Bab 2

9.9K 475 1
                                    

Puan Wardi berhenti melakukan kerjanya di dapur untuk mengangkat telefonnya yang berdering di ruang tamu.

"Assalamualaikum" Puan Wardi memberi salam.

"Waalaikumussalam, Kak Wardi.
Ros ni."

"Oh ya Ros. Kenapa call ni? Ada benda penting ke?"tanya Puan Wardi.

"Ros cuma nak cakap yang Daniel sekarang ni ada dekat Perak. Jadi cikgu kat sekolah Eby rasanya."

"Ye ke? Nanti Eby balik, Kak Wardi tanya dia. Daniel tinggal kat mana nanti? Kalau boleh, tinggal je dengan Kak Wardi, dekat dengan sekolah."

"Daniel dah sewa rumah berdekatan dengan rumah Kak Wardi katanya. Lagipun dia tak nak susahkan Kak Wardi."

"Susahkan apa pulak. Daniel tu kan anak saudara Kak Wardi. Dah anggap macam anak sendiri."

"Kak Wardi pun tahukan perangai Daniel tu. Tak suka menyusahkan orang. Ermm takpe la Kak Wardi, Ros kena pergi jumpa dengan rakan Ros ni. Assalamualaikum."

"Ha,yela Kak Wardi pun ada kerja kat dapur. Waalaikumussalam"

💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗

*P/s : Nama Eby sebenar Yuya Irdina. Panggilan Eby tu sebenarnya dari Baby. Masa kecik dulu boleh la nak panggil baby. Bila dah besar dah jadi Eby. Nasib baik tak jadi b**i Just joke✌. Back to the story..

Eby POV

Aku pergi ke kantin seorang diri. Nak buat macam mana semua kawan aku diet *mata ke atas tangan atas bahu*

Dalam koperasi dah macam tin ikan sardin sebab tu aku pergi ke kantin.

Di kantin pulak ramai zombi-zombi yang kelaparan. Semua sebut nasi.Zombi pun makan nasi. Zombi versi baru la katakan.

Selepas aku membeli keropok di kantin, aku terus berjalan untuk ke kelas.

Yang aku tak puas hati, ada galah yang menghalang laluan aku

Tahu la galah tak payah la nak halang laluan aku!

Aku mendongak untuk melihat siapa gerangannya.

Alahaiii~~ Bencinya aku~~

Cuba teka siapa?

Siapa lagi kalau bukan beruk tuu..

Beruk mana?

Si beruk mat yih laaaaaaaaa

#DANIEL SI BERUK MAT YIH

Ehh..ehh..salah la. Once again.

#CIKGU DANIEL SI BERUK MAT YIH

Haa..baru betul. Kan dah jadi cikgu sekarang ni.

Aku memasamkan muka tanda tidak puas hati.

"Nak apa!?"tanya aku dengan kasar.

"Hahaha! Aku tahu kau tak puas hati kan aku mengajar kat sini kan?"soal Daniel.

"Suka hati Niel la. Bukan urusan Eby. Werkkk!"

Aku menjelirkan lidah kepadanya dan terus berjalan balik ke kelas.

Daniel menjegilkan matanya. Aku buat tak nampak je walaupun aku tak buta.

Sakit hati la tu. Padan muka kau!

Daniel's GirlWhere stories live. Discover now