Azela kısaca cevap verdi. Belki de İmparator'un umduğu şey bu kısa cevap değildi, kaşlarını çattı.
Tuttuğu çay fincanını biraz sertçe yere bırakan İmparator da ona karşılık verdi.
"…Gerçekten mi?"
Bu soruyu yanıtlamak için sesini güçlü bir takoz oluşturacak şekilde güçlendirdi.
“Evet, aslında Dük Ferial'ı öldürmeye çalışan bir suikastçı vardı. Kılıçları kendim şaklattım.”
O anda Azela'nın çekilmemiş kılıcı İmparator'un kılıcına karşı saldırıda bulundu.
"Anlıyorum."
Kılıcını ona vururken bile İmparator etkilenmemiş ve sakin kalmıştı.
"Bunun doğru olduğuna inanamıyorum. Bu büyük bir olay.”
"Evet. Bu yüzden bir an önce Dük Ferial'a dönmem gerekiyor..."
"Bayan Vellista."
İmparator sözlerini keserken açık sözlüydü. Azela konuşmaya başlayınca söylediklerini durdurmak ve dudaklarını kapatmak zorunda kaldı.
"Evet majesteleri."
"Seni neden aradığımı merak ediyorsundur."
“….”
Cevap vermeyince İmparator yardımsever bir şekilde gülümsedi.
Bu kadar yardımsever ve nazik bir yüz takınıp da insanları arkadan öldürmeye çalışmak... Azela birden Chises'in ne dediğini hatırladı: 'İfadenizi iyi yönetmelisiniz.' Sonuçta bu kişiden etkilenip etkilenmediğini merak etti.
"Kılıç ustalığı becerilerine çok yüksek puan veriyorum. Buna İmparatorluğun en iyisi diyemem ama kullandığın kılıç çok güzel. Eminim Bayan Vellista bunu siz evlenmeden önce duymuştur.”
"…Evet."
“İmparatorluk Şövalyelerinin komutanı olarak hizmet edebileceğini düşündüm. Şövalye komutanı çok fazlaysa en azından şövalye komutan yardımcısı. Sırf evleniyorsun diye kılıcını bıraktığında ne kadar üzüldüğümü bilemezsin.”
Azela, Daniel ile evlendikten sonra kılıcı bırakacağını söylediğinde gözle görülür bir şekilde üzgündü, bu kadarı doğruydu.
“Sadece kılıç ustalığı becerileriniz değil aynı zamanda tutkunuz da son derece değerli.”
İmparator bir an duraksadı ve bakışlarını boşluğa çevirdi. Ellerini çırparak sanki bir an geçmişi hatırlamış gibi mutlu bir yüz çizdi.
“Bu yüzden kılıcı tekrar eline aldığını duyduğumda çok mutlu oldum.”
“….”
“Elbette eskisi kadar iyi olmasa bile bu beceri nereye gidecek? Daha önce olduğu gibi yine muhteşem kılıç ustalığını kullanabileceksiniz."
Zaman çaresizce geçti. Anlamsız konuşmanın ardından Azela saatine baktı ve geri dönmek istediğini gösteren bir bakış attı. Neden burada oturup İmparator'la bu şekilde konuşmak zorunda kaldığını bilmiyordu.
O can sıkıntısından kaşlarını çattığında İmparator bunu gördü ve gülümsedi.
“O zaman benim altımda çalışmak istemez misin?”
Sıkılmış bir bakışa sahip olan Azela tereddüt etti ve fal taşı gibi açılmış gözlerle İmparator'a baktı.
Ne yapması gerekiyordu? Yanlış bir şey duyup duymadığını merak ederek tekrar sorması gerektiğini hissetti. Ama Azela bunu düşünürken İmparator devam etti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hikaye Henüz Bitmedi
ChickLitMutlu son sandığım hikayemin sonu mahvoldu. "Boşanalım, biz." Benden başka bir kadına aşık olan kocam beni fena halde ayaklar altına aldı. Ufalanıp ölümü seçen karşımda, Parıldayan mor gözlü bir şeytan, Dük Perial belirdi. "Benimle sözleşme imzalar...