DANIEL POV
Aku berbaring di atas sofa dengan Iphone 6s di atas dahinya. Mata aku dipejam rapat. Lagi 9 bulan perkahwinan aku dengan Maira dan dah beberapa bulan aku tidak menemuinya
Sedang aku memikirkan perkara itu, tiba-tiba aku terasa berat di lengan sofa. Betapa terkejutnya aku melihat makhluk yang bertenggek dekat lengan sofa ni dengan muka kesian dia.
Siapa lagi yang ada dekat rumah mak long ni yang suka terkejutkan aku kalau bukan budak si pendek tu? Tak nak sebut nama dia. Aku masih marah pada dia sebab ayam tadi.
"Daniel..." meleret pulak budak ni panggil nama aku. Ada la tu benda yang dia nak dari aku.
Aku menutup telinga aku tak nak dengar suara dia. Suara kau tak sedap la budak! Kau masuk The Voice konfem kau kalah!
"DANIELLLLLLL !!!" Tak guna kau budak! Menjerit tepi telinga aku.
"Kau nak apa penguin!? Tak payah la nak jerit tepi telinga aku!"
Haa! Kan aku dah marah. Tapi yang geramnya budak ni tak ada riak muka takut pun. Tersengih-sengih ada la.
"Jom la teman Eby main. Bosan la." Kedua-dua jari telunjuknya dilaga-lagakan.
"Dari kau ajak aku main,lebih baik kau pergi ambil buku ulangkaji. Kau tu dah nak SPM."
Tak faham aku budak ni. Dah nak exam pun still nak main-main.
"Alah, Eby baru je lepas study. Mak cakap kalau rasa stres rehat kejap. Ni Eby tengah rehat la ni. Jom lah Niel.." macam-macam alasan budak ni. Nak tak nak terpaksa la aku teman budak sekor ni main. Kadang-kadang perangai budak ni unpredictable. Lebih baik aku elak awal-awal lagi tak nak perangai pelik dia datang.
"Yela yela.."
Eby bersorak riang degan persetujuan aku.
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
EBY POV
Aku dan Daniel pergi ke skate park. Dekat kawasan perumahan aku memang ada skate park. Tapi aku je yang jarang pergi sebab ramai sangat budak lelaki kat sana. Ada Daniel tak la rasa janggal sangat. Walaupun Daniel lelaki jugak. Anggap je la yang Daniel tu perempuan. Suara terkepit-kepit, jalan macam bapuk.. Hehehe.. kalau Daniel tahu aku mengutuk dia konfem makan penampar.
Aku pandai bermain skate sebab Daniel yang ajar aku masa aku darjah 5. Tu pun lepas Daniel habis SPM. Kalau aku pergi skate park mesti ada je pandangan pelik macam sekarang ni. Pelik sangat ke perempuan main skate? Perempuan pun manusia jugak la.
Aku tidak mempedulikan pandangan asing dan ajak Daniel untuk bermain.
"Jom kita bet"kata aku dengan yakinnya.
"Huh? Are you serious? Kau jangan menyesal kalau kau kalah nanti." Daniel tersenyum sinis.
"Yeah i'm serious. Kalau Eby menang Niel kena belanja Eby for two months. Kalau Eby mintak duit nak beli apa-apa Niel kena bagi." Kata aku dengan penuh keyakinan yang aku akan menang.
"Okey..aku tak kisah. Tapi kalau aku yang menang kau kena basuh baju aku for four months. Boleh?"
"Okey, deal"
"Deal"
Sambungan next chapter sebab sis penat nak taip. 😂 Agak-agak Eby ke Daniel yang menang? Hmm..👉👈
YOU ARE READING
Daniel's Girl
Teen FictionPenulisan untuk story ni agak kebudak-kebudakan pada awalnya, but chap 30+ dah ada perubahan. Thanks for reading,vote and comment this story💜 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Eby a.k.a Yuya Irdina, seorang gadis yang brutal. Dalam kasar ad...