"Üstad, Majesteleri İmparator tarafından çağrıldı ve İmparatorluk Sarayı'na götürüldü."
Önceden bir mektupla gelmeliydi. Neden eğer isterse onunla her zaman, her yerde buluşabileceğini düşünüyordu…?
Uşak Barharf bunu söylerken Azela moralsiz bir ifadeyle omuzlarını silkti. Buraya geldiğinde iyi iş çıkardığını duymayı bekliyordu ama bırakın bunu Zagnac'ın yüzünü bile göremedi.
Sonuçta Duke Ferial meşgul bir 'adam'dı, neden bunu düşünmedi?
Ancak Kont Todd'un evine bu şekilde dönmek istemese de gidecek hiçbir yeri yoktu.
"İçeriye girip çay içmek ister misin?"
Kahya Baharf gülümsedi ve yüzünde pişmanlık dolu bir ifade olduğu için sordu. Onun nazik gülümsemesi onu rahatlattı.
"…Uygun mu?"
"Evet yapabilirsin. Bu tarafa gel."
Onu takip eden Azela da konağa girdi. En son geldiğinde, karmaşık bir durum olduğu için etrafa bakmayı göze alamamıştı.
Konağının içi tıpkı Zagnac'a benziyordu. Sanki karanlık bir gece dünyasına girmiş gibi hissetti. Belki de bu yüzdendi? Kendisini rahat ve konforlu hissediyordu. Güneş ışığında parıldayan mücevherler ona gökyüzünde süzülen ayı ve yıldızları hatırlatıyordu.
"Köşkün içindeki tüm dekorasyonları Dük Ferial kendisi mi seçti?"
“Evet, Üstad bundan çok memnun oldu. İş durumunda ne kadar meşgul olursa olsun işi kendisi yapar. Bu yüzden işi Kontes Todd'a emanet ettiğini duyan herkesi şaşırttı... Ah, doğru. Bu sabah yeni bir pasta aldım. Bana katılmak istermisin?"
Etrafına bakan Azela, sorusuna yanıt olarak aceleyle başını salladı.
Ona böyle davranılmayalı uzun zaman olmuştu, bu yüzden alışılmadık ve tuhaftı. Baharf o kadar yavaş davrandı ki, beceriksizliği vücuduna yayılmış olduğundan onu ürkütmedi.
Düşününce, Irene'in ölümünden sonra ilk kez çay içiyordu. Azela'nın çayını onun dışında bu şekilde halledecek kimse yoktu. Dumanı tüten çay fincanını alıp içerken vücudu hızla ısındı.
“Damak tadınıza uygun mu?”
"Evet beğendim."
"Bu büyük bir şans."
Azela onu gülümseyerek izlerken garip bir bakışla etrafına baktı. Çay içmeden mi gitmeliydi?
Su gibi gelen gariplikten pişmanlık duyup çay fincanıyla oynadı.
"Kontes geldiğinde Üstadın sana göstermek üzere hazırladığı bir takım evraklarım var, görmek ister misin?"
"Belgeler...?"
“Evet, iç dekorasyonla ilgili olduğunu söyledi.”
"Peki o zaman görebilir miyim?"
"Evet getireceğim."
Baharf, onun isteği üzerine kibarca başını eğerek salondan çıktı.
Sessiz salonda yalnız kalan Azela sonunda rahat bir pozisyon alabildi. Yumuşak kanepeye yaslandığında, orada olmasa da Zagnac'ın kokusunu alabiliyordu. Belki de bu yüzden kendini daha güvende hissediyordu.
'…Keşke butik dükkanımda böyle bir kanepem olsa. Bunu hatırlamalıyım.'
Bunu düşünerek, sırtı derine gömülmüş rahat bir kanepe hissiyle başını salladı. Bir süre sonra Baharf kollarında kalın kağıtlarla geri döndü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hikaye Henüz Bitmedi
Chick-LitMutlu son sandığım hikayemin sonu mahvoldu. "Boşanalım, biz." Benden başka bir kadına aşık olan kocam beni fena halde ayaklar altına aldı. Ufalanıp ölümü seçen karşımda, Parıldayan mor gözlü bir şeytan, Dük Perial belirdi. "Benimle sözleşme imzalar...