14. Ulkoilua, pitsaa ja videopuheluita

393 27 11
                                    

Nikon pov:

Olen kävelemässä ulkona pitkin Oulun katuja. Tulimme tänään mökiltä joskus aamulla. Hengailin vain kotona ja kun tuli liian tylsää päätin lähteä ulos kävelylle. En jaksanut kysyä jätkiltä oisivatko he voineet olla, en edes tiedä missä he ovat. Kävelen valkoisen omakotitalon ohi, huomaan postilaatikossa lukevan 'Kaunisvesi', ilmeisesti Aleksi asuu siinä. Päätän kääntyä ympäri ja mennä kysymään voisiko hän olla. En ole koskaan ollut Aleksin kanssa ilman että kaikki jätkistä ovat olleet kanssamme.

Kävelen valkoisen omakotitalon pihaan ja soitan ovikelloa. Aleksilla on ainakin ulkoapäin todella hieno koti, hänen kotinsa on valkoinen kaksikerroksinen tiilitalo jossa on musta katto ja valkoinen ovi jossa on myös lasia. Hetken päästä ilmeisesti Aleksin isä avaa oven. "Moi, oisko Aleksi?" kysyn häneltä. "Joo. Aleksi taitaa olla takapihalla, voit käydä kattoo sieltä" hän sanoo ja sulkee oven. Lähden kävelemään talon taakse, talon sivussa on portti. Avaan sen ja suljen perässäni. Kävelen talon taakse, huomaan Aleksin hyppimässä trampalla. Hänellä on todella iso tramppa. Istahdan takapihan teranssin portaille katsomaan kun hän tekee temppuja. Hetken päästä hän kaatuu tempussa ja huomaa minut. "Ai moi, mitä sä täällä?" hän kysyy ja konttaa avaamaan trampoliinin verkon että pääsee ulos. "Olin vaa kävelemässä, sit huomasin sun sukunimen postilaatikosta ja aattelin tulla kysyy lähtisitkö mun kaa kävelee" sanon. "Joo voin mä lähtee, mee etupihalle nii haen kengät ja sanon iskälle että lähen nii tuun sit sinne" hän sanoo ja lähtee kävelemään teranssin ovea kohti. "Joo, no nähään kohta" sanon ja lähden kävelemään etupihalle.

Aleksin pov:

"Mä lähen Nikon kaa kävelylle" huudan kun saan kenkäni jalkaan. "Joo, millon sä tuut takas?" hän kysyy. "En tiiä vielä, en mä varmaa kauaa oo" vastaan. "Okei, no tuu sit ku kerkeet" hän sanoo. "Okei, heippa" huudan ja avaan oven. Isä huutaa vielä heipat ennen ku laitan oven kiinni. Lähdemme Nikon kanssa kävelemään. "Mites sulla menee?" Niko kysyy hetken päästä. "Ihan hyvin" vastaan hänelle. "Mites sun jalat, selkä tai kyljet?" hän kysyy. "Jalat on jo parantunu, samoin kyljet mut selkä on vielä välillä vähä kipee" kerron hänelle. "Okei, no kyl seki paranee vielä kokonaa" hän sanoo. "Nii, no mites sulla menee?" kysyn vuorostaan häneltä. "No itse asiassa aika hyvin, tultiin tänää mökiltä" hän kertoo. "Mitäs teit mökillä?" kysyn. "Olin serkkujen kanssa, käytiin uimassa ja saunassa" hän kertoo. "Mitä sä oot tehny?" hän kysyy. "No en oikei mitää ihmeellistä ollu kotona, hyppiny trampalla ja pari kertaa nähny Joelia" kerron hänelle. "Okei, no kiva ettet oo kuollu tyltyyteen" hän vastaa.

Saavumme jollekkin rannalle missä en ole koskaan ennen käynyt. Tämä on aika upea paikka. Kävelemme laiturille, istumme sen reunalle ja uitamme jalkojamme vedessä. Hetken päästä Niko heittää päälleni vettä. "Hei" sanon ja heitän hänen päälle vettä. "Ai sä haluut lisää" hän sanoo ja on heittäpässä päälleni vettä kun nousen ylös ja lähden juoksemaan karkuun. En kerkeä kauaksi kun Niko saa minut kiinni ja nostaa syliisä. "Heitän sut tonne järveen" hän sanoo ja lähtee kantamaan minua laiturin päähän. "Et uskalla" sanon. "Katotaanko" hän vastaa. Saavumme laiturin päähän ja hän heittää minut veteen. "Mä kostan tän sulle" sanon ja uin laiturin luo. Nousen ylös ja tönäisen hänet veteen mutta hän ottaa kädestäni kiinni ja vetää minutkin veteen. Uimme hetken vaatteet päällä järvessä kunnes tulimme pois, otimme kenkämme ja lähdimme kotiin päin. "Nähään joku päivä" hän sanoo ja jatkaa matkaansa taloltani. "Joo nähään" sanon ja vilkutan hänelle.

Avaan kotini oven. Samassa isäni tulee vessasta. "Mitäs sulle on tapahtunu?" hän kysyy. "Käytiin vähä uimassa" sanon naurahtaen. "Joo vähä, sä oot ihan märkä" hän sanoo. "Meeppä käymään suihkussa" isä sanoo kun olen menossa ylös. Menen siis suihkuun. Laitan märät vaatteeni pyykkikoriin ja menen suihkuun. Selässäni oleviin haavoihin kirvelee todella paljon mutta se on pakko kestää. Pesen hiukseni shamppoolla ja hoitoaineella ja sen jälkeen otan pyyhkeeni ja alan kuivautua. Kun olen kuivautunut lähden kävelemään kohti huonettani. Otan vaatekaapistani t-paidan ja pitkät housut ja puen ne päälleni. "Onko meillä mitää ruokaa?" kysyn ku saavun portaat alas alakertaan. Samassa ovikello soi. "Nyt on" isä sanoo ja menee aukaisemaan oven. "Kiitos" hän sanoo ja sulkee oven. Hän kävelee keittiöön kaksi pitsalaatikko kädessään. "Tilasitko sä pitsaa?" kysyn ja lähden hänen perään. "Joo tilasin" hän sanoo ja ottaa jääkaapista limpparin ja kaapista kaksi lasia.

Saimme syötyä, isä söi koko pitsan ja minä vähän alle puolet. "Etkö jaksa enää?" isä kysyy kun alan valumaan tuolilta. "En" sanon. Vaikka söin alle puolet eikä pitsa ollut kovin iso olen silti ihan täynnä. "Mä meen trampalle" sanon ja nousen tuolilta ylös. Otan myöss puhelimeni mukaan. "Älä sit oksenna" hän sanoo. "Joo en" sanon ja avaan takapihan teranssin oven. Menen trampalle makoilemaan ja avaan puhelimeni. Joelilta oli tullut viesti, avaan keskustelumme ja soitan hänelle. Hän vastaa melkein heti.

Puhelu: A= Aleksi & J= Joel

J: - "Moiii pikkumies" A: - "Moiii Joel" J: - "Mitäs kuuluu?" A: - "Ihan hyvää, mitäs sulle?" J: - "Hyvää nyt ku sä soitit, mitäs sä oot tehny tänää?" A: - "No oon ollu trampalla, sit kävin Nikon kanssa kävelemässä ja uimassa ja sit äsken söin iskän kanssa pitsaa" J: - "Millon me taas nähään?" A: - "Ihan millon vaan, mut mitä sä oot tehny tänää?" J: - "No käytiin aamulla viemässä mun vanhin veli Helsinkiin takas ja sit käytiin siellä kaupoilla, tultiin äsken takas kotiin ja nyt puhun maailman ihanimman pikkumiehen kanssa" A: - "Ite oot ihanin" J: - "Näytä mulle jotain temppuja nyt ku oot siellä trampalla" A: - "Okei" sanon ja nousen ylös. Vien puhelimeni verkon ulkopuolelle olevalle pöydälle mihin olen jättänyt vesipulloni. Laitan puhelimen nojaamaan sitä vasten ja menen tekemään temppuja ja samalla puhun Joelin kanssa videopuhelua.

Joelin pov:

Puhuin juuri Aleksin kanssa videopuhelua. Hänen kanssaan oli todella mukava jutella. Hän on mukava ja kiltti. Olen laittamassa puhelintani pois kunnes Julia soittaa.

J= Julia & Jh= Joel

Jh: - "Moii, mitäs kuuluu?" J: - "Ihan hyvää, mitäs sulle" Jh: - "Ihan hyvää" J: - "Mulla on ollu sua liian ikävä" Jh: - "Mullaki sua" J: - "Joel mä haluun et sä muistat että mä rakastan sua" Jh: - "Mäki sua" J: - "Mut hei mun pitää lopettaa. Nähään sit ku mä tuun. Oot rakas" Jh: - "Säki oot rakas"

--------------------------------------------------------------

Sanoja 981

Life is like one variable // JoleksiDonde viven las historias. Descúbrelo ahora