Airis menggaru kepalanya yang tidak gatal. Sekarang ni masalah besar sudah mari maaa! Kerja gila namanya kalau aku bersetuju untuk kahwin dengan si sengal ni. Taklah, masalahnya sekarang ni cuba kau fikir eh? Kau dengan si lelaki tu memang tak pernah sebulu pun, asyik bertengkar je dan tup tup? Dia perlu jadi suami kau? Kau rasa? Tak punah hidup kau?
Aku pun tak faham kenapalah mak dan ayah Aryan pilih aku untuk jadi ibu kepada Dania? Bukannya tak ada perempuan lain yang layak jadi ibu kepada Dania. Ramai lagi yang boleh jadi ibu terbaik kepada Dania tapi masalahnya kenapa aku? Aduh…jammed! Kepala aku dah jammed.
Aryan pun satu! Tak boleh ke nak pujuk mak dan ayah dia supaya batalkan niat murni diorang tu?Fikir Airis, fikir! Apa yang aku nak kena buat supaya mak dan ayah Aryan lupakan hasrat diorang untuk kahwinkan aku dengan Aryan? Tapi, masalah aku sekarang ni otak aku dah blank. Nothing. Zero. Kosong! Tak boleh nak fikir. Idea pun tak datang tolong. Masa macam nilah otak nak buat perangai.
“Come onlah Aryan. Takkanlah kau sengal sangat sampai tak boleh nak pujuk mak dan ayah kau? Kau tahukan kita berdua ni macam mana? Kau sanggup tunaikan permintaan mak dan ayah kau sedangkan kau tahu aku dan kau ni tak pernah sepakat pun! Asyik bergaduh je!”
“Tolonglah sengal…aku tak nak kahwin dengan kau. Kau pujuklah mak dengan ayah kau tu supaya lupakan hasrat diorang tu nak jadikan aku isteri kau. Aku tak nak weyh! Memang aku sayangkan Dania tapi tak bermakna sayang aku dekat Dania sampaikan aku nak kahwin dengan kau!” aku dah separuh merayu dah ni. Dalam keadaan terdesak macam ni, bolehlah aku merayu. Tapi, kalau hari lain mintak maaflah aku nak merayu. Memang tak akan!
“Kau ingat aku pun tak berusaha ke nak pujuk mak dan ayah aku? Aku dah pujuk sehabis daya upaya aku ok tapi diorang tetap nak kau jadi isteri dan ibu kepada Dania. Aku nak buat macam mana lagi?” ingat senang ke nak pujuk mak dan ayah aku ni? Susah ok! Selalunya aku kalah bila pujuk memujuk ni.
“Kadang-kadang aku terfikir…apa yang istimewanya kau pada mata mak dan ayah aku sampaikan diorang sukakan kau selain alasan diorang yang kononnya Dania memang sukakan kau…”
Airis mengecilkan matanya sambil memandang Aryan di hadapannya.
“Eh? Kau nak tuduh aku pakai susuk ke macam mana?”“Aku tak cakap pun kau pakai susuk? Oh…entah-entah memang kau pakai susuk eh?” capnya diketuk kuat dari hadapan.
“Cakap biar berlapik eh. Kau ingat aku ni pakai susuk ke? Hello, zaman sekarang langsung tak stail ok kalau pakai susuk. Buat pembedahan plastik baru ohsem!” kepalanya disekeh kuat pula oleh Aryan. Auch! Boleh bengong kepala aku ni kena sekeh dengan dia.
“Agak-agaklah nak main dengan kepala pun! Kau ingat kepala ni tak bayar zakat ke?” sakit kot dia sekeh. Dasar tangan Hulk!
“Aku sekeh sebab kau cakap tak pakai otak. Kau ingat pembedahan plastik tu stail ke?”
“Staillah jugak…” balasnya perlahan.
“Banyaklah kau punya stail. By the way, tukar topiklah pasal mak dan ayah aku tu. Sekarang ni aku nak tanya, kau memang suka pergi studio eh?”
Studio? Jap! Mana dia tahu aku suka ke studio ni? “Kau mengintip aku eh?”
“Hak alah kau ni. Kalau tak perasan tak sah kan? Apahal pulak aku nak intip kau? Aku pun pergi studio jugaklah…” ingat aku mental sangat ke nak intip dia pergi studio tu? Duh! Susah jugak kalau cakap dengan orang yang kuat perasan ni.
“Eleh…kau memang sengaja kan pergi studio yang sama kan? Cakap jelah kau mengintip aku. Apa yang susahnya?”
Aryan menepuk dahinya. Tak faham lagi minah ni rupanya. “Hello, aku bukannya intip kau eh tapi aku KEBETULAN ada dekat sana…”
YOU ARE READING
Hadirnya Cinta
RomanceTak ada apa yang istimewa pun pasal aku. Aku hanya perempuan yang biasa yang hanya bekerja sebagai seorang babysitter di sebuah nursery yang baru dibuka di Kuala Lumpur ni. Maklumlah...aku lepas je SPM, aku langsung tak apply untuk belajar dekat m...