Bölüm 187

28 1 0
                                    

"Daniel."

“….Azela.”

Tuhaf bir şekilde, onun tek başına döneceğinden emin olmasına rağmen hâlâ Zagnac'la birlikteydi. Daniel'in gülümseyen yüzü kuru toprak gibi sertleşti.

"Neden…?"

İkisinin neden bir araya geldiğini sormaya cesaret edemedi ama Zagnac sanki söylenmemiş soruyu duymuş gibi gülümsedi ve omuz silkti. Eskiden buraya sadece Azela'yı görmek için gelirken, artık ziyaretçi olmuş ve onu da yanında getirmişti.

Azela da Daniel kadar bu durumda yeniydi. Todd'un malikanesi o gittiğinden beri pek değişmemişti. Eskiden misafirleri yanında karşılardı ama artık misafir olarak gelmişti.

"Neden, neden geldin?"

Gençliğinin eriyip gittiği yer burasıydı.

Azela, köşkün etrafına özlemle bakarken Daniel'in temkinli sesini duydu. Konağı temizleyen birkaç hizmetçi vardı. Sadece onlara bakarak ziyaret haberini duyduğunda ne kadar heyecanlandığını anlayabiliyordu.

“Sylvia'nın gittiğini duydum. Bu doğru mu?"

"…Evet. Bunu görmeye mi geldin?”

"Amacım tam olarak bu değildi."

Azela boş malikaneye bakarken aniden gülümsedi ve doğrudan Daniel'e baktı.

“Ama şimdi buradayım ve bu oldukça canlandırıcı.”

“….!”

Onun sözleri karşısında kaşlarını çattı ama Azela'ya hiçbir şey söyleyemedi. Bunun nedeni tam orada duran Zagnac'tı. Hakkındaki söylentiler göz önüne alındığında, Zagnac'a hafife alınmayı göze alamazdı.

Daniel'in tepkisini izleyen Zagnac sadece memnun bir şekilde gülümsedi.

"Gelme sebebin ne?"

"Önemli bir nedenim yok."

Azela, Daniel'in sorusuna sıradan bir yanıt verirken, Zagnac bile ona merakla baktı. Konaktaki herkesin bakışları Azela'ya çevrilmişti. Buraya Daniel'ı kızdırmak için mi gelmişti? Ya da belki de yavaş yavaş dağılmakta olan malikaneyle ilgili kalıcı duygulardan dolayı?

Bu açıklanamaz bir nedendi.

Azela sanki bütün duygularını biliyormuş gibi gülümseyerek devam etti.

“Üzgünüm ama artık sana karşı hiçbir duygu hissetmediğimi zaten bildiğine eminim, değil mi? Buranın yıkılıp yıkılmaması artık beni ilgilendirmiyor."

"…Bu yüzden?"

"Basit."

Azela'nın eli konağın dışını işaret etti.

"Burası tamamen harabeye dönmeden önce."

“….”

"Dışarıda gömülü olan Irene'i almaya geldim."

Irene orada gömüldüğü için üzülürdü.

Azela bu düşünceye güldü. Bu arada sözleri Daniel'in yüzünde boş bir ifade bıraktı. Bunu hiç düşünmemişti.

Irene'i almak…

Daniel hayal kırıklığı hissiyle güldü. Sonra sanki onun istediği her şeye boyun eğmeyeceğini ima edermiş gibi şiddetle başını salladı.

"Bu mümkün değil."

Çocukça bir fikirdi.

Azela, Daniel'in reddine tepki olarak soğukkanlı davrandı. Zaten bu şekilde tepki vereceğini bekliyordu. Onu hoş bir vedayla uğurlamanın imkânı yoktu.

Hikaye Henüz BitmediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin