Jeg undrede mig voldsomt over, at Andrew havde lagt en flyer om hold skifte i mit dueslag. Ydermere havde jeg på fornemmelsen, at han dissideret forsøgte at undgå mig på det groveste, hvilket ikke gav mig sønderligt meget håb om at det her kunne blive til mere end det allerede var. Jeg havde derfor hele ugen forsøgt ikke at lade mig gå på at det, men det var svært, når jeg allerede var forelsket i ham.
Jeg besluttede derfor (Det må havde været et af mine "Nu gør du det modsatte, Gabbi" Øjeblikke) at tale med manden selv, om hvorfor han havde lagt en flyer i mit dueslag om hold skift. Jeg håbede at det ikke var af den grund, som jeg tænkte at det var. Hvilket var at han simpelthen ikke kunne holde ud at se på mig mere og måtte videre til den næste, og jeg derfor skulle fjernes af vejen, så jeg ikke distraherede ham i hans jagt på ungt kød. Jeg skuttede mig ved tanken om at han var sådan. Jeg vidste jo et sted godt, at han var godheden selv, men det var ligesom lettere for mig at acceptere, hvis jeg gav ham dårlige egenskaber og modbydelige motiver.
På vej ned imod hans kontor, blev jeg dog bekræftet i en ting. Hvilket var at jeg nok allerede var helt ude af billedet. For i det jeg skulle til at dreje om hjørnet, for at gå ned imod hans kontor, hørte jeg en glad kvinde stemme kalde på ham. Nysgerrig som jeg altid er, (Det er en forbandelse..) stak jeg hovedet rundt om hjørnet og så en rød håret kvinde løbe ham imøde, mens han råbte hendes navn og stak armene ud til begge sidder for at ville omfavne hende.
Hvem pokker er Alice nu? Hun sprang op og omfavnede ham hjerteligt. Da de var færdige med at kramme på hinanden, kunne jeg dårligt tåle at se på det mere, og vendte mig derfor om for at gå, men stødte i stedet på Tris der stod lige bag mig.
"Hvad kigger vi på?" Hun skævede forbi mig, uden hensynstagen til at jeg nær var drattet død om på gulvet grundet det hjertestop hun nær havde givet mig. "Hvem fanden er nu det?" Sagde hun og så på mig med spørgerne øjne, det var vist alt for tydeligt at det påvirkede mig.
"Hun hedder Alice.. af hvad jeg kunne forstå.." Tris så på mig et øjeblik, før hun igen skævede til Alice og Andrew længere nede af gangen.
"Alidew.." Hviskede hun.
"Tris.. hold nu op med de shipnavne.."
"Hvad? Du er måske mere til Andriella??" Hun puffede til mig mens hun grinede.
"Hvem shipper du der?"
"Dig og Andrew, Dooogh!"
"Du skal ikke dog eller shoppe mig Tris.. Hold nu op.. "
"Hvorfor er du så underlig i øjeblikket.. Har jeg ramt et ømt punkt?" Jeg pressede læberne sammen, mens vi satte os på gulvet op af skabene. Hun veg ikke sit blik fra mig et sekund.
"Måske.." Svarede jeg uden at møde hendes brune øjne.
"Er du blevet varm på Professor AC DC?" jeg skævede til hende.
"Hvor høj er du lige nu?"
"Sådan cirka 1.55.. Hva da?" Hun grinede til mig og skubbede forsigtigt til min skulder med sin egen. "Vi plejede at fortælle hinanden alt G.." Jeg trak på skuldrene.
"I know.." Jeg trak flyeren frem og rækkede hende den. "Jeg har fået den her af ham.. Han mener åbenbart jeg kan klare mig på et elite hold." Tris tog flyeren og læste. "Har du fået en?" Hun rystede på hovedet.
"Nej.." Hun rækkede mig den igen. "Men hvorfor er du så ked af det?" Jeg skævede til hende, hvis jeg kunne tale så meget uden om, at jeg var vild med Andrew, så ville hun måske lade det ligge til jeg vidste, hvad jeg skulle svare hende. Hun troede sikkert at det var derfor jeg var nedtrykt, mens den virkelige grund var at jeg endnu en gang følte at jeg havde fået endnu en konkurrent. Andrew ville nok aldrig blive min, selvom jeg så naivt havde troet det.
"Jeg tror bare ikke jeg er god nok til det holde.. Det er bare det.." Hun skubbede til mig med et smil.
"Ej.. Come on.. Du er så sindssygt god til alle fag.. topkarakterer and all that shit.." Hun slog ud med hånden. "Den klare du da let.." Jeg smilede til hende. "Og tænk lige på alle de nye fyrer du kommer i nærheden af..UH!" Hun luftede sig selv med hånden. Mens jeg grinede.
"Ja, alle nørderne.. Tror også Joystick Mike er på det hold faktisk.." Hun gjorde store øjne.
"Nej! Det dur ikke.. du må blive på holdet med mig, så du kan savle over Professor A+" Hun blinkede til mig, og med det samme vidste jeg, at mit forsøg på at tale uden om min besættelse, var mislykkedes. Hun havde allerede opsnappet det åbenlyse. At jeg var helt firkant fjollet med Andrew.
CZYTASZ
⇝𝕋𝕠𝕥𝕒𝕝𝕥 𝕄𝕠𝕕𝕤𝕒𝕥⇝
RomansDa den generte Gabbis kæreste Blake slår op med hende, beslutter hun sig for at lave et nytårsforudsæt der skal få ham tilbage. Desværre er det lettere sagt end gjort, for nytårsforudsættet lyder på at løsne op og holde op med at være genert, altså...