Bölüm 56

163 16 0
                                    

"...Doktor mu geldi?"

"Evet."

Başını öne eğen hizmetçinin yüzünde tek bir yalan bile görünmüyordu. Mücevher kutusuna olan açgözlü bakışı gerçeği ortaya çıkarıyordu. Hizmetçiye göre, dün Sylvia kimsenin haberi olmadan doktoru aramış... Daniel bile bilmiyordu.

'O hasta mı...?'

Azela kaşlarını çattı ve çenesini okşadı.

...Daniel'in haberi olmadan doktoru aradı, neden? Normalde hasta olduğunda gerçeği saklayan bir kadın değildi. Azela bu düşünce karşısında kaşlarını çattı ve hizmetçiye bakmak için başını kaldırdı.

"Onun sorununun ne olduğunu bilmiyor musun?"

"Bunu duymadım."

"Todd'un malikanesinin doktorunu aradı mı?"

"HAYIR. Bayan Sylvia'nın çağırdığı bir doktordu."

Konağın doktoru olmayan özel bir doktoru bile aramak...

Azela işaret parmağını alnındaki kaşlarını çattığı yere bastırdı. Bir bakışta Sylvia'nın iyi durumda olmadığını anlayabiliyordu; muhtemelen her geçen gün zayıfladığı için. Sadece sıska değildi, gerçekten zayıf görünüyordu.

'Ölümcül bir hastalığa mı yakalanmış?'

Azela aşağıya bakıp düşündü, sonra uzanıp mücevher kutusunu açtı. Daha sonra söz verdiği broşu çıkardı ve hizmetçinin avucuna koydu. Göz kamaştırıcı bir ışık alan broş ışıl ışıl parlarken, hizmetçinin gözleri de parladı.

"Başka bir şey?"

Parlak broşa bakan hizmetçi, bakışlarını havaya kaldırdı ve anısının izini sürdü. Daha fazla bilgi paylaşırsa ek bir ödül alabileceği beklentisi yüzüne kazınmıştı.

Sonunda uzun zamandır anılarını aradığı için hizmetçi başını eğdi ve şunu söyledi:

"Bana bu günlerde yemek yiyemediği söylendi. Mutfağa ya da yemek odasının yakınına bile girmiyor, yatak odasına yemek getiriyor... Hatta neredeyse olduğu gibi çıktığını bile söylediler."

Doğru dürüst yemek bile yiyemediğini duyunca Sylvia'yla gerçekten bir sorun olmuş olmalı. Önemli olan ne olduğu ve bunu neden sakladığıydı. Sakladığını görünce bunun iyi olmadığı açıktı.

Azela başını sallayıp mücevher kutusunu kapatırken hizmetçi pişmanlıkla dudaklarını yaladı.

"Daha fazla bilgi getirirsen sana başka bir mücevher vereceğim."

"Gerçekten mi?"

"Evet. O halde bugünkü gibi güzel bilgiler getirin."

"E-evet. Yapacağım."

"Ve Sylvia'ya gelen doktorun kim olduğunu öğren ve onu bana getir."

"...Doktor?"

"Evet."

Azela kararlı bir şekilde başını salladı.

Herhangi bir şey yapmadan önce, kafasının arkasına çarpacak her şeyi bilmesi ve buna hazırlıklı olması gerekiyordu.

"Kimsenin haberi olmadan, gecenin ortasında bile sorun yok. Bu yüzden onu gizlice getirmelisin."

Ona sert gözlerle bakarken, hizmetçi sert bir ifadeyle başını salladı ve yatak odasından çıktı. Hizmetçi dışarı çıktığında, bekleyen Lina, uyumasına yardımcı olmak için kokulu mumlar ve çayla yatak odasına girdi.

Hikaye Henüz BitmediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin