Bahagian 30

128 5 0
                                    

"Why Zack? Why?" Tan Sri Umar memandang Zack. Dia seakan tidak faham akan hati anak muda ini.

Zack senyum. "Nothing Tan Sri. Nothing."

"Kalau takde apa-apa, kenapa tiba-tiba." Tan Sri Umar masih tidak percaya dengan apa yang didengarinya.

"Atau bayaran yang I bagi tak cukup banyak?" Tan Sri Umar tidak puas hati.

"No. Bukan macam tu Tan Sri. I ingat nak berehat." Zack berdalih.

"Okey. You berehat dulu dalam 2 atau 3 bulan. I rasa Puan Sri boleh faham."

"No. I nak berehat terus." Zack berterus terang.

"But why? You sekarang tengah banyak client. Everyone is looking for you. You pun very healthy and clean." Tan Sri Umar agak terperanjat. "Mana I nak cari professional and trusted bull like you." Sambung Tan Sri Umar.

Zack menyandar di sofa. "I cuma penat Tan Sri. I just nak rehat."

"Just take a leave. Pergi holiday overseas. Enjoy your own time." Tan Sri Umar memberi cadangan.

Zack tergelak kecil mendengar jawapan Tan Sri Umar. Nyata dia tidak faham gelodak dalam hatinya.

"Come on Zack. Masa muda ni lah you buat duit banyak-banyak. Nanti dah tua you rehatlah and taubat."

Zack tergumam mendengar kata-kata Tan Sri Umar.

"Macam mana kalau I tak sempat untuk tua dan bertaubat?" Zack bernada sarkastik.

Tan Sri Umar memandang riak wajah Zack yang bersahaja.

"Are you kidding me?"

"No. I am not." Riak wajah Zack serius.

"Come on Zack. You muda lagi kot." Tan Sri Umar seakan tidak percaya.

Zack mengeluh perlahan. "In case I tak bertaubat pun, I memang nak slowdown business ni. This is too dangerous right now. Banyak isteri client I yang agresif sekarang ni. It is hard for me to control them. It is hard for me to protect my identity."

Tan Sri Umar memandang Zack. "Kalau you dah buat keputusan, it is up to you. Tapi I nak mintak you advise I mana-mana bull lain yang boleh ganti you. But please, I nak yang attitude okey and profesional."

Zack mengangguk setuju. Sekurang-kurangnya Tan Sri Umar tidak memberi tekanan kepadanya lagi. "Okay! I will forward their number either Andy, Kumar or Joseph." You choose which one do you want."

"Malay please. Jahanam isteri I tu nanti." Tan Sri Umar tertawa.

Zack turut sama tertawa. "Kalau begitu no choice. Andy je yang tinggal."

"Okay, forward his number to me later. For now on, pergi settle kan hal isteri I tu dulu for the last time." Tan Sri Umar bangun dan bersedia untuk tinggalkan Zack dan isterinya yang masih di dalam bilik.

LELAKI SEPERTI DIAWhere stories live. Discover now