Time skip 2.12
Aleksin pov:
Herään herätyskelloni korvia raiskaavaan ääneen. Kurotan kädelläni yöpöydälleni, sammuttaen herätyksen. Otan puhelimen käteeni mennen katsomaan Joelilta tulleen viestin. Hän kysyi olenko jo herännyt. Vastasin että olen ja hän tuli heti paikalle ja alkoi kirjoittamaan. Hetken päästä hän lähettää pitkän viestin jossa toivottaa hyvää huomenta, kertoo kuinka täydellinen olen hänen silmissään, kuinka hän rakastaa minua kaikista eniten koko maailmassa ja toivottaa hyvää koulupäivää. Vastaan hänelle myös hyvät huomenet, kerron rakastavani häntä yhtä paljon kun hän minua ja toivotan hänelle hyvää työpäivää. Joel siis on Matiaksen kanssa hänen isänsä työpaikalla töissä. Vapaa-ajalla jätkät ovat soittaneet jo jonkin aikaa yhdessä. Itse olen välillä käynyt kuuntelemassa ja kertonut heille kuulostaako se mielestäni hyvältä. He myös perustivat bändin, jonka nimen keksimiseen heiltä meinasi mennä ikä ja terveys, kunnes Niko keksi nimen 'Blind Channel'. Se oli jätkien mielestä vähiten huono idea, joten sen he kelpuuttivat bändin nimeksi. Ensimmäisiä biisejäkin he ovat jo saaneet aikaan.
Hetken juteltuani Joelin kanssa, nousen ylös sängystäni suunnaten vessaan. Hoidan kaikki tarpeeni, vedän vessan, pesen kädet ja menen takaisin huoneeseeni. Petaan sänkyni, kunnes etsin vaatekaapistani jotain vaatteita. Hetken etsintöjen jälkeen päädyn ottamaan vähän revityt valkoiset farkut, Joelin mustan hupparin ja mustat nilkkasukkani. Vaihdan vaatteet, laittaen yövaatteeni tyynyni alle. Vaihdettua vaatteet, pakkaan reppuni valmiiksi, mennen alakertaan. Jätän repun eteiseen portaiden viereen, suunnaten keittiöön. Avaan jääkaapin katsoen onko siellä mitään mitä voisin syödä aamupalaksi.
Hetken katselun jälkeen päädyn ottamaan sieltä jugurttia, keittiötasolta banaanin ja kaapista mysliä. Laitan ensin jugurttia kulhoon, sitten pilkon banaanin ja viimeisenä laitan banaanejen viereen mysliä. Samalla kun laitan mysli paketin takaisin kaappiin, otan toisesta kaapista lasin johon lasken hanasta vettä. Menen vesilasin kanssa takaisin keittiönpöydän ääreen alkaen syömään aamupalaani, samalla kun katselen puhelintani. Isäni lähti jo kuudeksi töihin ja Joel oli kerrankin kotonaan yötä ilman minua, joten olen nyt yksin kotona. Aina kun en ole Joelin kanssa samassa paikassa yötä, hän varmistaa että olen varmasti herännyt. Kello on vasta puoli kahdeksan ja minulla alkaa vartin yli, joten ei ole vielä mikään kiire. Sitä paitsi bussini tulee vasta kymmentävaille, eli lähden varttia vaille kävelemään bussipysäkille.
Syötyäni aamupalan, vien astiat tiskiin ja menen makoilemaan sohvalle, odottaen että pääsisin lähtemään bussille. Tänään on ihanan lyhyt päivä, kun on vain kaksi oppituntia ja ruokailu. Isälläni on tänään koko päivä töitä ja Joel pääsee vasta neljältä. Joten vietän tänään paljon aikaa yksin. Sovimme Joelin kanssa näkevämme ennen hänen harkkojaan jotka alkavat seitsemältä ja loppuvat yhdeksältä. Jonkun ajan päästä nousen sohvalta, mennen eteiseen. Puen ulkovaatteet päälleni, otan avaimet lipaston päältä, repun portaiden vierestä ja lähden kohti bussipysäkkiä.
Time skip päivään
Joelin pov:
Kellon lyödessä neljä, työvuoroni loppuu ja pääsen lähtemään heti, sillä sain kaikki työni hoidettua. Lähden pukkarin kautta mopolleni. Laitan kypärän päähän käynnistäen mopon ja suuntaan kauppaan. Käyn ostamassa minulle ja Aleksille jotain hyvää. Haluan viettää hänen kanssaan ihanan illan, ennen kuin lähden treeneihin. Saavuttuani kaupan luo, sammutan moponi ja nostan kypärää kasvoiltani jättäen sen päähäni. Kävelen sisään kauppaan, suunnaten herkku osastolle. Otan sieltä sipsipussin ja suklaalevyn, kunnes siirryn juoma osastolle. Otan sieltä itselleni energiajuoman ja sitten suuntaankin jo kassalle. Maksan ostokseni itsepalvelukassalla ja pakkaan kaiken reppuuni, kunnes lähden takaisin mopolleni. Istun mopon kyytiin, laitan kypärän takaisin päähäni, käynnistän mopon ja lähden kohti Aleksin kotia.
Saavuttuani poikaystäväni kodille. Sammutan mopon, laittaen sen lukkoon. Otan kypärän päästäni kävellen samalla ovelle. Kokeilen onko ovi lukossa ja koska se on, otan heidän vara-avaimensa avaten oven. Laitan vara-avaimen takaisin paikalleen, mennen sisään. Suljen oven alkaen riisumaan ulkovaatteitani. Lasken kypärän naulakon päälle, laitan kengät kenkätelineeseen ja suuntaan kohti Aleksin huonetta. Avaan oven mahdollisimman hiljaa. Huomaan hänen makaavan puhelin kädessään selkä ovea päin. Lasken reppuni hänen pöytänsä viereen, hiipien hänen taakseen. Kun olen hänen sänkynsä vieressä, kaadun hänen päälleen. Hän säpsähtää samalla, mutta kun kierrän käteni hänen ympärilleen, hänkin kiertää omansa minun ympärilleen. "Miten menee?" kysyn hetken päästä, painaen pääni vasten hänen rintakehäänsä. "Hyvin, miten sulla?" hän vastaa alkaen silittämään hiuksiani. "Hyvin, nyt ku sä oot siinä" vastaan. Aleksi painaa nopean pusun hiuksiani sekaan kunnes jatkaa niiden silittämistä. "Mitä tehään uutena vuotena?" kysyn hetken hiljaisuuden jälkeen. "Emmä tiedä, jotain kivaa" Aleksi vastaa hetken oltuaan hiljaa.
Jonkin ajan päästä saimme aikaiseksi nousta ja ottaa herkut repustani. Otimme Aleksin koneen ja etsimme jonkun elokuvan jonka katsoisimme. Nappasin hänet kainalooni, että voin samalla tuoksutella häntä. Hän tuoksuu aina niin taivaallisen hyvältä, tietäisittepä vain kuinka hyvältä.
Kun elokuva loppuu, kello on jo niin paljon että minun pitää alkaa tekemään lähtöä. Lähden alakertaan, Aleksin pitäessä käsiään ympärilläni ja päätään vasten selkääni. Kun pääsemme alakertaan hän päästää kätensä irti. Käännyn niin että olen vasten häntä. Katselen vuorotellen hänen silmiään. "Onks sun pakko lähtee?" hän kysyy. "On" vastaan siirtäen hänen hiuksiaan korvansa taakse. "Millon me taas nähään?" hän kysyy. "Pitää kattoo millon on semmonen hetki et kerkeen, viimestään viikonloppuna" vastaan. "Okei" hän vastaa hiljaa. Painan huuleni rauhallisesti vasten hänen omiaan, kunnes erkaannuttia suudelmasta alan pukemaan takkia päälleni. Puettuani takin päälleni menen vielä antamaan Aleksille suudelman, kunnes otan reppuni selkääni, laitan kengät jalkaani, otan kypärän naulakon päältä ja avaan oven sanoen Aleksille heipat, kunnes suljen oven ja lähden mopolleni. Istun sen kyytiin, laitan kypärän päähäni, käynnistän mopon ja suuntaan kohti jäähallia, jossa kamani ovat.
-----------------------------------------------------------
Sanoja 845
YOU ARE READING
Life is like one variable // Joleksi
FanfictionTarina perustuu jätkien peruskoulu ja lukio aikoihin. Aleksin ja Joelin tarina ei ala kovin iloisesti, sillä Aleksi joutuu onnettomuuteen johon osa syynä oli Joel. Loppujen lopuksi heidän tarinasta tulee onnellinen mutta alamäkiäkin löytyy.