'…Eğer bu gerçekleşirse hiçbir şey yapamayan İmparator eninde sonunda Zagnac'ı öldürmeye çalışacaktır.'
Şimdiye kadar, Livia'yı elinde tuttuğu için içtenlikle Zagnac'ı öldürmeye çalışmazdı ama farklı olurdu. Yani her şeyden önce zamanı durdurmak gerekiyordu. İmparator içtenlikle Zagnac'ı öldürmeye çalışsa bile onu koruyabilirdi.
"Evet, yeni bir elbiseye ihtiyacın var."
“Geçen sefer giydiğim elbise yeterli.”
"Sana söyledim. hepsi benim için. Yeter ki güzel bir elbiseye sahip olmaktan memnun olun…”
“Yani hayatta pişmanlıklarım olur mu?”
dedi Azela, dişleri tiksinti dolu bir bakışla titriyordu ama Zagnac gülümsedi ve başını salladı. Son zamanlarda her gününü onun için bir şeyler yapmanın hazzıyla geçiriyor gibiydi. Reddettiğinde ise gerekçesini 'hayatta pişmanlık yaşatmak' diyordu.
"Hâlâ seni tatmin etmekten çok uzakta mıyım?"
"Ne?"
“Ruhumdan bahsediyorum. İlk tanıştığımızda bana benimkinin acı olduğunu söylemiştin. Söylediğin gibi tatlı olmaktan çok uzak mı?”
Zagnac neşeyle ayağa kalktı ama onu sorguladığında tereddüt etti. İfadesi bir anda soğudu.
"Neden?"
"…Evet?"
“Tatlı dersem hemen bana ruhunu verip ölecek misin?”
Zagnac soğuk, duygusuz bir sesle sordu... Hayır, belki de duygularla dolu olduğu için soğuk gelmişti. Azela sorunun onu çok zorladığını düşünerek dudağını ısırdı. Ruh tatlı olsaydı onun için iyi olmaz mıydı? Çünkü onun ruhunu yemek için çok uğraşmıştı.
Yine de itiraz etti.
"Sadece merakımdan sordum."
"Bunun ne zaman olacağına ben karar veririm. Bunun hakkında düşünmene gerek yok. Bunun için endişelenmenize gerek yok ve sadece hayatın tadını çıkarın. Hayatını keyifli hale getiriyorum, öyleyse neden tadını çıkarmayasın?”
“Öncekiyle karşılaştırıldığında yeterince memnunum.”
Azela doğru olmasına rağmen belli belirsiz gülümsedi. Geçmişte ölmek istediği günlerle karşılaştırıldığında bu günler cennet gibiydi… Kılıcını eline almak ve bu şekilde özgürce yaşayabilmek daha önce hiç hayal etmediği şeylerdi.
Bu arada Azela bu içten sözleri söylediğinde soğuk havası anında yumuşadı. "Pekala, o zaman gidip elbiseyi halledelim" dedi Zagnac ve tekrar ayağa kalktı.
Daha sonra kütüphanede bir tıkırtı duydu.
"Usta."
Baharf'tı bu. Zagnac'ın yanına yaklaştı, Azela'ya döndü, kibarca selam verdi ve sözlerine sıkıntılı bir bakışla devam etmeden önce onu selamladı.
"Bir misafir geldi."
"…Misafir? Herhangi bir misafirin geldiğini duymadım. DSÖ?"
Zagnac şapkayı takmaya çalışmaktan elini alıkoydu ve şaşkınlıkla sordu. Onu takip eden Azela da Baharf'a merakla baktı. Bugün bir misafirin geleceği gerçeği onun da duymadığı bir şeydi.
"Yani... onları geri göndermeye çalıştım ama onlar zaten üç saattir dışarıda Üstad'ı bekliyorlar."
"Üç saat? Bana önceden söylemeliydin."
Dışarıda yağmur yağıyordu. Zagnac yağmurlu pencereye kaşlarını çattı. Dük Ferial'in konuğu olduğuna göre bir asilzade olmalılar.
"Ben de denedim ama... o sadece sıradan biri."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hikaye Henüz Bitmedi
ChickLitMutlu son sandığım hikayemin sonu mahvoldu. "Boşanalım, biz." Benden başka bir kadına aşık olan kocam beni fena halde ayaklar altına aldı. Ufalanıp ölümü seçen karşımda, Parıldayan mor gözlü bir şeytan, Dük Perial belirdi. "Benimle sözleşme imzalar...