Bölüm 28

233 21 0
                                    

Geçtiğimiz yıl boyunca Sylvia malikaneye geldiğinden beri her gün sıradan bir ifade takınmaya çalışıyordu. Azela inatla kendini zorlamaya çalışmıştı, ifadesini böyle idare etmek hiçbir şey değildi.

Tavana bakıp 'Vay be' diye nefes vererek Daniel daha rahat bir ifadeyle tekrar konuştu.

"Bugün bunu neden yapıyorsun? Bu sana göre değil Azela.”

Yumuşak bir sesle onu teselli etti. Ona doğru gelen yumuşak sesi, Azela'nın o anda gözyaşlarını zar zor tutmasına neden oldu. Bu durumda, onunla özlemini duyduğu ve istediği o nazik ses tonuyla konuştu... ancak bu gerçekleştiğinde.

Yine de titreyen sesini sakinleştirdi ve sakince cevap verdi.

"Benim sorunum ne Daniel?"

"İnsanlara böyle davranamazsın. Sen bütün gün benimle konuşmadan çıkıp giden türden bir insan değilsin. Eğer yapacak bir şeyin varsa söyle. Sana ihtiyacın olanı getireceğim. Sen bunu yapardın.”

Evet, başlangıçta öyleydi.

…Başlangıçta böyleydi. Onu bu şekilde bu köşke hapsederdi. Aptal hali bunun onun kendisine olan sevgisi olduğunu düşünüyordu ve bunun onun koruması olduğuna inanıyordu.

Ne kadar aptaldı…? Onun dünyasını bu konağa indirgemişti ve ona verdiği sevgiden dolayı mutlu yaşıyordu.

"Daniel artık bunu yapmak zorunda değilsin. Dışarı çıkmam gerekiyorsa kendim giderim. Yardımını reddedeceğim.”

“Azela, sen gerçekten… Ben bunu söylerken bile o kavgacı tavırla mı çıkıyorsun?”

Kavga etmekle neyi kastetmişti? Sözleri o kadar saçmaydı ki hiçbir şeyi çürütmeyi düşünmedi bile. Tüm bunların Azela'nın sorunu olduğu sonucuna varan sözler derin bir iç çekti.

Değişmedi, yeniden gerçek gibi geldi.

Aniden aklına daha önce bir kitapta okuduğu bir cümle geldi.

'…İnsanlar değişmez. İnsanları değiştirmeye çalışmamalısın.'

Kitabın yazarının kim olduğunu hatırlayamasa da oldukça doğruydu. İnsanlar değişmez, sadece değişiyormuş gibi yaparlar.

dedi Azela, yakaladığı kolunu sertçe çekerek.

"Bir şeyi yanlış anlıyor gibisin. Daniel."

“Seni yatak odasına kilitlemenin çok fazla olduğunu düşünebilirsin ama bunun nedeni ilk önce Sylvia'yı incitmiş olmandı. Bir nedenim vardı."

"Ha."

“Bunun senin için çok fazla olacağını düşündüm, bu yüzden önce seninle konuştum. Daha ne kadar bu kadar üzüleceksin?"

Sözleri gerçekten saçmaydı.

Nazik olmaktan bahsetme şekli, her şeyi onu suçlama şekli ve onun sadece üzgün olduğunu düşünme şekli...

Azela hiçbir şey söylemeyince arkasında duran Sylvia öne çıktı ve başını Daniel'in omzuna yasladı, ağzını açmadan önce göğsünü okşadı.

"Evet bayan. Böyle konuştuğu için Daniel'a kızmayı bırak. Şu anda öfkesini bastırıyor. Ayrıca, buna katlanacağım halde, Madam'ın arabama binmesine de kızgınım. Bu yüzden uygunsuz davranmayı bırakın.

Uygunsuz davranış.

Her zaman yaptığı gibi hiçbir şey söylemeden bu konakta yatak odasında bir oyuncak bebek gibi, bir aksesuar gibi kalmasını istediklerini söylemek hata değil miydi?

Hikaye Henüz BitmediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin