"…Bana yardım edin lütfen."
"Üzgünüm ama Prenses'e yardım edebilmemin bir yolu olduğunu sanmıyorum. Neden sana yardım edebilecek başka birini bulmuyorsun? Lütfen açıklayın ki size yardımcı olabilecek birini önerebileyim…”
“Hayır, bu yardım etmek için yapabileceğin bir şey. Ve bu yalnızca senin yapabileceğin bir şey. Dük Ferial, lütfen benimle evlen.”
Prens Livia'nın teklifi karşısında Zagnac'ın kaşları çatıldı. Her ne kadar hiçbir şey söylemese de bu bariz bir reddetmeydi.
Onun reddini görmezden gelen Livia'nın yüzü utancından kıpkırmızı oldu. Dadı Daran, onun teklifini reddedecek hiçbir erkeğin olmayacağını söylemişti... Yine de mesele bu değildi çünkü onunla sonsuza kadar mutlu yaşamaya niyeti yoktu.
Livia yumruklarını sıktı ve başını kaldırdı.
"Mektubumda da yazdım ama... İmparatorluk Sarayı'ndan çıkmak istiyorum."
“….”
“Fakat bir prenses olarak bunu yapmak hiç de kolay değil. Tek bir şey hariç: evlilik.”
Prenses Livia, Zagnac'ın önüne doğru ilerledi. Her ne kadar ona genç görünmemek için yüksek topuklu ayakkabılar giyse de aralarındaki boy farkı barizdi.
Bir süre önce kenara çekilen Kontes Todd'dan daha uzun olsaydı ona biraz daha olgun görünür müydü? Eğer öyle olsaydı teklifini birkaç saniyeliğine düşünür müydü…?
Prenses Livia, perişan görünmemek için titreyen sesini netleştirerek vakur bir bakışla konuştu.
"Dük Ferial, sana bir teklifim var... benimle evliymiş gibi davran."
“…Evli gibi mi davranacaksın?”
“Aşk ya da şefkat yüzünden bunu istemiyorum. Senden istediğim tek şey beni İmparatorluk Sarayı'ndan çıkarman."
“….”
"Ben seni İmparatorluk Sarayı'ndan çıkıp özgürlüğe kavuşmak için kullanırsam ve sen de beni İmparatorluk Ailesi'nin bir üyesi olmak, büyük güç ve zenginlik kazanmak için kullanırsam, bu birbiriniz için iyi olmaz mı?"
Her ne kadar sakinmiş gibi görünse de aslında Livia titreyen alt dudağının görünmesini engellemek için muazzam bir güç veriyordu. Çünkü kendisini satarken gördüğü aşağılayıcı görüntü karşısında gözyaşlarına boğulacakmış gibi hissediyordu. Ancak Zagnac'ın ifadesi onun önerisine rağmen değişmedi.
Bakışlarını yere eğerek zayıf bir gülümseme verdi ve bakımlı saçlarını kabaca karıştırdı.
“Sonuçta, insanların tek istediği başkalarından yardım almaktır.”
“….”
“…Keşke benim şu anki gibi yardımıma ihtiyacın olduğunu söyleseydin.”
Anlamıyordu. Prenses Livia, Zagnac'ın sözleri üzerine başını eğdiğinde Zagnac havaya baktı, boş bir ifade verdi ve başını salladı.
“Bunu Prenses Livia'ya söylemedim. Prensesi görünce en ufak bir yardıma bile ihtiyaçları olmadığını söyleyen, kendi başına sorunları çözmeye çalışan kalpsiz bir insan geliyor aklıma.”
“….”
Bu alaycı mıydı?
Prenses Livia tek kelime etmeden ona baktı. Her an Zagnac'ı geçerek buradan çıkmak istiyordu... Ama başaramadı çünkü o onun son kurtarıcısıydı.
“Dük Ferial, bana başka bir kadını sevdiğini ve benimle evlendikten sonra o kadınla yeni bir başlangıç yapacağını söylesen itiraz etmem. Söylediğim gibi tek istediğim İmparatorluk Sarayı'ndan kaçmak ve özgür olmak."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hikaye Henüz Bitmedi
Chick-LitMutlu son sandığım hikayemin sonu mahvoldu. "Boşanalım, biz." Benden başka bir kadına aşık olan kocam beni fena halde ayaklar altına aldı. Ufalanıp ölümü seçen karşımda, Parıldayan mor gözlü bir şeytan, Dük Perial belirdi. "Benimle sözleşme imzalar...