Efter timen, pakkede jeg langsomt sammen, mens Tris informerede mig om, at hvis jeg pakkede langsommere sammen, nåede jeg ikke hjem idag. Hun svang utålmodigt sin taske op på skulderen og sukkede.
"Okay! Fair nok! Jeg smutter lige ud og finder Will, ses vi i kantinen?.." Hun holdt en pause og mødte mit blik, med trætte øjne. "Idag?"
"Ja, ja.. Vi ses dernede.." Smilede jeg til hende i det hun gik ned af den smalle trappe og forsvandt med et "Hey Will!!" I det hun kom ud af døren. Jeg rystede bare på hovedet af hende og tog mine ting og gik ned imod Andrew. Før jeg henvendte mig til ham, skævede jeg agtsomt til de sidste elever, der var ved at presse sig ud gennem døren.
"Hey.." Smilede jeg sødt til ham, i det han stoppede op på den modsatte side af kateteret og smilede til mig.
"Hej.." Han pakkede sine ting sammen, mens han dårligt kunne få øjne fra mig, der var ved at tegne usynlige kruseduller på kateteret med min finger. "Har vi stadig en aftale i weekenden?" Hviskede han og løftede spørgerne sine øjenbryn.
"Jooh.. Altså, hvis du stadig har lyst?
"Jooh.." Han grinede charmerende. "Jeg har lyst." Han smilede sexet til mig, jeg var overbevist om at det ikke var hans hensigt. "Har du stadig lyst?" Han så pludselig helt nervøs ud.
Jeg smilede forsikrende til ham. "Selvfølgelig." Et bredt smil fyldte hans mund.
"Men øh.. Jeg er en smule nervøs." Jeg rynkede på bryne.
"Hvorfor? Hvad har du at være nervøs over?" Han sukkede dybt og hævede samtidig skuldrene mens han lavede en nedadvendt grimasse.
"Altså.. Om jeg er god nok.. og.." Han skævede djævelsk til mig, men jeg forstod ikke hvorfor. "Også har jeg et.. lille.. problem." Han så pludselig helt trist ud.
"Hvilket problem?" Jeg frygtede lige at han skulle arbejde hele weekenden og at han derfor ikke kunne komme, eller havde et tåbeligt møde lørdag morgen. Hvem har flippen møder med arbejdet lørdag morgen?? URGH! Hvad ved jeg!? Han sank.
"Min.. uuh.." Han så undskyldende ned af sig selv. "..er.. lille.." Jeg gjorde store øjne, og tog mig selv i at kaste et blik ned på hans bukser. "Som en lillefinger.." Tilføjede han, og jeg mødte hans øjne hurtigt. Lille? Lillefinger? Hvad snakker han om? What? Jeg.. Jeg blev afbrudt af at han begyndte at grine. "Gabriella for faen.." Jeg mødte hans øjne uforstående, mens jeg sank. "Det var for sjov. Jeg laver sjov med dig." Han rystede på hovedet mens han stadig grinede. Jeg stod bare der og følte mig en smule dum, men samtidig taget på fersk gerning. Han løftede det ene øjenbryn, mens han smilede skævt. "Så størrelsen betyder altså noget?" Jeg puffede til hans skulder.
"Hvor er du dum." Grinede jeg. "Jeg var ellers lige begyndt at overveje hvad jeg skulle sige.. 'Det er ikke størrelsen, men gørelsen'.." Jeg trak på skuldrene, mens han hev mig ind til et ikke forventet kys. Jeg blev helt blød inden i og brød ud i et sageligt smil.
"Du er altid så sød." Hans kærlige øjne varmede mig helt ned i storetåen. "Hvad tid?"
"Når du har lyst?"
"Okay..? jeg spørg igen.. Hvad tid?" Ville han have mig til at tage en beslutning for os begge? Det kan jeg da ikke? Jeg ved da ikke hvornår du har fri? Jeg.. øh.. Hvad ville være.. øh.. Jeg..?
"Øh.. 17?" Han smilede.
"17, passer fint!" Smilede han og trak sig væk fra mig. Jeg vidste godt, at det var fordi han pludselig kom i tanke om hans arbejde, og at vi lige nu stod i et klasselokale.
"Vi ses der så.." Smilede jeg flirtende, før jeg gik over imod døren hvor Tris netop havde stukket hovedet ind.
"Hvis jeg ikke var kommet nu, havde du stadig stået og savlet over ham! Jeg er sikker på, at han ville være smurt ind i savl fra top til tå, hvis du fik lov at tilbringe en time alene med den mand!" Brokkede Tris sig i det jeg mødtes med hende i døren. Jeg kiggede over skulderen til Andrew og så ham grine af Tris' brokkeri. Selvfølgelig havde han hørt det. Hun talte altid så forbandet højt. "Hvad gik det der forresten ud på?"
"Hvilket?"
"Vi ses?"
"Åh.. ja.. Vi ses jo på mandag.. ikk?" Løj jeg, og det så ud til at hun købte den, for snart efter var det glemt og hun var tilbage til at brokke sig over sin fætter og denne gang også Will.
أنت تقرأ
⇝𝕋𝕠𝕥𝕒𝕝𝕥 𝕄𝕠𝕕𝕤𝕒𝕥⇝
عاطفيةDa den generte Gabbis kæreste Blake slår op med hende, beslutter hun sig for at lave et nytårsforudsæt der skal få ham tilbage. Desværre er det lettere sagt end gjort, for nytårsforudsættet lyder på at løsne op og holde op med at være genert, altså...