Time skip jouluun
Joelin pov:
Herään ihanaan puuron tuoksuun. Aleksin isä siis tekee puuroa. Ajatelkaa tänään on jouluaatto ja saan viettää sen rakkaan poikaystäväni ja hänen isän kanssa. Tästä Joulusta tulee varmaan joku unelmien joulu. Tänään pääsen antamaan Aleksille söpöimmän jahjan mitä olen koskaan antanut.
Makaan rakkaani sängyllä katsoen kattoa. Tunnen kun vieressäni nukkuva Aleksi alkaa liikkua. Käännän katseeni häneen hänen kääntyessä kyljelleen minua kohti. "Huomenta" sanon tuolle söpölle pikku blondilleni joka katsoo minua juuri heränneenä söpöillä sinisillä silmillään. Siirryn itsekkin kyljelleni Aleksin katsoessa koko ajan silmiini.
Hetken hiljaisen katsekontaktin jälkeen lähestyn hänen kasvojaan. Painan hänen huulilleen hellän suudelman. Erkaannuttuani suudelmasta jään aivan hänen lähelleen. Hän sulkee silmänsä. Painan jälleen suudelman hänen huulilleen ja nyt hän vastaa siihen. "Hyvää joulua rakas" sanon hiljaa suudelmien välissä.
Time skip tunti
Makoilen Aleksin vieressä pää hänen rintakehällään pitäen silmiäni kiinni vain nauttien tästä hetkestä. Hän näprää hellästi hiuksiani vasemmalla kädellään. Tällä hetkellä kaikki tuntuu niin hyvältä ja rauhalliselta. Aleksin läsnäolo ja vain hiljaisuus hänen lähellään tuntuu hyvältä.
Matin pov:
Olen tekemässä joulupuuroa kun Aleksi ja Joel tulevat käsikädessä keittiön kulmalle. He katselevat hetken mitä teen kunnes Joel menee vasten seinää ottaen Aleksin halaukseen. Aleksi painaa päänsä Joelin rintakehälle halaten häntä. Niin söpöä katsoa heitä ja heidän söpöstelyä.
Hetken päästä he erkanevat hieman halauksesta. Joel kallistaa päätään hieman alaspäin Aleksin mennessä varpailleen. He yhdistävän huulensa. Söpöä kuinka Aleksin pitää mennä varpailleen että yltää suudella Joelia. Hän on noin 155cm pitkä ja Joel on melkein 175cm. "Noni eiköhän se söpöstelyä jo riitä, tulkaas syömään" sanon kun saan tehtyä puuron. Vien kattilan valmiiksi katettuun pöytään. Joel ja Aleksi istuvat vastakkain ja minä istun pöydän päähän. Otamme kaikki puuroa lautasillemme ja alamme syödä juoden samalla kuumaa kaakaota. Katsotaan kenelle manteli sattuu.
Saimme juuri syötyä. Aleksillehan se manteli sattui, ensimmäistä kertaa elämässään. Hän meni Joelin kanssa katsomaan jouluohjelma telkkarista minun jäädessä raivaamaan pöytää.
Joelin pov:
Makaan sohvalla Aleksi kainalossani. Katsomme telkkarista tulevia jouluohjelma syöden samalla fazerin joulusuklaakonvehteja. Tiedättekö se rasia jossa on niitä punakeltaisessa paperissa olevia suklaita.
Olemme kerrankin vapaa-ajalla aikaisessa. Kello on vasta varttia vaille kahdeksan. Tänään olisi suunnitelmissa viettää aamu vain kolemstaan, aamupäivällä Aleksin isovanhemmat ja serkut tulevat käymään ja illalla menemme minun luokseni viettämään perheeni kanssa illan ja huomenna vietämme joulun sukulaisteni kanssa.
Time skip aamupäivään
Matin pov:
Aleksi ja Joel menivät noin tunti sitten ulos. Tuolla he yhä heittelevät toisiaan lumipalloilla, jahtaavat toisiaan ja työntävät toisensa lumihankeen. Saivat he myös lumiukon rakennettua. Itse jäin sisälle katselemaan ohjelmia ja toin lahjat kuusen alle.
Vilkaisen kelloa. Vieraiden pitäisi ihan juuri olla täällä. Ajattelen ja samassa kuulen kun ovikellomme soi. Lähden kohti eteistä. Avaan oven ja sieltähän tuli vanhempani ja sisarukseni perheineen. "Hyvää Joulua" äitini sanoo iloisena ja halaa minua. "Kiitos samoin ja kiva nähä taas" sanon halaten takaisin. Erkanemme halauksesta. Päästän kaikki sisälle.
YOU ARE READING
Life is like one variable // Joleksi
FanfictionTarina perustuu jätkien peruskoulu ja lukio aikoihin. Aleksin ja Joelin tarina ei ala kovin iloisesti, sillä Aleksi joutuu onnettomuuteen johon osa syynä oli Joel. Loppujen lopuksi heidän tarinasta tulee onnellinen mutta alamäkiäkin löytyy.