Gece geç saatlerde bile Zagnac yüzünü bir kez bile göstermedi. Azela açık pencereden dışarı bakarken içini çekerek yatağa oturdu. Gece yarısı olmasına rağmen Lane'in sözleri kafasının içinde tekrar tekrar yankılanırken uyuyamadı.
“Eğer ruhumu yemezse…”
Düşününce, Zagnac sayesinde hayatı Kontes Todd olduğu dönemden çok daha anlamlıydı.
'Zagnac sayesinde hayatım anlam kazanmaya başladı ve bu yüzden ruhumu alması gerekiyor.'
Komikti.
Aniden aklına şu ana kadar onun için yaptığı şeyler geldi. Kendini yukarı çekip hırkasını giyerken çok geçmeden yatak odasından dışarı çıktı. Işıkların kapalı olduğu ve yalnızca mumların yandığı koridor sessizdi.
'Eğer şimdi ölürsem...'
Azela, Zagnac'ın bulunduğu yatak odasına doğru giderken başını eğdi ve düşündü. Aklında hiçbir şey olmasa da ne yapması gerektiğini hatırlamaya çalışıyordu.
Daniel'dan boşanması başarıyla sonuçlandı ve işleri istikrarlıydı. Hayatı bu kadar kısa olmamasına rağmen yapacak bir şeyi yoktu. Gidip veda etmek için son sözlerini bırakacağı kimsesi bile yoktu.
Yalnızlığını hisseden Azela başını eğip güldü. Hayatının ne kadar beyhude olduğu aklına geldi... ve ona bu kadar beyhude bir hayat yaşamanın anlamını veren de Zagnac'tı.
“...Zagnac.”
Bu yüzden onu sevmeden edemiyordu.
Sonunda adımlarını Zagnac'ın yatak odası kapısının önünde durdurup sessizce adını söylediğinde, kapalı kapıdan onun varlığını hissedebiliyordu. Onun da onun gibi uyumakta zorluk çektiği belliydi.
Azela dikkatlice elini kaldırdı ve kapalı yatak odasının kapısını çaldı. Sanki hâlâ onu havada saklıyormuş gibiydi. Varlığını umutsuzca siliyordu.
"Benim."
Konuşmasını bitirdikten sonra kapının arkasında sağa sola yürüyen ayak sesleri duyuldu. Kapıyı açsam mı açmasam mı diye düşünen adımları durmadı. Ancak durdu ve nefesini tuttu, muhtemelen kapıyı açmamaya karar verdi.
"Uyumadığını biliyorum, aç şunu."
Kararlı sesine rağmen kapının ötesinden hiçbir ses duyulmuyordu. Uyumakta ısrar ediyormuş gibi görünüyordu.
"Bunun sonsuza kadar kaçınabileceğin bir sorun olmadığını biliyorsun, değil mi?"
Daha sonra bu durumdan kaçınmak isteyen Zagnac'ın kapının ötesinden yüksek bir iç çekiş sesi duyuldu. Sonunda kapı tokmağını yakalayıp kapıyı açtığında, Azela'nın geri adım atacağına dair hiçbir belirti göstermemesine rağmen onunla yüzleşmek istemediğine dair güçlü işaretler gösterdi.
"Sen bana gelmedin, ben de sana geldim."
“….”
"Pencereden geçemiyorum."
Acı bir şekilde gülümsedi.
Zagnac, Azela'nın ona girmesini engellemek için kolunu tutarak dururken kaşlarını çattı. Elini kendisini engelleyen koluna kaydırdığında kolu gözle görülür bir şekilde seğirdi.
"Hadi içeri girip konuşalım."
"…Ben şimdi uyuyacağım."
"Uyuyabilecek gibi görünmüyor musun?"
"Bugün yorgunum."
Zagnac bunu söylerken bile kolunun üzerinde duran elini sallamadı. 'Bunun hakkında konuşmayalım' her hareketi ve ses tonuyla güçlü bir şekilde görülüyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hikaye Henüz Bitmedi
Literatura FemininaMutlu son sandığım hikayemin sonu mahvoldu. "Boşanalım, biz." Benden başka bir kadına aşık olan kocam beni fena halde ayaklar altına aldı. Ufalanıp ölümü seçen karşımda, Parıldayan mor gözlü bir şeytan, Dük Perial belirdi. "Benimle sözleşme imzalar...