Bölüm 29

229 26 0
                                    

Zagnac açıkça görülebilen komik bir ifade takındı. Başını sallayıp sözlerini yutan İmparator çayından bir yudum alıp sordu.

"Başkente ne zaman dönmeyi düşünüyorsun?"

“İkinci butik mağaza bitince tekrar gelmeyi planlıyorum.”

"Gecikmiş işleri ne yapıyorsun?"

“Gecikmiş olan işlerle gece gündüz fark etmeksizin hâlâ yeterince ilgileniliyor. Ancak acil iş derken neyi kastettiniz?”

"Ah, Dük'ü görmek istiyorum. Dük'ün yüzünü her gün görüyorum çünkü seni görmeyeli uzun zaman oldu."

"Anlıyorum. Keşke bunu söyleseydin. Acil bir iş olduğunu söylediğin için endişelendim.”

"Eğer bunu söylemeseydim bu kadar erken gelmezdin."

Konuşmanın bir yere varacağı yoktu.

Konuşmaları hep bu şekildeydi. Sadece diğer kişiyi aradılar ve bundan başka bir şey yapmadılar: İmparator Alberto ve Zagnac.

"Geçen sefer söylediklerimi düşündün mü?"

"Neden bahsediyorsun?"

“Prensesle evlenmekle ilgili.”

"Reddettiğimi hatırlıyorum."

"Ama sana tekrar düşünmeni söylemiştim."

"Ve ben de tekrar düşünmeden hayır diyeceğimi söyledim."

İmparator, kenar mahallelere gitmeden birkaç ay önce Zagnac'ı Sekizinci Prenses ile evlenmeye zorladı.

Bu bir tavsiye değil, zorlamaya yakın bir şeydi. Üstelik bu aynı zamanda ilk kez sahneye çıkan küçük bir kızla yapılan evlilikti. Prenses bu yıl muhtemelen on altı yaşındaydı. İmparator Alberto, Prenses ile evlenerek Zagnac'ı elinde tutmak istiyordu.

Tahtın varisi değildi ve görülecek hiçbir şey yoktu, yalnızca imparatorluk ailesinin kanı olan 'Liviahart den Argen' vardı.

Hiçbir gücü olmayan ve olağanüstü bir görünüme sahip olmayan Livia, İmparator Alberto için sadece boşa harcanmış bir parçaydı. Bu nedenle İmparator, Zagnac'ı kendi tarafına bağlamak için onu kullanmak istedi. Elbette bunu yapamadı çünkü Zagnac her defasında reddetti.

"Söyleyecek başka bir şeyin yoksa gidebilir miyim? İkinci mağazaya hazırlanmak oldukça yoğun bir iş.”

"Ne zaman tekrar geleceksin?"

"İkinci mağaza bittiğinde, ilk önce İmparatoru selamlamak için başkente geleceğim."

Zagnac bunu söylediğinde İmparator Alberto başını salladı ve ona gitmesini işaret etti. Sonuçta bugünkü toplantı da bu şekilde oldu. İmparator her zaman izlediği için dikkatli olmanın anlamını göstermekti.

Zagnac İmparator'a biat etti ve kabul odasından ayrıldı.

Dinleyici odasından çıkıp geniş koridorda yürürken, sırtını sütuna dayamış duran bir adam hemen gözüne çarptı. Sanki onu bekliyormuş gibi parlak bir ifadeyle Zagnac'a döndü.

"Dük Ferial."

"Nasılsın Veliaht Prens Chises?"

Zagnac kibarca başını eğerken Chises de ağırbaşlı bir şekilde başını salladı.

Tahtın ilk varisi Chises Ren Argen'di. O gerçekten İmparatorun kanını miras alan oğuldu ve İmparatora çok benziyordu. Zagnac'ı her zaman görmezden gelerek onu selamlamıyor ve göz teması kurmuyordu.

Hikaye Henüz BitmediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin