Sylvia kaşlarını çatarak Azela'ya baktı, sonra hızla dönüp yatak odasından çıktı.
Azela başını yana eğerek sıkıca kapatılmış yatak odası kapısına baktı. Çünkü bir süre sonra Irene'in içeri girip yaygara çıkaracağını ve 'Hanımefendi, iyi misiniz?' diyeceğini düşünüyordu.
Ancak ne kadar beklerse beklesin bu gerçekleşmedi.
Çaresizce vücudunu tekrar yatağa koydu. Azela'nın hiçbir şey yapmaya niyeti yoktu, hiçbir şey yapma isteği de yoktu. Eğer yaptığını yaparsa bir başkasının yeniden öleceğinden emindi. Böylece onun istediği ve Sylvia'nın istediği gibi ölü bir adam olacaktı.
…Başından beri böyle olması gerekiyordu.
Bir süre sonra kilitli yatak odasının kapısı açıldı ve daha önce hiç görmediği hizmetçi ona yemek getirdi. Hizmetçi hiçbir şey söylemeden yemeği hazırladı ve yatak odasından çıktı. Kimse ona bakmadı.
Vücudunu kaldıran Azela yemeğe baktı ve yemeği karıştırmak için gümüş bir kaşık almayı alışkanlık haline getirdi.
Gümüş kaşığın rengi değişti.
Bunu gördüğünde Sylvia'nın bu işte parmağı olduğu belliydi.
"…Evet."
Başını sallayarak gümüş kaşığın değişen rengine baktı, sonra yemeği ağzına koymadan önce kepçeyle aldı. Yemeğin tadı güzeldi. Yiyecekleri yemek borusuna girmeden önce ağzına koymaya devam etti.
Azela boğazının düğümlenmesine, gözyaşlarının akmasına ve öğürmesine rağmen bunu yuttu.
'Ben de... ben de sana gitmek istiyorum, Irene...'
Azela bir an boğazının yanmak üzere olduğu acıyı hissetti ve ağzını kapattı. Elinde renk değiştiren gümüş kaşık ses çıkararak yere düştü.
"Kah..."
Yanan boğazını ve karıncalanan kalbini tutarak yere düştü.
Hazırlanan yemeğin yere düşme sesi yüksek sesle yankılanıyordu. Kimse yatak odasına doğru koşmamasına rağmen dışarıya sızan yüksek bir ses olmalıydı.
Kimse onu umursamadı.
Vücudundaki tüm güç çekilmişti. Sanki birisi kalbini sıkı sıkı tutuyormuş ve düzgün nefes alamıyordu.
Ölümünün gözlerine yaklaştığının farkına vardı.
Açık dudaklarının arasından tükürük damlarken, karşılaştığı mermer zeminin delici derecede soğuk olduğunu belli belirsiz hissedebiliyordu. …Irene de bu kadar soğuk muydu? Azela acıdan yüzü buruşurken sadece bunu düşünüyordu.
'Ben öldüğümde Daniel mutlu olacak.'
Ölüme yaklaştıkça kalbi daha da sıkıştı, Daniel'in ölümü karşısında aldığı yüz ifadesi keskin bir şekilde hatırladı. Daha cenaze töreni yapılmadan Sylvia'yı Todd'un Hanımı konağı yaptığı için çok mutlu olmalı. Ve sonsuza kadar mutlu yaşayacaklardı...
…Tıpkı bir masal kitabının sonu gibi.
Azela yavaşça gözlerini kapattı. Çocuk kitabı onun kendi hikayesi değildi. Evet artık bunun bir önemi yoktu. Böyle devam etmek kötü değildi.
İşte o zaman her şeyden vazgeçmişti.
"Bu kadar çabuk mu vazgeçiyorsun?"
Garip bir ses gözlerini açtı.
Yatak odasının kapısının açılma sesi yoktu, ayak sesi yoktu, varlık belirtisi yoktu. İlk kez duyduğu yabancı ses ile gözlerini açtığında. Gece rüzgarı açık pencereden şiddetle esiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hikaye Henüz Bitmedi
ChickLitMutlu son sandığım hikayemin sonu mahvoldu. "Boşanalım, biz." Benden başka bir kadına aşık olan kocam beni fena halde ayaklar altına aldı. Ufalanıp ölümü seçen karşımda, Parıldayan mor gözlü bir şeytan, Dük Perial belirdi. "Benimle sözleşme imzalar...