•BAB 36•

17.6K 528 2
                                    

Mikhael menunggu Aryan dan Airis di luar pintu butik.  Malaslah dia nak masuk.  Biarlah Aryan dan Airis buat keputusan dengan tenang.  Hahaha…tenang apanya? Dalam tu serupa dah nak berperang dah.  Masing-masing tak puas hati lagi dengan pilihan warna baju pengantin.

Kepalanya ditoleh ke sebelah bila pintu butik dibuka dari dalam.  Airis dengan muka monyoknya, Aryan pun macam Airis.  Monyok plus masam mencuka.  Hailah dua ekor ni, berperang apa lagi dekat dalam tu pun aku tak tahu.  Inilah faktor aku tak nak masuk dalam butik.  Sebab kalau aku join, aku kira nak gelak je dekat diorang ni.

“Huh! Apa masalahnya kalau kaler pink pun? Eh! Bersyukurlah aku pun setuju jugak dengan kelabu tahik anjing kau tu!” omel Airis sambil memakai kasutnya.

“Eh! Kelabu tu elok ok tak macam pilihan kau! Euuwww! Nampak aku ni macam sissy ok! Pink?!” balas Aryan turut tak nak mengalah.

Sissy apalah kau ni? Adoi…kalau aku decide untuk suruh kau pakai pink yang terang silau mata tu, itu barulah dikatakan sissy ok! Ini pink pastel dan sesuai kalau lelaki pakai pun! Hesy! Masalah betul sekor ni!”

“Korang ni tak habis-habis nak bergaduh.  Dekat jalan bergaduh, dekat kaki lima pun bergaduh.  Agak-agaknya dalam bilik air pun bergaduh?” sampuk Mikhael apabila Airis dan Aryan tak habis-habis bertekak.  Ingat dunia ni diorang dua punya ke?

Shut up!” serentak Airis dan Aryan berkata.  Kemudian, dua-duanya memandang antara satu sama lain.

“Sibuk je! Orang nak cakap dia pun nak cakap!” gerutu Airis.

“Eh? Ingat kau sorang je ke boleh cakap hah?” nasib baiklah tak jadi bini aku lagi.  Kalau kau dah jadi bini aku, tahulah aku nak buat apa bagi mulut kau tu senyap!

“Korang ni asyik bergaduh je! Patutlah kena kahwin pun! Memang sesuai sangat!” kata-kata Mikhael membuatkan Airis lagi berasap.

“Kau cakap bagi cermat sikit eh! Kalau diberi pilihan kau dengan si sengal ni, baik aku pilih kau! Dah aku balik! Chau!” mulalah angin aku tak stabil sebab perangai sengal mamat ni.  Masalah baju pun diperbesarkan.

Mikhael terdiam.  Begitu juga dengan Aryan.  Mikhael memandang Aryan yang berada di sebelahnya.

Bro, aku tak bersalah…” ujarnya perlahan.  Terkejut jugak aku bila Airis berani cakap macam tu depan Aryan.  Dahlah Aryan memang suka dekat Airis dan Airis pulak cakap macam tu.  Memang berasaplah Aryan dibuatnya.

“Tak apa.  Aku faham.  Yelah, kau kan memahami dia dan pernah sekelas dengan dia kan?” ujarnya dengan nada cemburu.

“Jangan salah anggap.  Aku dengan dia memang kawan sekelas tapi mana pernah rapat sangat pun.”

“Apa-apa jelah…”

“Kau ok ke ni?”

“Ya…aku ok.  Tak nampak ke aku tengah tersenyum ni?”

Senyum apa macam tu? Dah macam Joker dah aku tengok.  Senyuman yang seram.  Takut pulak aku dengan si Aryan ni.  Kalau dia meletup, aku jugak yang kena tanggung.





ALAMAK! Time macam nilah si Airis ni nak call.  Hesy! Aku baru je nak temankan Wafiey dekat hospital.  Kacau timing betullah.  Humaira melangkah keluar dari wad lalu menjawab panggilan dari Airis.

Yes Miss Airis?” kacau daun je.  Dahlah aku datang perfect timing.  Dia pulak yang rosakkan timing aku.  Bukan senang tau aku datang nak perfect timing macam ni.

Hadirnya CintaWhere stories live. Discover now