Dari jauh Zack nampak kelibat Lana dan Syafa dari jauh sedang berjalan beriringan.
Sengaja dia tidak mendekati kedua gadis tersebut. Nekadnya hari ini hanyalah untuk memerhati gadis tersebut dan mengikuti mereka pulang dari kejauhan.
"Hai!" Bahu Zack di tepuk dari belakang.
Zack berpaling. Dia melihat sesusuk tubuh yang tidak dikenalinya.
"Eh! Betullah ni you kan." Susuk tubuh yang berdiri di hadapan Zack adalah seorang wanita.
"Errr." Zack tidak mengecam wanita di hadapannya.
"Eh. Ni I lah. Zarida." Zarida membuka kaca mata hitamnya.
Darah Zack berderau. "Eh. You salah orang kot." Zack berdalih. Dia cepat-cepat ingin beredar.
"Nanti you. Nanti." Zarida tarik tangan Zack. "Tak mungkin I salah orang." Sambung Zarida lagi.
Zack tolak tangan Zarida. "Eh. Puan salah orang ni." Zack terasa ingin terbang dari situ.
"I tak salah orang. I yakin. I ni client you. Isteri Dato Usman." Zarida memegang tangan Zack.
"Allah. Bala apa pulak kali ni." Hati Zack mengumam.
"Don't touch my man!" Entah dari mana Sofia datang. Dia menolak tangan Zarida dari Zack.
Zack terperanjat melihat Sofia di situ. Zarida turut sama terperanjat.
"Who are you?" Zarida mendekati Sofia seolah-olah ingin menerkam Sofia.
Sofia tersenyum sinis. "Pekak ke? Tak dengar ke I cakap my man!" Sofia tunjuk muka berani.
Zack mati kata. Melihat Zarida dan Sofia seakan ingin bertengkar menyesakkan dadanya.
"Are you sure he is your man?" Zarida menyoal. Dia berjalan mengelilingi Sofia.
Sofia menjawab dalam berlagak. "I am hundred percent sure he is my man."
Zarida gelak kuat. "Did you really know about your man."
Sofia silang tangan. "I know! Dekat dalam bilik, yess dia client punya tapi dekat luar he is mine!" Sofia
"Enough you guys." Zack mula bersuara. Dia semakin rimas.
Sofia memeluk lengan Zack. "Ini client you ke sayang?" Sofia bersuara manja.
Zarida menjeling Sofia. Sakit betul hatinya melihat Sofia memeluk Zack.
Zack mengangguk lemah.
Sofia gelak manja. "Teruk betul client you ni kan sayang. Tak professional langsung. Dekat luar pun still nak kejar you." Lengan Zack dipeluk semakin erat.
Zarida bengang. Dia terasa dipermainkan oleh Sofia dan Zack.
"Arghhhh." Zarida menjerit. Dia segera beredar meninggalkan Zack dan Sofia.
Usai Zarida hilang dari pandangan Zack menolak tangan Sofia.
Sofia tergamam. "Kurang ajar you kan! You pergunakan I untuk lepaskan diri dari client you." Suara Sofia turun naik. Dia terasa bengang.
Zack dekatkan muka dia dengan muka Sofia. Kedua tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar. "Ada ke I pergunakan you? You yang menyerah diri untuk dipergunakan." Zack ketawa melihat Sofia.
"Grrrrr." Sofia mengetap gigi.
"Bye the way. Thank you Sofia." Zack angkat tangan sambil berlalu pergi.
Dia pergi meninggalkan Sofia. Drama antara Sofia dan Zarida membuatkan dia kehilangan Lana dan Syafa.