Bölüm 113

66 7 0
                                    

Parmağını hareket ettirerek kaşlarını çattı.

Dünyanın neresinde insani duygulara sahip görünüyordu? Zagnac ayağa fırladı ve pencere pervazından aşağı indi. Ardından yanında sessizce efendisinin emrini bekleyen Baharf ona bir mendil uzattı.

Kendisine verilen mendille ellerini silerken başını çevirip kahya Baharf'a baktı.

"Yapacak bir şeyin var mı?"

“Hayır, yapmam gerekenden daha fazlası…”

Sözlerine ara vererek kuru dudaklarını yaladı, ardından elini kaldırdı ve alnını gıdıklayan saçlarını büktü. Her zamanki görünüşü gibi değildi ama Baharf sakindi.

“Gözlerinde, sence...?”

Kaşlarını çatıp dudaklarını kapattığında sözler kesildi. 'Senin gözünde Azela'dan hoşlandığımı mı düşünüyorsun?' Söylemeye dayanamadığı soru yüreğinde bir yumru gibi kaldı. Kafasının arkasını kaşıdı ve gergin bir ses tonuyla konuştu.

"…Hayır, bu iyi. Duymamış gibi davran."

"Bana Bayan Vellista'dan hoşlandığını düşünüp düşünmediğimi mi sormaya çalışıyorsun?"

Baharf'ın yanından geçen ve şaşkınlığını dindirmek için tatlı bir tatlı yemek üzere olan Zagnac, kahyasının sözleriyle irkilerek geriye baktı. Bu sırada Baharf hala yardımsever bir gülümsemeyle hareketsiz duruyordu ve ellerini saygıyla kenetlemişti.

Zagnac aceleyle tekrar onun önüne koştu.

"Nasıl, nasıl bildin?"

"Bu sadece benim hissim."

“Bana doğruyu söyle, son seferden beri şüpheleniyorum…! Sen bir insan değilsin, değil mi?”

Baharf'ın kollarını tutarak yüksek sesle bağırdı. Yüzü parlak kırmızı renkte yanıyordu. Böyle bir ustanın karşısında bile Baharf, torununu izleyen bir dede gibi gülümsüyordu.

"Ben insanım. Saçlarımı bu şekilde Shifu'nun yanında ağaracak kadar büyümedim mi? İnsan olmayan varlıkların yaşlanmadığını söylüyorlar.”

“B-bu doğru! Yine de görünüşler yapılıyor, bu yüzden onu yaşa göre değiştirebilirsiniz.

“ Haha , benim görünüşüm de yapılsaydı harika olurdu. Yaşlanmak güzel ama bir yandan da yalnızlıktır.”

Acı sesini duyan Zagnac ona kısılmış gözlerle baktı.

O bir insan mı? Eğer gerçekten insansa, söylemediğim şeyi nasıl bilebilir?

Baharf'a baktı ve kollarını bıraktı. Baharf, buruşmuş elbiselerini topladıktan sonra gülümseyerek ağzını açtı.

"Usta'nın Leydi Vellista'yı Hanım olarak karşıladığını sanıyordum."

"Ne…?!"

"Belki sadece ben değil, malikanedeki herkes Leydi Vellista'ya bu şekilde davranıyordu."

Zagnac kaşlarını çattı ve yatağın kenarına oturdu. Herkes bunu mu düşündü? Herkes…? Azela'nın sorduğu soru sakin zihninde bir dalgalanmaya neden oldu.

" Benden hoşlanıyor musun? “

Zagnac içini çekti ve gözlerini kapatmak için elini kaldırdı.

“Baharf.”

"Evet usta."

"Birinden hoşlanmak nasıl bir duygu?"

"Kuyu."

Hikaye Henüz BitmediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin