Bahagian 40

122 5 2
                                    

Zack melihat jam di tangan. Setelah lenguh berdiri dia duduk, kemudian dia berdiri semula. Wajah di nanti tak kunjung tiba.

Kebiasaannya Lana dan Syafa akan mengunjungi kedai buku tersebut dua minggu sekali. Ini sudah minggu keempat jangankan Lana, Syafa juga tidak kelihatan.

Zack melangkah longlai memasuki sebuah coffee shop. Setelah pesanan di ambil, Zack bersandar di kerusi. Matanya dipejamkan. Terasa penat badannya menunggu seseorang yang tidak kunjung tiba.

Kriukkk. Kedengaran kerusi di sebelahnya di tarik. Zack membuka sebelah mata untuk mengerling orang yang menarik kerusi tersebut.

"Sofia." Zack bersuara. Dia kembali memejamkan matanya. Lengannya disilangkan. Dia hanya ingin berehat tanpa diganggu.

Sofia duduk di kerusi sebelah Zack. Sofia senyum mengejek. "Tunggu kekasih yang tak kunjung tiba ke." Tanpa menunggu lama Sofia terus menyakiti hati Zack.

Zack membuka matanya. Wajahnya diraup dengan tangan kanan. Duduknya dibetulkan.

"None of your business." Suara Zack sinis.

Sofia ingin menyakitkan hati Zack lagi. Namun kelihatan pelayan datang membawa minuman Zack, Sofia mematikan kata.

"Jemput minum encik." Manis pelayan itu tersenyum.

"Terima kasih." Zack turut tersenyum.

"Cik dah order?" Pelayan itu bertanyakan Sofia.

"No. No thanks. Dia tak minum air halal macam ni. Dia minum minuman beralkohol je." Laju Zack membidas.

"Errr." Pelayan tersebut tercengang mendengar jawapan Zack.

"Bagi I iced latte." Sofia memintas. Zack di jelingnya.

Zack ketawa perlahan.

"Biadap you kannnn." Sofia mendengus.

Zack memandang Sofia yang duduk di sebelahnya. "Eh. I je ke yang biadap. Habis you tak biadap." Zack memulang paku buah keras.

Sofia sekadar menjeling tajam. Hatinya terasa sakit sekali.

"What are you doing here Sofia?"

"Cari you!" Laju Sofia menjawab.

"Mana you tahu I ada kat sini?" Zack pandang wajah Sofia.

Sofia tersengih. "Mana lagi I nak cari you kalau tak kat sini Zack. You kan setia menanti dua orang budak perempuan tudung labuh tu." Sofia mengejek.

Zack mendengus. "You jangan sibuk urusan I boleh tak?"

Sofia gelak melihat reaksi Zack. "You ni dungu eh Zack."

Zack pandang Sofia. Hatinya mula mendidih tatkala mendengar Sofia memanggilnya dungu. Dia amat pantang bila seorang perempuan memperlekehkannya.

"Apa?" Sofia membalas pandangan tajam Zack. "Betul apa yang I kata. You memang dungu." Lancang Sofia berkata.

"Watch out your mouth Sofia!" Suara Zack mulai naik.

Sofia mengejek Zack. "Dah memang you dungu pun. Budak-budak tu kan tengah cuti semester. Memang taklah diaorang akan datang sini. Diaorang balik kampung. Faham!!!"

Muka Zack merah padam. Sofia mencabarnya.

"You ni kann.. Kalau you suka budak-budak tu, siasatlah dekat mana mereka tinggal. Follow time diaorang balik. Benda senang macam itu pun tak tahu." Sofia memetik-metik jarinya di depan muka Zack.

Zack menepis tangan Sofia. Amarahnya cuba dikawal.

"I tahu kat mana budak-budak tu tinggal. Kalau I nak, I boleh je upah orang untuk apa-apakan budak-budak tu. Tapi I kenal you Zack. You bukan betul-betul nakkan budak tu. You just nak buat budak-budak tu sebagai bahan mainan you je kannnn."

Zack pegang tangan Sofia dengan kuat.

"Apa ni Zack! Sakitlah!" Sofia cuba melepaskan genggaman tangan Zack darinya.

"Mulai hari ni, I nak you jaga mulut you atau I pulak upah orang untuk hiris-hiris mulut you yang mungil ni. You jangan cuba-cuba nak perbodohkan I dan ugut I!" Giliran Zack pula mengugut Sofia.

Sofia cuak. Dia merentap tangannya sekuat hati dan segera berlalu. Hatinya terasa kecut. Dia kenal Zack. Zack akan kotakan apa yang dikatanya.

LELAKI SEPERTI DIAWhere stories live. Discover now