Enjin kereta dihidupkan lantas butang aircond di pasang. Zack tersandar di kerusi. Dia senyum sendiri.
Krukkk. Pintu kereta di sebelah penumpang dibuka. Sofia terus meloloskan badannya ke dalam kereta Zack.
Zack yang terkejut melihat Sofia terasa geram. "Damn!" Stereng kereta ditumbuk kuat.
"Jalan sekarang." Sofia mengarah.
"You nak apa lagi dari I?" Zack tidak puas hati.
"Jalan je." Arah Sofia lagi. Pertanyaan Zack diabaikannya.
Zack mendengus kuat. "You lupa ke Sofia tragedi I seret you keluar dulu?"
"I ingat. Tapi I tak takut. You jalan je." Sofia buat keras kepala.
Zack pandang Sofia. "Apa yang you nak dari I ni?"
Sofia senyum menggoda. "You." Jawab Sofia sepatah.
Zack membuang pandang ke luar jendela. Gear di tolak dan brake dilepaskan. Pedal minyak di tekan dan kereta Zack mulai bergerak.
Sofia senyum puas. Dia terasa menang.
Zack memandu keluar dari kawasan tempat letak kereta pusat beli belah itu.
"Jom sayang kita pergi tempat you." Sofia mulai menggoda. Lengan Zack yang sedikit berotot disentuh lembut.
Zack mengerling Sofia yang menggesel jari jemari dilengannya. "Don't touch me atau I patah-patahkan jari jemari you tu." Zack memberi amaran.
Sofia segera menarik kembali tangannya dari terus menyentuh lengan Zack.
Wajah Sofia masam mencuka. Nyata Zack masih lagi dingin terhadapnya.
"Kita nak pergi mana ni sayang?" Sofia memaniskan wajahnya walaupun hatinya mulai sakit dengan sikap dingin Zack.
"Hantar you balik ke pangkuan suami you." Laju Zack menjawab.
Sofia mulai cuak. Dia bimbang jika Zack benar-benar menghantarnya pulang dan orang-orang suruhan Tan Sri Megat yang sentiasa mengawal di rumahnya nampak Zack menghantar dia pulang. Sudah pasti orang-orang suaminya akan memaklumkan kepada suaminya akan perkara tersebut.
"No sayang. No. Kita pergi tempat you okey." Suara Sofia mulai bergetar.
Zack senyum jahat. "Eh. Kita pergi rumah you lah."
"No Zack. No! Drop I dekat sini." Sofia bengang.
"Eh. Tak elok I tinggalkan perempuan yang lemah dekat tepi jalan. Seeloknya I hantar dia balik dengan keadaan yang selamat kepada suaminya." Zack pandang Sofia yang mulai kalut.
"No Zack. My husband will hurt you." Sofia seakan ingin menangis.
"Kenapa husband you nak hurt I pulak. I buat amal lagi hantar isteri dia balik dalam keadaan yang selamat."
"Berhentikan I dekat sini atau I lompat keluar dari kereta." Sofia mula mengugut.
Mendengar kata-kata Sofia itu Zack segera memberi isyarat untuk memberhentikan kereta dan dia terus ke tepi bahu jalan dan memberhentikan keretanya.
"Dekat tengah-tengah highway ni?" Sofia pandang Zack.
Zack jungkit bahu. "You yang suruh I berhenti. And now I dah berhenti." Zack senyum mengejek.
Sofia mendengus. Dia segera keluar dari kereta.
Tanpa menunggu lama Zack terus beredar meninggalkan Sofia di tengah-tengah jalan yang sibuk itu.
"Celaka kau Zack!" Sofia menjerit sekuat hati.