Bölüm 3

442 25 0
                                    

Daniel soğuk bir tavırla, Azela'nın göğsünden birini sanki patlatacakmış gibi tutarak söyledi. Acı onun acımasız dokunuşunu takip etti ama Azela yüzünü bile buruşturamadı.

'Onu incitme' geçmişte onun iyiliği için başkalarına söylediği şeyin aynısıydı. Tek fark artık 'Azela'ya zarar verme' değil 'Sylvia'ya zarar verme' olmasıydı.

“Senin aksine o zayıf ve yaralı bir kadın. Güçlüsün, bensiz de idare edersin ama Sylvia, bensiz, gerçekten yalnız kaldı.”

Azela, Daniel'in soğuk sesi karşısında hiçbir şeyi çürütemedi. Cevap vermek için ağzını açtığı anda ağlamak üzere olduğunu hissetti, bu yüzden yapabileceği tek şey sessizce başını eğmekti.

Daha sonra Daniel, kendisine cevap vermeyen Azela'ya tiksintiyle baktı ve yukarıdan aşağı indi. Yatakta yatan Azela ayağa kalkıp yırtık elbisesini çekti. Daniel cebinden bir şey çıkardı ve uzattı. Katlanmış bir kağıttı.

"…… Bu?"
"Aç onu."

Bu onun kalbinden gelen bir mektup muydu?

Azela biraz beklentiyle katlanmış kağıdı açtı. Ve sonunda umutsuz bir bakışla yüzünü gazeteye gömdü. Daniel'in verdiği kağıt, onun ve onun sonunu ilan eden boşanma belgesiydi.

“Benim her şeyim yazıldı. Sizinkini yazıp bana teslim etmenizi istiyorum.”
“Aahh... Daniel!”
“Hayatımın geri kalanını Sylvia, Azela ile geçirmek istiyorum. Eminim anlayacaksın."

Bu kısa sözlerin ardından Daniel soğuk bir tavırla döndü ve yatak odasından çıktı. Uçurumun kenarında zar zor asılı kalmıştı ve sonunda onu uçurumdan aşağı itti. Sanki vücudundan kan çekiliyordu.

“Hanımefendi! Anne, hanımefendi! Neden böylesin!"

Daniel gittikten sonra Irene içeri girdi, Azela için endişelendi ve ona koştu. Yüzünü gazeteye gömmüş olan Azela onu şaşırttı. Boşanma kağıdı gözyaşlarıyla ıslanmıştı ama ağzından hiçbir şey söylemedi. Sesini susturdu ve tek başına ağladı.

Bu Azela'nın son gururuydu, belki birileri duyabilirdi.

Azela'nın elbisesi yırtılmış halde ağladığını gören Irene, sonunda onu kollarına aldı ve birlikte ağladı. Onun hikayesi mutlu sonla bitmedi.

***
Sabah erkenden kalkıp yemeğini bitiren Azela, makyajına daldı. İşaret parmağını sızlayan şakağına bastıran Azela, aynadaki yansımasına baktı. Bütün gece hiç iç çekmeden ağlamaktan gözleri şişmişti. Açıkçası kimsenin umursamayacaktı ama ağladığını kimsenin öğrenmesini istemiyordu.

Çünkü geriye kalan son gururdu bu.

"Bu yeterli mi hanımefendi?"
"Hayır, lütfen biraz daha gösterişli yap."

Mümkünse Sylvia gibi.

Azela, gururundan dolayı söyleyemediği kelimeleri yutarak dudaklarını sertçe ısırdı. Her zaman özenle topladığı ya da topladığı saçlarını çözdü. Sabah güneşinde yansıyan tatlı altın rengi saçları o kadar da kötü değildi.

Genellikle gözlerinin tıkanmasını ve ağırlaşmasını istemediği için çok fazla makyaj yapmıyordu ama bugün biraz farklıydı. Çıplak, şişmiş cildiyle uyum sağlamak için göz kapaklarına ezilmiş mücevherlerden yapılmış pudra serpti ve uzun kirpiklerini ön plana çıkardı. Kulaklarında bile omuzlarına kadar daralan uzun küpeler takardı, ancak her zaman sadece düzgün küpeler takardı.

Göğüs kemiğini ortaya çıkaracak şekilde yırtılan elbise garip ama muhteşemdi. O kadar muhteşemdi ki bundan daha gösterişli olamayacağını düşündü. Tıpkı Sylvia gibi.

Hikaye Henüz BitmediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin