Azela'ya yönelik saf şefkatli bakışta Daniel'in burnu seğirdi. Geçmişte yaptığı tüm eylemleri silemiyordu ama yine de bir şeyler yapmak istiyordu.
…Onun iyiliği için son bir şey daha.
Daniel ıslak avucunu uyluğuna sildi ve Azela'ya uzandı.
"Düşes Ferial, size mutluluklar dilerim."
Daniel ilk görüşmelerinden bu yana ilk kez bu kadar saygılı bir konuşma yapıyordu.
Azela sıcak bir şekilde onun elini tuttu.
* * *
"Geri döndüm…"
"Azela!"
Korkuyla Azela'nın adını çağıran Zagnac, omuzlarından tutup onu kontrol etti.
"Yaralandın mı? Bu adam tuhaf bir şey mi yaptı? Tehdit mi, kötü söz mü? Bir şey varsa söyle."
Az önceki sakin ve sakin tavrı artık yoktu.
Baharf da dahil olmak üzere malikanenin hizmetkarları gururla bakarken Üstadın değişen görünümü tatmin edici görünüyordu.
"Hiçbir şey olmadı. Sadece biraz çay içip konuştum, hepsi bu.”
"Çay? Çay mı içtin? Baharf, panzehiri hemen getir.”
"Evet usta."
Baharf'ın Zagnac'ın emriyle panzehiri almak için ayrıldığını görünce şaşkın bir ifadeyle baktı.
“Neyin panzehiri? Herhangi bir zehir tüketmedim. Bunu yapmak zorunda değilsin, sorun değil."
"İlk tanıştığımızda durumunun ne olduğunu unuttun mu Azela?"
"O zamanlar zehri koyan Daniel değildi. Daha doğrusu Sylvia'ydı."
“O kadının boğazına da zehir sokmalıydım.”
Azela onun kolunu okşarken kıkırdadığında, Zagnac'ın bu değişimi onun iyiliği için olduğunu bilerek gülümsemesine neden oldu.
"Sorun değil. Zaten o kadar da düşmanca bir atmosfer değildi.”
“…Düşmanca değil miydi?”
Azela hafifçe yanındaki hizmetçiye "Baharf'a panzehire gerek olmadığını söyle" dediğinde, Zagnac'ın da arkasından gelmesiyle merdivenlerden yatak odasının katına çıktı. Düşmanca olmayan atmosfere oldukça şaşırmış görünüyordu.
"Neden niçin? Neden düşmanca bir atmosfer değildi? Neden?"
Sadece durumun çözüldüğünü söylemek istediğinde beklenmedik şekilde endişeli ifadesi karşısında kahkahalara boğulabileceğini hissetti.
Yatak odasına girip şalını çıkarırken kayıtsız bir şekilde konuştu.
"Sadece bu. Orada olmak bana bazı eski anıları hatırlattı. Sadece kötü anılar varmış gibi değil.”
"Sadece kötü anıların olmadı mı?"
Gözleri aşağıya doğru kaydı. Zagnac bir piliç gibi kısa, tereddütlü adımlarla Azela'yı takip etmeye devam etti.
"Yine de sana ihanet etti. Doğru olduğunu biliyorsun?"
“Azela, sen işi devralmaya çalıştığında bir şeyler söyleyip duruyordu. Buna karşı çıktı! İşleri kendi yöntemiyle yapmak istiyordu."
“Daniel'in seni hapsettiği zamanı hatırlıyor musun? Sana yardım etmeye gittim! Ben de ortaya çıktım ve "Durun!" dedim. hatta sana su bile verdim!”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hikaye Henüz Bitmedi
Chick-LitMutlu son sandığım hikayemin sonu mahvoldu. "Boşanalım, biz." Benden başka bir kadına aşık olan kocam beni fena halde ayaklar altına aldı. Ufalanıp ölümü seçen karşımda, Parıldayan mor gözlü bir şeytan, Dük Perial belirdi. "Benimle sözleşme imzalar...