Bahagian 25

122 5 0
                                    

"Hai bro! Lama tak nampak." Kumar menegur Zack.

"Eh! I ada je bro." Zack menjawab sambil duduk di sofa bersebelahan Kumar dan Joseph. Botol bir yang di ambil di letakkan ke meja.

"Zack kan banyak client. Mesti dia takde masa nak lepak sini macam kita." Joseph menyampuk.

Zack sekadar tersenyum. "Mana ada bro. I just lepak-lepak dan rehat dekat rumah je."

"Yelah tu. Lepak rumah konon. Entah-entah sibuk melayan client yang berderet-deret." Joseph mengusik Zack dalam pelat cinanya.

"Eh! Takdelah bro." Zack menafikan. Bir di dalam botol dituang ke dalam gelas-gelas yang tersedia di situ.

"Bohonglah kamu Zack. Tan Sri Umar dah jadi regular customer you kan. Dia hantar isteri tua dia setiap bulan dekat kamu. You must be making a big money bro!" Kumar menepuk bahu Zack.

"Rezeki I kot. Wife dia suka dengan perkhidmatan yang I berikan. I pun okey dengan wife dia. Tak cerewet. Tak leceh. Paling penting ptofesional." Zack senyum lebar.

"Kalau I pun, I nak regular customer macam tu. Tak pening kepala." Joseph mengambil gelas yang berisi bir lantas diteguk habis.

"Wow bro. Take it easy." Zack menepuk bahu Joseph.

"Pening bro. I dapat client yang leceh dan merengek-rengek. Husband dia pula letakkan banyak syarat." Joseph meluahkan isi hatinya.

"Bad luck betul bila dapat client macam tu." Zack mengomen.

"Yelah bro. Betul-betul.bad luck. Tapi bro, I rasa something lah dengan client I tu bro. Wife dia kerap tanya I kenal tak bull ni. Tapi dari description yang dia bagi tu, I rasa macam you yang dia maksudkan." Joseph memberitahu Zack.

Zack segera merapatkan jaraknya dengan Joseph. "Siapa bro client you tu?"

"Wow! Ini menarik ni." Kumar juga merapatkan dirinya dengan Joseph.

"Datin Zarida. Isteri tua Dato Usman." Joseph menjawab yakin.

"Damn!" Zack menumbuk meja.

Kumar dan Joseph dengan tindakan refleks Zack.

"Why? I ambil client you ke?" Joseph memandang Zack.

"No. No." Zack segera menafikan.

"Tapi tindakan refleks tu bro macam client kena kebas je." Kumar mengusik Zack.

Zack menggelengkan kepalanya. "Tu ex client aku. Tapi takde pun isu curi client ke apa. I pun sekali je servis wife dia. I rimas. I rimas dengan isteri dia tu. Dah tahu benda tu P&C lagi tanya macam-macam dekat I. Tanya namalah, nombor telefonlah, alamatlah. You all kan tahu kerja kita ni macam mana."

"Patutlah dia macam cari you bro! Tanya I kenal tak bull ni. Dari dia punya description, memang I dah agak itu you." Joseph bersandar di sofa. Tekaannya mengenai bull yang dicari oleh Zarida adalah tepat.

"Eh bro! You bagitau dia apa-apa tak?" Zack mulai risau.

Joseph senyum. "Don't worry bro. I zip my mouth."

"Thanks bro." Zack lega. "Tapi bro I just nak say sorry. Hari tu Dato Usman ada call I, dia nak mintak I servis wife dia tu tapi sebab I dah fully booked until the next week, I forward him nombor telefon you, you and Andy to him. So, you're the lucky one Joseph!" Zack mengusik Joseph.

"Oh, you punya fasal lah I stranded dengan perempuan tua yang cerewet. Tapi mujur husband dia bagi I a big money." Joseph tersenyum teringatkan sampul yang dihulurkan kepada Dato Usman.

"Sorry bro!" Zack mengangkat kedua tangannya kepada Joseph.

"Kalau macam tu malam ni you open table lah bro!" Kumar memberi cadangan.

"No hal bro! No hal." Zack menjawab. Kumar you pergi ambil lagi 2 botol. "Zack mengarah dan Kumar segera bangun.

"Minum bro. Minum." Joseph menuang bir ke dalam gelasnya yang telah kosong tadi.

"Cheers." Zack mengangkat gelasnya dan dilagakan dengan gelas Joseph.

"Bismillahhirrahmanirrahim." Laju bibir Zack mengucapkan kalimah tersebut

"Zack." Joseph yang terdengar kalimah yang keluar dari mulut Zack segera menegur.

Zack terpana. Gelas bir di mulut diletakkan kembali ke meja. Mujur bir tersebut belum memasuki mulutnya.

"Are you sure with what you just did bro? Bismillah to beer?" Kumar yang juga kebetulan baru tiba di belakang Zack turut terpana.

Zack serba salah. Dia mengeluarkan dompet dari poket belakang seluarnya. Duit 500 dikeluarkan dari dompetnya dan diletakkan di atas meja. "Bro. I am really sorry. I have to go. I still open table for both of you bro. Enjoy your drink." Zack segera bangun dan meninggalkan Kumar dan Joseph yang masih termanggu di situ.



LELAKI SEPERTI DIAWhere stories live. Discover now