Bölüm 42

206 22 0
                                    

Salondan çıkan Chises birdenbire bir şeyi hatırladı ve yürümeyi bıraktı. Kısa bir 'Ah!' sesi çıkardı. nidasını duyduktan sonra geri dönüp Azela'ya baktı.

"Bunu sana vermeyi unuttum."

Kollarından çıkardığı şey düzgünce katlanmış bir kağıt parçasıydı. Katlanmış kağıtlardan gerçekten bıkmıştı. Azela titrek bir ifadeyle kendisine verdiği kağıdı saygıyla kabul etti.

Bu bir mektuptu.

"…Bu?"

İmparatorluk ailesinin mührünü taşıyan mektubun dış yüzünde tanıdık el yazısı hemen gözüne çarptı. Unutulması zor, küt ve sevimli bir el yazısıydı.

“Dün aklıma geldi ve uğrayacak zamanım olacağını sanmıyorum. Eğer senin için sakıncası yoksa onu Dük Ferial'a vermeni istiyorum.”

Mektubun dış kısmında 'Liviahat den Argen' adı yazıyordu. Bu Prenses Livia'ydı. Belki de doğrudan Zagnac'a gönderilen mektuplara yanıt gelmediği için, bunları Veliaht Prens Chises aracılığıyla göndermeye çalışıyordu.

Azela bunun elinden bu şekilde geçeceğini bilmiyordu.

Cevap vermeden Prenses'in elindeki mektubuna baktı. Daha doğrusu mektubun dış tarafındaki el yazısına bakıyordu.

'…Prenses neden Zagnac'a mektup gönderip duruyor?'

Bu düşünce tüm kafasını meşgul ediyordu. Bir düşününce, mektubun hoş bir çiçek kokusu varmış gibi görünüyordu. Bu mektupta ne yazıyordu Allah aşkına?

İçinde ne yazdığını kontrol etmek amacıyla farkında olmadan mektubu eline alırken, Chises başını eğdi ve ona seslendi.

"Kontes?"

"…Ah."

Azela kendisine seslenen sesle uyanarak başını kaldırdı. Azela ifadesini hızla gizledi ve ona bir sorun mu var diye soran bir ifadeyle bakarken gülümsedi.

"Evet, doğrudan Dük Ferial'a söyleyeceğim."

"Teşekkür ederim. Görünüşe göre Prenses'in evlilikleriyle ilgili anlatmak istediği pek çok hikaye var."

"…Evlilik?"

Başını sallayan Azela, Chises'in sözleri karşısında donup kaldı. Onun sertleşmiş ifadesini göremeyince sakince başını salladı ve cevap verdi.

"Majesteleri ikilinin evliliğini aktif olarak desteklediğini söyledi."

“Prenses Livia az önce…”

“Evet, Livia on altı yaşına yeni girdi. Ama Livia'nın da bu evliliği oldukça ciddiye aldığını duydum."

…Evlilik.

Zagnac'ın evliliği…?

Bunu hiç düşünmemişti bile. Chises'in sözlerini dinleyen Azela, sanki kafasına darbe almış gibi uyuştu. Şeytan evlenebilir mi? Daha önce evliliği kendisine söylendiğinde neden bu kadar şaşırdığını anlayamıyordu bile.

…Ya Zagnac gerçekten Prenses Livia ile evlendiyse?

Peki onunla olan sözleşmesi ne olacaktı? Zagnac'ın evlendikten sonra yaptığı gibi geceleri gizlice yatak odasına mı girecekti? O zaman geldiğinde zaten evli olan Zagnac'ın ziyaretini reddetmek zorunda mı kalacaktı...?

Azela şaşkınlıkla başını salladı. Elindeki mektup bir an için çok ağır geldi.

"O halde Kontes, sizi yakında tekrar görmeyi sabırsızlıkla bekliyorum."

Hikaye Henüz BitmediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin