Resah dia menunggu kehadiran Aryan. Mamat ni datang ke tak? Entah-entah dekat ofis lagi? Dah nak dekat sepuluh minit aku terpacak dekat kedai ni. Air dalam gelas pun dah tinggal setengah. Mana mamat ni? Jangan dia permainkan aku sudah! Seriuslah aku terdesak sangat nak jumpa dengan kau ni Aryan!!!
“Kebabom!” Aryan menampar meja makan dengan kuat dari belakang Airis.
“Kebabom meletup kedai hangus!” waaa…dah keluar dah latah aku yang paling buruk sekali. Kurang asam ekstra punya mamat! Nasib baik aku tak terkojol dekat sini.
Aryan pula terhibur mendengar latah dari mulut Airis. “Teruk benor latah kau. Kalah mak cik-mak cik…”
Mulut dia ni nak kena tenyeh dengan bawang! “Kita orang Islam diajar untuk memberikan salam bukannya kebabom!” hah ambik kau! Sekali aku bagi perli sebijik. Yilek punya orang.
“Assalamualaikum…”
Hak alah! Orang cakap baru nak bagi salam baik tak payah! Dia menjeling sekilas Aryan di hadapannya.
“Waalaikumussalam…”
“Ada apa ni nak jumpa aku? Takkanlah rindu kot?”
Adoi…susah jugak berurusan dengan kuat perasan ni. “Kesian kau eh? Dilahirkan memang penuh dengan keperasanan eh?”
“Tak adalah sangat. Dengan kau je aku cepat perasan…”
Purfff…apa-apa jelah sengal oiii! Malas aku nak layan. “Ni, aku ada benda nak cakap sikit.”
“Sikit je jangan banyak.”
Eiii!!!! Rasa macam nak luku-luku je kepala dia ni! Ya Allah, kenapalah ditakdirkan ada hambaMu yang seperti ini? Menyeksa hati hambaMu saja.
“Tengoklah macam mana. Aku rasa banyak jugak nak cakap dengan kau.”
“Ok, teruskan.”
Macam main-main interview pulak.
“Pasal mak kau…”“Ada apa dengan mak aku?”
“Dia nak aku jadi ibu kepada Dania.”
“Yang tu je?”
“Jadi isteri kau…” asal mamat ni tak berperasaan eh?
“Yang tu je?”
“Aku sepak kau kang ha! Yang tu je, yang tu je! Bagi respons positiflah sikit!” berasap jugak aku dengan dia ni. Nampak tak asap dah mula keluar dari tudung aku ni.
“Dah tu permintaan mak aku. Nak buat macam mana?”
Ok Airis, aku bagi kebenaran untuk kau hempuk muka kau dekat meja makan kedai ni. Ya Allah…apalah dosa aku kena hadap dengan orang sengal macam dia ni.
“Kau setuju ke?”
“Errr…tak berapa setujulah sangat.”
Pantas kaki Aryan disepak dari bawah meja. Kan aku dah cakap tadi! Ha, kau main-main lagi! Kan dah kena sepak!
“Sakitlah mereng!” boleh patah tulang kaki aku ni. Bukan slow dia sepak, aku rasa dia ambik jarak dalam 500 meter sebelum sepak kaki aku.
“Tahu pun! Lain kali, jawablah yang bukan-bukan lagi kalau rasa nak kena sepakan maut dari aku!” tu baru sikit azab sepakan Airis. Kau belum rasa lagi penampar sulung aku. Fuh! Patah gigi sebatang. Perasan je lebih kau ni Airis.
“Ok, macam ni. Mak aku dah sukakan kau dan nak kau jadi isteri aku dan ibu kepada Dania. So, what’s the problem?”
“What’s the problem? Kau kenapa
sengal sangat ni? Kau nak aku jadi isteri kau ke hah sengal?!” masalah betul!
YOU ARE READING
Hadirnya Cinta
RomanceTak ada apa yang istimewa pun pasal aku. Aku hanya perempuan yang biasa yang hanya bekerja sebagai seorang babysitter di sebuah nursery yang baru dibuka di Kuala Lumpur ni. Maklumlah...aku lepas je SPM, aku langsung tak apply untuk belajar dekat m...