“…Bayan Vellista, bunu bana ilk söyleyen sizsiniz.”
"Anlıyorum."
“Seninle iyi arkadaş olabileceğimi düşündüm… Özür dilerim. Duygularını dinledikten sonra bile Dük Ferial'dan vazgeçemem.”
Livia'nın sesi pişmanlık doluydu. Neyse ki Azela'nın ayakkabıları ayağına tam oturuyordu. Livia elbiseyi ve ayakkabıları değiştirdiğinde daha da güzeldi. Çocuksu görünümü ortadan kayboldu ve geriye sadece olgun bir kadın kaldı.
Dizini kaldıran Azela, Livia'nın kıvırcık saçlarını okşamadan önce başını salladı.
"Bu doğru. Ama bu seninle benim aramda bir sır olarak kalsın… Bu kimsenin bilmediği bir sır.”
"…Yapacağım."
Başka birinin sırrını sakladığı için kendini iyi hisseden Livia, yumruklarını sıktı ve onurlu gibi davranırken yanakları kızardı. Başını kaldırıp aynaya bakarken saçlarını toplayan Azela'ya baktı.
"Buna ne dersin?"
"Evet? Ne?"
“Sadece Dük Ferial ile evlenmem gerekiyor. Bundan sonra Dük Ferial'in kimi gördüğü ya da ne yaptığı önemli değil. Evlendikten sonra Dük Ferial'ın Leydi Vellista ile tanışmasına karışmayacağım."
“….”
Azela belli belirsiz gülümsedi. Cevap gelmeyince Livia hızla devam etti.
"Kötü bir teklif olmaz. Benim istediğim özgürlük, Duke Ferial değil. Yaklaşık bir yıl evli kalacağım ve sonra ayrılacağım. İkinizin de hayatınızın geri kalanında yaşamanız için size para, toprak ve statü sözü veriyorum.”
“…Böyle olursa yalnızca sen mutsuz olursun. Herkes arkanızdan fısıldayacak. Prensesin şakaya dönüştüğünü söyleyecekler. İmparator, Prenses'ten her gün burayı temizlemesini isterdi. Bir erkeğin kalbini kazanamazsınız."
“Bir kadın olarak bu sadece benim hatam değil. Evli bir çift olarak birbirleriyle aynı fikirde olmayan iki kişinin sorunudur bu.”
"Doğru... Bu özellikle yoldan çıkmış, karısından ziyade metresine gönül vermiş bir adamın hatasıdır."
…Daniel gibi.
Azela bu sözleri yuttu ve Livia'nın kıvırcık saçlarını bol miktarda yağla yağladı.
“Yine de dedikoduya ihtiyaç duyan dünya bunu yalnızca kadının hatasına bağlar. İmparatorluk Sarayı'ndan kaçmanın ödülü olmadan Prenses nereye giderse gitsin özgür olamayacak."
Çünkü tam da bunu yaptı…
Geçmişini hatırladığında acı bir şekilde gülümsedi. Livia, Azela'yı dinlerken yüzünü buruşturdu. Bundan sonra bunu hiç düşünmedi çünkü istediği tek şey evlenmek ve İmparatorluk Sarayı'ndan kaçmaktı.
"Hala bu konuda sorun yok mu?"
Bunu soran Azela son saç tokasını saçına taktı. Livia aynada kendine bakarken çok mutlu görünüyordu. Elbise ve ayakkabılardan memnun görünüyordu çünkü her zaman kız kardeşlerinin ona uymayan elbiseleri ve ayakkabıları vardı. Sonra aynanın ötesindeki Azela'ya yine kararmış bir ifadeyle baktı.
"Bayan Vellista."
"Evet majesteleri."
“Benim bakış açıma göre, sana çok önem veriyorum.”
Livia vücudunu çevirdi ve aynadan değil doğrudan Azela'ya baktı. Bir sonraki an küçük elini uzattı ve Azela'nın ellerini sıkıca sıktı.
“Şu anda Dük Ferial'ın sevgilisi olmayan seni görmezden gelebilirim. Sen de biliyorsun değil mi?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hikaye Henüz Bitmedi
ChickLitMutlu son sandığım hikayemin sonu mahvoldu. "Boşanalım, biz." Benden başka bir kadına aşık olan kocam beni fena halde ayaklar altına aldı. Ufalanıp ölümü seçen karşımda, Parıldayan mor gözlü bir şeytan, Dük Perial belirdi. "Benimle sözleşme imzalar...