•BAB 33•

16.9K 499 3
                                    

Humaira meletakkan yasin di meja kecil bersebelahan dengan katil Wafiey.  Dah sebulan lebih Wafiey berada dalam keadaan macam ni. 
Entah bilalah dia nak sedar dari tidur dia yang panjang ni.  Best sangat ke tidur lama-lama macam ni? Tak lenguh ke badan? Nak tahu tanyalah dekat Wafiey sendiri lenguh ke tak badan dia tidur lama-lama atas katil tu.

“Wafiey, dah sebulan awak tidur macam ni je.  Tak ada langsung tanda-tanda nak bangun.  Awak tak kesian dekat mak dan ayah awak ke? Dah sebulan diorang tak cukup rehat sebab jaga awak.  Jangan penting diri sendirilah Wafiey…” boleh pulak kau berleter dekat orang sakit macam ni.

Tit…tit…tit…

“Hari ni dia datang lagi.  Hampir tiap-tiap hari aku dengar suara dia.  Tapi tulah, aku masih tak ada kekuatan untuk jaga dari lena aku yang indah ni.  Hati aku kuat sangat nak tengok siapa Kira yang sebenarnya.  Yang datang jaga aku dekat hospital ni.”

“Tolonglah jangan ego sangat Wafiey.  Pleaselah bangun! Kesianlah dekat mak dan ayah awak yang asyik ulang-alik ke sini.  Awak tak apalah tidur je atas katil ni.  Mak dan ayah awak? Kena bangun pulak, mandi, lepas tu drive ke sini.  Penat kot!”

Tit…tit…tit…

“Aikk??? Dia bebelkan aku pulak? Bukannya aku tak nak bangun tapi aku dah tak mampu.  Apa? Ingat aku tak cuba nak bangun ke? Aku cubalah! Jaga kau! Aku sedar je nanti, aku cili mulut kau! Lepas tu suka hati dia je cakap aku ego.  Nak kena dia ni.”

“Kejap…kalau kau bebel macam ni pun bukannya si Wafiey ni dengar pun.  Bukannya dia boleh buat apa pun.” apa yang bengap sangat ni Humaira oi??? Dia cuma koma bukannya disahkan ada penyakit pekak seumur hidup.  Mestilah dia dengar apa benda yang kau tengah bebelkan sekarang ni.

Tit…tit…tit…

“Sapa cakap aku tak boleh dengar huh? Aku dengar je apa yang kau bebel dekat aku.  Cuma, aku tak balas je.  Tak sangka sengal jugak minah ni.  Tak sekolah ke dulu?”

“Dah kenapa kau bebel sorang-sorang pulak? Bukannya salah dia pun mintak koma macam ni kan? Bengap jugak kau ni!” Humaira mengetuk kepalanya.  Apa yang bengap sangat kau ni?

Tit…tit…tit…

“Hah tahu pun diri tu bengap! Bebel sorang-sorang pulak tu!” omelnya dalam hati.

Uish! Dah nak masuk time lunch.  Kena gerak dah ni…” Humaira mencapai beg tangannya.  “Wafiey, aku balik dululah.  Nanti ada time aku datang lagi.” Humaira bingkas menuju ke pintu wad. 

Matanya membulat apabila ternampak geng-geng Wafiey sedang menghampiri pintu wad yang diduduki Wafiey.  Mampuslah aku kali ni! Kalau nak keluar sekarang pun memang dah tak sempat!
Humaira menoleh ke belakang lalu laju saja kakinya berlari masuk ke dalam tandas yang terletak dalam wad Wafiey.  Dikunci pintu tandas secepat mungkin.

Dia terdengar suara riuh geng Wafiey sedang berborak sambil melangkah menuju ke arah Wafiey.  Hatinya dah berdebar tak tentu arah.  Janganlah ada sapa yang nak guna tandas ni kejap lagi.  Nilah satu-satunya tempat aku nak menyorok! Janganlah kantoi hari ni.  Kalau kantoi hari ni, memang masaklah kau Humaira.  Dia memasang telinga mendengar perbualan geng Wafiey.

“Korang tahu tak, hari tu aku ternampak ada seorang perempuan keluar dari wad Wafiey ni.  Tapi, tak tahulah sapa,” ujar Syafiq.

“Huh? Perempuan? Siapa? Entah-entah kakak dia kot?” ujar Mikhael pula.

“Bukan kakak dialah weyh.  Kalau kakak dia, buat apanya dia nak lari serupa nampak hantu bila hampir terserempak dengan kami hari tu?” sampuk Fikri pula.

Hadirnya CintaWhere stories live. Discover now