Panggilan dimatikan. Lana letak telefon di atas katil.
"Haaa. Macam mana? Dapat tak?" Syafa mendekati Lana. Dia kelihatan tidak sabar.
Lana diam membatu. Dia masih tidak percaya dengan apa yang didengarinya.
"Lana." Syafa menggoncang bahu Lana.
Lana diam. Goncangan Syafa langsung tidak dipedulikannya.
Syafa pandang Lana. "Zack tak dapat tolong awak ke?" Ton suara Syafa mulai merendah. Perlahan tangannya di bahu Lana melurut jatuh ke bawah.
"Sampai hati Zack tak nak bantu awak Lana." Syafa meluahkan simpatinya.
Lana berdiam. Di dalam hati puas dia menahan ketawa melihat drama Syafa tetapi sengaja ditahan tawanya itu.
"Takpe Lana. Jangan sedih kalau Zack tak bantu awak untuk buat latihan praktikal dekat firma dia. Saya akan pujuk papa supaya boleh masukkan awak sekali untuk jalani latihan praktikal di firma sepupu saya. Awak ikut je saya balik Johor." Syafa memujuk.
Lana diam. Sesekali dapat mengusik Syafa agak menyeronokkan baginya.
"Lanaaaa. Awak janganlah diam macam ni. Takpe. Lepas ni kita jangan kawan dah dengan si Zack tu. Awak jangan ajak dia ikut kita pergi dengar ceramah agama dah. Awak jangan teman dia beli buku-buku agama dah. Mulai hari ini kita putuskan persahabatan kita dengan Zack. Kita boleh je tolong dia tapi dia tak boleh tolong awak. Teruk betul Zack tu." Syafa membebel geram.
Lana hampir ketawa melihat reaksi Syafa.
"Awak jangan sedih tau! Saya akan usahakan kita praktikal sama-sama dekat Johor." Syafa peluk Lana.
Lana tidak dapat menahan ketawanya lagi. Dia ketawa terbahak-bahak melihat reaksi Syafa.
Syafa pandang Lana. "Kenapa awak gelak?" Syafa cuba mencari riak lucu. "Apa yang kelakar?"
Ketawa Lana masih bersisa. "Awak memang drama queen betul."
"Kenapa? Kenapa? Saya tak faham ni. Kenapa awak gelak?"
Ketawa Lana mulai reda. "Awak tu lah! Mudah sangat jump to conclusion. Lepas tu berdrama sendiri."
"Apa ni? Saya tak fahamlah." Syafa garu kepala. "Awak dapat ke tak praktikal dekat firma yang Zack kerja tu?"
Lana angguk. Dia senyum lebar. "Mereka siap offer elaun RM1500.00 sebulan tau."
Syafa terkesima. "Wah! Untungnya. Saya punya elaun pun RM500.00 je."
"Tak nak tukar fikiran ke?" Lana angkat kening.
"Kalau ikutkan memang nak tukar fikiran tapi papa tak izinkan." Syafa tunduk.
"Eh. Takpelah. Saya usik je tadi. Lebih baik awak ikut saranan papa awak tu."
Syafa senyum. "Tu lah. Saya kenalah ikut saranan papa. Takpelah takde elaun banyak, janji papa senang hati saya ada depan mata dia."
"Macam tu lahhh." Lana tepuk bahu Syafa.