Bölüm 38

203 18 0
                                    

Sözlerini bitirdikten sonra Daniel aniden yüksek sesle güldü. Tuhaf kahkahalarla Azela farkında olmadan kaşlarını çattı ve bakışlarını başka tarafa çevirdi. Omuzlarını sımsıkı tuttu ve sözlerine devam etti.

"Sonuçta ben senin yanındayken herkes mutsuz oluyor. Seninle tanışmamalıydım."

"...."

Azela ona acıyarak baktı. Bu tür şeyler için hep başkalarını suçladı.

"...Benim yanımda mutsuz olman değil, hiçbir şeyi nasıl doğru yapacağını bilmemen."

"Ne?"

"Eğer işini nasıl düzgün yapacağını bilseydin, Dük Ferial seninle iş yapmak isterdi Daniel, benimle değil."

Azela'nın cevabıyla dişlerini keskinleştirdi. Yaklaştıkça Daniel sanki onu çiğneyecekmiş gibi hırladı.

Yine de ona hâlâ acıyarak baktı ve ekledi.

"Mutsuz olan benim, sen değil... Senin yanında olan benim."

Azela'nın son sözleri yatak odasında sessizliğe neden oldu. Pencere açıkça kapalı olmasına rağmen mumlar bir yerden gelen serin esintiyle titreşiyordu. Ona olan bakışları artık hiçbir duygu içermiyordu.

Daniel bükülmüş vücudunun üst kısmını kaldırdı ve sıkıca tuttuğu omzunu bıraktı. Ve soğuk bakışlarıyla ona baktı.

"...Irene'in senin yanında ölmesinin nedeni bu mu?"

"....!"

Azela'nın buruşuk omuz kollarını düzelten gözleri hafifçe titredi. Sakinmiş gibi davranmak için elinden geleni yaptı ama Daniel onun küçük değişimini kaçıramazdı. Onun bir şekilde incinmesini istiyordu.

"Irene öldüğünde bunu yapamayacakmışsın gibi davrandın... Şimdi, şuna bak. Sevdiğin kişi öldü ve sen o zamankinden daha görkemli bir hayat yaşıyorsun."

"Daniel."

O alay ederken, ona baktı.

Azalea alt dudağını o kadar sert ısırdı ki yumrukları öfkeyle bükülürken kan fışkırdı. Onun öfkeden titrediğini görünce şeytani bir gülümsemeyle konuşmasına devam etti.

"Ne düşünüyorsun? Duke Ferial'la iş yapıyorsun... Artık Irene'i hatırlamıyorsun bile, değil mi? Bakmak. Sonuçta sen de öyle bir insandın."

Daniel kıkırdadı, karnını tuttu ve garip bir şekilde güldü.

Yatak odasını aydınlatan mum serin rüzgârda yeniden titreşti. Azela yumruklarını sımsıkı sıktı. Eğer bunu yapmazsa hemen görebileceği bir şeyi alıp boynuna yapıştıracağını düşündü. Irene'in bir sonraki hayatının mutlu olabilmesi için buna katlanması gerekiyordu...

Azela'nın tırnakları avucunun derinliklerine battı.

"Bak Azela."

Daniel gövdesini Azela'nın yüzüne doğru eğdi. Yeşil gözleri çıldırtıcı bir öfkeyle doluydu. Dudaklarında parlak bir gülümseme vardı ve sözlerine devam etti.

"Aranızda kim etrafındakileri mutsuz ediyor?"

...Şeytan yüzündeydi.

* * *

"Irene, hayır—!"

Bu bir rüya mıydı...?

Azela boş bir bakışla önünde olup biteni izledi.

Pek çok kez tekrarlanmış gibi görünen tanıdık bir durum onun önünde ortaya çıkıyordu. Geçmişten Irene, Daniel ve Azela vardı, sanki seyircilerin arasında oturup gösteriyi izliyormuş gibi hiçbir şey yapmadan oturup ağlıyordu, Azela arkadaydı ve tüm bunları izliyordu.

Hikaye Henüz BitmediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin