dedi Azela, dördüncü bardak soğuk suyu zaten aç karnına içmişti.
Onun kesin ve sakin tepkisi üzerine Daniel ve onu izleyen çalışanlar ona şaşkınlıkla baktılar. Çünkü Daniel'e kılıcını çektiği anda ağlaması ve bunu yapmaması için yalvarması normaldi.
"Onların hayatı öyle bir israf ki, Hanım'a bakarken Efendi'nin kahvaltısını bile servis etmiyorlar."
Azela parmağıyla boş masaya vuruyor. Onlara sabah erkenden yemek hazırlamalarını söylemişti ama hiçbir çalışan ona yemek getirmemişti. Hatta doğrudan çaydanlıktan su dökmüştü.
“Onları kurtarmam için herhangi bir neden var mı?”
“…Azela.”
“Bir şeyi yanlış anlamış olmalısın Daniel. Başka kimse umurumda olmasa da Irene benim için özeldi.”
'Sakin ve kararlı.'
Azela unutmamak için içeride kendi kendine söylemeye devam etti.
İyiymiş gibi davranmasının aksine elleri titriyordu. Yıllardır alıştığı korkudan kurtulmak onun için kolay olmadı. Yine de Azela bunu yapmak zorundaydı. Kendi başına yapmak zorunda olduğu zor bir şeydi…
Kimsenin yardımı olmadan.
Titreyen gözlerini gizlemeye çalışırken gözlerini sakince kapattı. Ardından tekrar gözlerini açan Azela masayı kapıp sandalyesinden kalktı.
Bacaklarının gücünü kaybetmesinden korktuğu için elinden geldiğince masaya tutundu ve kendi başına ayağa kalktı.
"Ne demek istiyorsun Azela?"
“….”
"O kadar da katı bir insan değilsin. Sen başkalarını bir kenara atacak türden bir insan değilsin.”
"Daniel."
Azela bir yudum aldı.
Daniel'in gerginlikten tükürüğünü yuttuğunu fark etmemesi için dikkatliydi. Sonra Zagnac'ın dudaklarının çevresine yarım ay şeklinde bir kıvrım çizerken çok yavaş ve güzel bir şekilde gülümsediğini hatırladı.
“Sen değiştiğinde değişemeyeceğimi söylemenin bir yolu var mı?”
Azela omuzlarını gerdi ve ona bakmak için başını kaldırdı. Yıllar geçtikçe yüzünde derin kırışıklıklar belirmeye başladı. Daniel'in kafa karışıklığıyla dolu yüzü sanki birikmiş olan eski kirlerin yıkanıp gittiğini hissetti.
Ancak bu yalnızca başlangıçtı.
Azela adımlarını attı ve Daniel'ın yanından geçti.
"Bir dakika bekle. Nereye gidiyorsun? Yatak odana geri dön, Azela.”
Daniel hızla döndü ve sesini yüksek sesle yükseltmeden önce kadının yürüdüğü yöne baktı. Bu çok güçlü ve oldukça pasif bir emirdi ama Azela yavaş adımlarını durdurmadı.
“Beni kontrol etmeye çalışma Daniel.”
“Ben senin kocanım ve bu konağın efendisiyim. Bana itaat etmek senin görevin."
Daniel'in sözlerini duyduktan sonra adımlarını durdurdu, döndü ve başını eğdi.
Bu duruş Zagnac'ın da sık sık yaptığı bir şeydi. Olabildiğince sıradandı ve karşıdakiyle dalga geçiyormuş gibi davranan Azela masum bir ifadeyle konuştu.
"Birdenbire kocam olduğunu mu söylemeye çalışıyorsun Daniel?"
"…Ne?"
"Her zaman yaptığın gibi Sylvia'ya göz kulak olmalısın."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hikaye Henüz Bitmedi
ChickLitMutlu son sandığım hikayemin sonu mahvoldu. "Boşanalım, biz." Benden başka bir kadına aşık olan kocam beni fena halde ayaklar altına aldı. Ufalanıp ölümü seçen karşımda, Parıldayan mor gözlü bir şeytan, Dük Perial belirdi. "Benimle sözleşme imzalar...