Bab 48

4.1K 235 16
                                    

Daniel yang bergelak ketawa dengan Maira dipandang dengan pandangan sayu. Keadaannya tidak ubah seperti tunggul kayu, tiada siapa yang peduli tentang dirinya.

Dirinya masih takut untuk membuka mulut setelah Daniel memarahinya. Dia perasan Maira seakan memberi senyuman sinis kepadanya.

"Abang, buka la mulut. Abang tak makan dari pagi tadi lagi." Nasi bubur ingin disuapkan ke mulut Daniel namun pantas ditepis sehingga terpelanting sudu ke lantai.

"Kau tak payah buat baik pada aku la Eby. Kau nak apa sebenarnya ni huh?! Kau sengaja nak rosakkan hubungan aku dengan Maira kan?!" Tubuhnya dibaringkan lalu menghadap ke arah bertentangan. Malas menghadap muka yang dibencinya.

"Abang, Eby isteri abang. Eby dah tunjuk semua pada abang. Kenapa abang tak percaya? Jangan la hukum Eby macam ni.." Tubuh Daniel dipeluk lalu menyembamkan mukanya di belakang Daniel.

Daniel mengeluh berat. Susah untuk dia menerima semua ni. Dia langsung tidak mengingati Eby isterinya. Hanya Maira yang diingati sebagai tunangnya.

"Eby,lepaslah! Kau nak makan penampar aku ke?!" Tangan Eby dipinggangnya ditolak kasar. Eby sudah teresak di tepi katil,langsung tidak dihiraukan oleh Daniel.

"Sayang..you ni nakal la." Maira menampar perlahan bahu Daniel. Hati Eby bagai disiat-siat melihat aksi dua merpati sejoli itu.

Eby mula memikirkan cara untuk rapat dengan Daniel kembali. Biarlah buat sementara ini dia dimarahi oleh Daniel. Eby mula tersenyum nipis.
Dia perlu menjadi Eby yang lama. Eby yang selalu mencari pasal dengan sepupunya bernama Daniel. Eby yang selalu dipanggil brutal.

Dia mesti memulihkan ingatan Daniel kembali. Sesekali dia takkan berikan Daniel kepada Maira. Sesekali tidak!

💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗

Pada petang itu, Datin Ros menyuruh menantunya untuk memandikan Daniel. Daniel menentang habis-habisan,tak nak Eby yang melakukan perkara itu.

Eby tidak mempedulikan Daniel lalu memegang lengan Daniel untuk didudukkan di atas kerusi roda. Tangannya ditepis namun dia kembali memegang lengan Daniel.

"Abang, tak payah la buat perangai mengada. Dah tua gayut pun perangai macam budak." Keras suara Eby berkata. Datin Ros dan Dato' Kamal terkejut dengan perangai Eby. Daniel juga turut tidak menyangka di hadapannya Eby yang dia kenal dulu. Bukan Eby yang selalu menangis.

Daniel terpaksa mengalah. Sesungguhnya dia sedikit takut dengan Eby yang dulu. Perangai ganas macam jantan. Nanti tak pasal-pasal kena smackdown.

Selesai di mandikan, Eby memakaikan baju kepada Daniel. Wajahnya sengaja dimasamkan. Kalau dia senyum pun kena marah juga.

Daniel memerhati Eby yang tekun membutangkan bajunya. "Nak makan?" Daniel hanya memandang tanpa memberi sebarang jawapan.

"Abang, Eby tanya ni. Nak makan ke tak?" Daniel menggeleng. "Tak nak sudah. Sakit perutnya abang bukan Eby." Rileks dia berkata lalu berbaring di atas sofa.

"Eby.." Perlahan Daniel memanggil. Kesian pula melihat wajah yang keletihan itu.

"Hmm.."

"Aku nak air." Eby bergerak menuangkan lalu dihulurkan kepada Daniel. Kemudian,biliknya diterjah masuk oleh Maira.

"Hai,sayang." Eby disebelah katil tidak mempedulikan. Daniel tersenyum manis ke arah Maira. Rindu dengan kekasih hati.

"I ada bawa nasi ayam untuk you. Ni kan favourite food you." Nasi ayam di buka. Jelas Daniel tidak sabar untuk makan.

Ketika Maira ingin menyuap Daniel,sudu dirampas oleh Eby. Terkejut mereka berdua dengan tindakan Eby.

"Kau dah kenapa? Biarlah dia nak suap aku pun!" Marah Daniel. Eby memandang tajam.

"Abang diam! Dah tak tahu halal haram dah? Perempuan ni orang asing tahu tak? Ke abang nak rasa kaki abang tu patah sampai tak boleh nak berjalan seumur hidup?" Sinis Eby membalas kata-kata Daniel.

Nasi ayam yang dibawa oleh Maira diambil lalu dibuang ke dalam tong sampah. Sekali dengan bekas kepunyaan Maira dibuang.

"Kau ingat murah ke aku beli tu hah?" Tangannya sudah naik untuk menampar Eby. Perbuatannya sempat ditegah Daniel. Apa-apa pun budak tu sepupunya juga.

"You kenapa? Tak nampak budak ni kurang ajar dengan I? Tak padan dengan budak hingusan."

"Dia tu kesayangan mama papa I. Kalau jadi apa-apa nanti dia mengadu dekat mama dengan papa." Daniel menjeling sekilas ke arah Eby. Sakit hati Eby mendengar sindiran Daniel. Kalau boleh nak je dia menangis,tapi dia tak nak nampak lemah di hadapan Daniel dengan Maira.

Maira terus keluar setelah dipujuk oleh Daniel. Daniel memandang Eby dengan muka yang merah. "Aku tak suka kau buat Maira macam tu."

"Ada Eby kisah. Eby takkan benarkan dia rapat dengan abang." Eby selamba naik ke atas katil Daniel.

"Dia tu tunang aku. Nanti aku akan kahwin dengan dia jugak." Eby disebelahnya dipandang.

"Kenapa abang langsung tak ingat Eby?" Telefonnya berhenti ditekan. "Abang tahu tak, dulu abang selalu cakap yang abang akan selalu sayangkan Eby. Tapi sekarang.."

"Eby,anggap je dulu tu aku bergurau. Lagipun aku tak ingat siapa kau pada aku. Lepas aku keluar dari hospital nanti, aku akan lepaskan kau. Aku akan kahwin dengan Maira." Eby menggeleng. Tidak percaya dengan apa yang dikatakan oleh Daniel.

"Aku tak cintakan kau. Aku cuma anggap kau sepupu aku je." Eby menunduk lalu berjalan menuju ke bilik air. Sangat pedih untuk diterima apa yang keluar dari mulut Daniel. Daniel terdengar esakan kecil dari bilik air. Dia keliru, kenapa dia sedar je dari tidur panjangnya, Eby datang mengaku sebagai isterinya? Kenapa hanya Maira yang dingati sebagai tunangnya?



















Sesungguhnya sis x pandai buat scene sedih hahahahah😂 Tak pasal2 Eby brtukar dirinya yg lama. Next chapter malam nnti.








Please vote and comment💕

Daniel's GirlWhere stories live. Discover now