ski' nervøs.

570 31 20
                                    

Var jeg nervøs for at min alt for pæne, søde og attraktive matematik professor skulle hjem til min stang liderlige mor og hendes afsindige faliure af en datter? Ja.. svaret er ja. Og det var ikke bare et "ja jeg er nervøs." Nej, nej, nej, vi skal op i den mere raffinerede og ulækre detaljerede version af nervøs. Det er den version hvor man er ved at skide i bukserne hver gang man kommer i tanke om det og yder mere får et voldsomt sug i maven, som sad man i en forlystelse der pludselig faldt imod jorden. Alt sammen blandet og pakket fint ind i angst og følelsen af at jeg skulle være bedre end jeg egentlig var. Lad os være ærlige. Jeg fik intet ud af den skoledag, takket være min mors vilde ubetænksomme stunt.

Jeg mødtes med Tris og fulgtes med hende rundt hele dagen. Hun havde godt nok været lidt halv muggen over at jeg meldte af om fredagen, men hun var også den type der ikke gad gøre mere ved det end højest nødvendigt. 

"Du slipper ikke næste gang!" Havde hun sagt og peget på mig. 

"Det er jeg godt klar over at jeg ikke gør.." havde jeg smilet tilbage, og så var mit fravær om fredagen glemt. 

"Hvorfor virker du forresten så anspændt i dag?" Spurgte hun da vi var nået over til hendes skab. Hun skulle læsse alle de blyanter og kuglepenne af som hun havde lånt, men ikke afleveret tilbage. 

"Min mor har inviteret professor Connigan på middag.. i aften.." 

"Hvad?" Hun vendte sig imod mig og gjorde store øjne. "Why?" 

"Fordi han havde givet mig lektiehjælp den anden dag.. oooog fordi min mor er mega liderlig.." Tris grinede højt og smækkede skabet i. 

"Hvordan klare du den?" Jeg trak på skuldrene og fulgte efter hende da hun igen begyndte at gå. 

"Jeg ved det virkelig ikke.. Har du nogen ideer?" Hun stoppede op og kiggede på mig. 

"Ja, masser. Men du vil ikke kunne lide dem.." 

"Giv mig en. Please!?" Bønfaldt jeg hende. 

"Okay.. løb nøgen igennem stuen når din mor servere kaffen.."

"Ooooog.. Det var den første af dine mange ideer?" Hun skævede til mig. 

"Jeg kan også stoppe?" hun løftede et øjenbryn demonstrativt. 

"Nej.. bliv ved.." Sukkede jeg, og havde en følelse af at mit problem nok ikke ville blive løst. 

"Okay okay.. Du kunne tage noget mega sexet tøj på, og når han så kommer, stille dig i døren og sige "Hej Professor.." På sådan en meeeeega kælen måde!"

"Det ved du godt jeg ikke kan finde ud af.." 

"Og så kunne du lokke ham op på dit værelse og kneppe ham!" 

"Tris!!!" 

"Du kunne også bare ligge dig til at sove oppe på dit værelse.. måske låse døren.. putte høretelefoner i ørene i tilfælde af.." Hun smilede skummelt ".. knirkelyde fra din mors soveværelse.." 

"Oh my god! Nej!" Jeg tog mig til ansigtet. Det ville jeg SLET ikke tænke på.. ikke igen i hvert fald.. 

"Se! Jeg sagde jo at du ikke kunne lide nogen af dem!" Hun slog ud med hånden imod mig og grinede. "Spild af kreativ energi!"


Min mor stod i køkkenet og var ved at gøre klar til aftensmaden, da jeg kom hjem til hende. Jeg ville ellers have været taget direkte hjem til min egen lille lejlighed den dag, men det var før hun kastede sig ud i "desperat husmor skal imponere ung professor." Hun havde allerede gjort mere end rigeligt rent, og jeg fik da også en skrap bemærkning om, ikke at smide mine ting i gangen. Jeg traskede op af trappen til mit gamle værelse, mens hun råbte endnu en kommando efter mig: 

"I aften regner jeg med at du tager en kjole på og opføre dig pænt! Gør nu lidt ud af dig selv, Ella! Hver klar kl. 18:00!" Suk mand! 

Min kære forvirrede mor, havde i dagens anledning allerede fundet det jeg skulle have på, frem. Hun havde lagt det meget møgesommeligt og ordentligt på min seng. Men jeg nægtede at tage en kjole på som jeg ved en fejl havde købt da jeg var 15, hvilket var en gyselig polkaprikket kjole (Lidt for meget disney channel, hvis du spørg mig..) 

I stedet fandt jeg min go-to kjole frem

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

I stedet fandt jeg min go-to kjole frem. Sort, kort, elegant og ikke for meget "her er jeg". Den var pæn nok til fest og casual nok til at blive båret en normal mandag aften. Men den var ikke noget hit hos min mor, der med det samme vrængede på næsen. 

"Ella.. jeg havde jo lagt noget frem til dig!" 

"Men det havde jeg ikke lyst til at have på.." hun rullede med øjne og mumlede et eller andet om at jeg var et utaknemmeligt barn, men jeg nåede ikke at høre så meget mere før dørklokken ringede. 




✨🎀✨🎀✨🎀✨🎀✨🎀✨🎀✨🎀✨🎀✨🎀✨🎀✨🎀✨

Hejsa mine skønne læsere 👋🏼😄

Jeg vil for det første gerne takke jer mange gange for at læse med, det gør mit lille hjerte så glad at i vil det og at i samtidig er så flittige til at kommentere 👏🏼 Tror ikke man kan ønske sig bedre og mere engageret læsere her på Wattpad 😍💋

For det andet er jeg jo som sagt ved at skrive ekstra kapitler og det er ved at være slut med det.. så jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke 2 dage i synes det kunne være fedt at der blev udgivet på ? 😃

Skriv det i kommentaren 👇🏼❤️ Så er du en skat! ✨

 Noget helt andet (Du godeste hun bliver ved..) er at jeg har lavet ENDNU en playlist til TM. Denne gang er det en inspirations playliste, hvor alle de sange der sender mine tanker i retning af TM bliver sat ind. Jeg håber meget i vil følge den også 😍

 Jeg håber meget i vil følge den også 😍

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Endnu en gang: Tak fordi i er jer og altid er så søde! ❤️


Jeres alt for glade 

R. Poetsch

👩🏻‍💻

⇝𝕋𝕠𝕥𝕒𝕝𝕥 𝕄𝕠𝕕𝕤𝕒𝕥⇝Where stories live. Discover now