Mikhael memandang pelik ke arah Aryan yang sedang tersengih sorang-sorang. Sudah mamat ni. Dah kenapa pulak tersengih sorang-sorang? Haish! Meremang pulak bulu roma aku ni. Dia menghampiri Aryan yang masih lagi tak sedar dengan kehadirannya. Sah! Mentel!
“Iyan!”
Lamunannya berterbangan pergi. Digantikan pula dengan wajah Mikhael yang sedang memandangnya serupa tak pernah tengok orang.
“Terkejut aku kau ni. Kenapa?”
“Kau tu yang kenapa…” Mikhael menarik kerusi lalu diduduk. “Yang kau sengih sorang-sorang kenapa? Ni nasib baik aku yang masuk tau? Kalau papa aku yang masuk, tak ke kena buang kerja sebab ada masalah mentel dan kerja tak jalan,” selamba Mikhael mengutuk Aryan.
“Isy kau ni. Sibuk je. Aku tengah senang-senang, kau pulak rosakkan mood aku.”
“Apa yang senangnya?”
“Sibuk jelah!”
“Alah…share dengan aku? Aku pun nak tahu jugak kawan aku ni seronok kenapa. Cepatlah cakap.”
Aryan menjeling Mikhael. “Sibuk kalah mak cik bawang!”
“Ah! Kisah pulak aku bawang-bawang ni. Cepatlah cerita…” Mikhael dah separuh merayu.
“Yelah! Aku cerita. Sebenarnya kan Airis…Airis…” sengaja dia nak buat Mikhael berasap.
Mikhael menampar meja kerja Aryan kuat. “Kau ni aku lempang jugak kang? Perangai sebijik macam Airis. Suka buat orang tertanya-tanya. Airis…Airis…Airis apa?!” ni yang buat aku hilang sabar.
“Rilekslah bro. Ok sebenarnya Airis kan…dia…dia…p.r.e.g.n.a.n.t…” perkataan pregnant dieja satu-satu.
“P.r.e.g.n.a.n.t? Kejap aku nak sambung…” agak lama jugak Mikhael diam. Cuba hadam sebelum… “woi! Kau biar betul?”
“Seriuslah. Dia dah mengandung 3 minggu.”
“Congrats bro! Akhirnya!!!”
“Plus dia mengandung kembar.”
“Wuish! Terer sangat kau ni…” terus Aryan membaling pen di tangannya ke arah Mikhael. Mikhael pulak ketawa kuat.
“Family aku ada genetic kembar. No wonder lah kalau aku boleh bagi anak kembar…” dia tersengih.
“Gedik kau ni!” komen Mikhael sebelum mereka sama-sama ketawa.
“Apa pun tahniah bro. Aku doakan kau happy dengan Airis and your babiesʼ sampai Jannah!”“Insya-Allah amin!!! So, sebab aku happy sangat…aku belanja kau makan hari ni. Amacam?” Mikhael sedikit lagi naik melopong.
“Serius arrr kau nak belanja aku makan?”
“Yep!”
“Yes! Selamat duit aku. Kalau bab belanja makan, aku no problem!”
“Hahaha…tahu dah perangai kau ni. So, lunch kejap lagi is on me.”
Mikhael mengangkat tangannya gaya berdoa. “Ya Allah Ya Tuhanku…kau limpahkanlah kawanku ini dengan rezeki yang berlipat ganda dariMu ya Allah. Aku bersyukur sangat sebab akhirnya dia belanja hambaMu ini ya Allah…” terus tangannya diraupkan ke wajahnya.
“Hailah kau ni. Aku cepuk dengan fail tebal ni jugak kot?” macam memerli aku pun ada.
“Kau ni. Dah dikira baik ok aku doakan kau sekeluarga dilimpahkan rezeki. Kau sepatutnya aminkan doa aku.”
YOU ARE READING
Hadirnya Cinta
RomantikTak ada apa yang istimewa pun pasal aku. Aku hanya perempuan yang biasa yang hanya bekerja sebagai seorang babysitter di sebuah nursery yang baru dibuka di Kuala Lumpur ni. Maklumlah...aku lepas je SPM, aku langsung tak apply untuk belajar dekat m...