Bölüm 60

196 17 0
                                    

Sarsılmaz, masum gözleri onun masumiyetini anlatıyordu.

Azela ona karmaşık bir yüzle baktı. Belki de bunu gördüğünde gözleri yanılmıştı. Eğer o masum görünen ifade gerçekten de uydurulmuşsa...

"...Lina."

"Evet bayan."

"Sana inandığımı mı sanıyorsun?"

"...Evet?"

Onun sinir bozucu sorusu karşısında Lina boş baktı. Anlayamıyormuş gibi görünüyordu. Ancak ne diyeceğini bilemeden gözlerini ileri geri devirdi. Genç bir kız için cevaplaması zor bir soruydu bu.

"Bu, bu... Bu Hanımın karar vermesi gereken bir mesele... Nasıl cevap vereyim..."

"Kuyu. O zaman soruyu değiştireceğim."

"Evet?"

"Sana güvenebilir miyim?"

Lina'nın gözleri büyüdü.

Derin bir nefes alan kızın göğsü büyük ölçüde şişti. Lina tedirgin bir bakışla, gizlenemeyen kırmızı bir yüzle gözlerini ileri geri devirdi. Çırpınan dudakları bir şeyler söylemek ister gibiydi.

Azela onu aceleye getirmedi, sessizce bekledi. Heyecanını uzun süre gizleyemeyen Lina, düzenli bir şekilde nefes verirken ancak zaman geçtikten sonra sakinleştiğini söyledi.

"...Anne, hanımefendi bana böyle bir şey soran ilk kişi."

"Peki cevap nedir?"

"Eğer Madam bana inanırsa... Madam'a zarar verecek hiçbir şeyi asla yapmayacağım."

Lina sert dudaklarıyla başını salladı ve yumruklarını hafifçe göğsüne vurdu. Sıkı dudakları ısırılmıştı, kendini berbat hissediyordu. Azela başını salladı ve kızın çıkardığı kokulu mumu işaret etmek için parmağını uzattı.

"O halde sana bir soru daha sorayım. Bunun ne için olduğunu biliyor muydun ve onu bana bilerek mi getirdin?"

"...Ne?"

Kız parmağını takip ederek bakışlarını değiştirdi. Lina kokulu muma baktı ve bu anlaşılmaz durumu düşünerek başını eğdi.

"Bitkilerden ziyade zehir içerdiğini söylemek daha doğru olur. Aynı zamanda halk tarafından kullanılan ucuz ilaçları da içeriyor."

"Ne...?"

Tekrar kokulu muma bakarken Azela'nın sözlerine şaşırmış ifadesini gizleyemedi. Kızın ağzını kapatan eli titriyordu. Tek kelime etmeden er tütsü muma bakan Lina başını kaldırdı ve bakışlarını Azela'ya çevirdi.

"O, ben değilim!"

"Gerçekten mi? Ama bana getirdiğin şey bu."

"Gerçekten, gerçekten ben değilim...! Gerçekten bilmiyorum! Ancak bunun gerçekten zehirli olduğunu ve hatta halk tarafından kullanılan bir ilacı içerdiğini bilseydim, onu asla Madam'ın yatak odasına koymazdım!"

Tüm vücuduyla çaresizce çığlık attı. Yine de pek fazla tepki vermeyince Lina aceleyle dizlerinin üzerine Madam'a doğru diz çöktü.

Yine de Azela'nın bakışları hâlâ karamsardı.

"Öyle, gerçekten öyle. Lütfen inanın bana... Gerçekten Madam'a zarar vermek gibi bir niyetim yoktu!"

Adaletsizliğin gözyaşları gözlerinin kenarlarında birikti. Lina ancak o zaman Azela'nın kendisine sorduğu soruları fark etti. Neyse, bu kokulu mumun Sylvia'yla bir ilgisi olduğu doğruydu. Bu, Azela'nın zaten dün öğrendiği bir şeydi.

Hikaye Henüz BitmediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin