Частина 264. Свічка у гробниці

49 6 1
                                    

Головний астроном Чао Цяо вважав початок цього дня не гіршим за інші. Він добре виспався і ситно поснідав. Женушка з ранку пішла за покупками, і можна було провести всю першу половину дня на своє задоволення граючи у вейці з головою охорони астрономічної вежі Дуном. Після щедрої пожертвування одного сановника гроші на азартні ігри у глави родини Чао водилися.

 Перші боязкі занепокоєння принесла дружина, яка повернулася з ринку раніше, ніж належить. Вона влетіла в вежу настільки стрімко, що Чао Цяо насилу встиг викинути дошку для вейці у вікно, перш ніж вона помітила, а голова охорони Дун спішно смів у поділ чорно-білі камені.

- Дорогий! Дорогий! - волала пані Чао, зовсім не звернувши увагу на заняття чоловіка. - До Ланьюа контрольне бюро!

Головний астроном Чао Цяо подумав, що його дружина надто вразлива. Сам він ще вчора дався взнаки хворим, щоб не зустрічатися з главою контрольного бюро, а голова охорони Дун так спритно випроводив того з астрономічної вежі, що Чао Цяо почав думати, що не такий страшний чорт, як його малюють.

 Пані Чао видавала новини поступово, тому наступну тривожну річ він дізнався через кілька хвилин після того, як пані принесли просушити схоплене спазмом горло свіжим чаєм.

- Вони вивісили всюди пророкування астрономічної вежі!

- Які ще передбачення? - від хвилювання головний астроном підскочив на ноги та навис над дружиною.

Та сьорбнула ще чаю, переводячи подих. Розділ Чао терпляче чекав.

- У ньому говорилося, що країна на порозі тяжких випробувань та світлих змін. Якщо народ вистоїть разом із правителем - то Цженсі увійде у нову золоту еру!

Від потрясіння головний астроном на якийсь час втратив дар мови.

- Н-но... н-но... н-но там-таки немає печатки астрономічної вежі, так?! І дурню очевидно, що прогнози підроблені! 

Чи то річ підроблене передбачення, яке астроном змовився надати сановнику! Ось там все було чин по чину, на особливому папері та з печаткою.

- Не так уже й очевидно, - зізналася його дружина. - Копії передбачення вивісило контрольне бюро, і друк астрономічної вежі там є. Трохи відрізняється від справжньої, але хто придивлятиметься? Головне, що народ уже повсюдно судачить!

Чао Цяо плюхнувся назад на подушку. Він поки що не усвідомлював, чим ця подія загрожує особисто йому. Контрольне бюро взяло він сміливість підробити передбачення. Абсурд якийсь, як вони могли зважитися на таку зухвалість? Варто лише голові Чао доповісти до Міністерства Обрядів – як усе розкриється.

Геройський шлях уславленого лиходія (том 9-11)Where stories live. Discover now