Bölüm 186

31 1 0
                                    

“Ama bu ölçüde kendimden de nefret ediyorum. Benjamin'i gerektiği kadar tanımadığımı ve birinin Benjamin'i onun öldürdüğünü söylemesiyle sarsıldığımı."

“N, hayır. ben, ben...”

“Üzgün ​​olduğunu ya da yanıldığını söyleme. Bana bunu söylemeye hakkınız yok hanımefendi.

Findar kapalı kapıyı açtı. Burayı terk etmeyi düşünüyordu.

Daha sonra acı bir gülümseme sundu.

"Benim de bunu duymaya hakkım yok."

Findar odadan çıktıktan sonra Azela uzun süre oradan ayrılmaya cesaret edemedi. Irene'i nasıl kaybettiğini düşününce Findar'a hiçbir şey söyleyemedi. Ayrılmadan önce ona Benjamin'i kendisi için değil Benjamin için öldürdüğünü unutmasını söyledi.

Benjamin, Azela'nın suçluluk duygusuna kapılmasını istemiyordu.

“Benjamin'i öldürdüğünü unutacak kadar hayatını tüm kalbiyle yaşa. Bu benim ve Benjamin için bir kefaret.”

Bu sözlerin ardından Findar gitti.

* * *

"Buraya yeni bir bina yapmaya karar verdik."

Zagnac kapalı Ratchata Fırını'na bakarken usulca mırıldandı. Pişmanlık dolu bir sesti bu. Artık kimsenin ziyaret etmediği boş mağazaya bakarken Azela geçmişi hatırladı. Tuhaf bir şekilde, bir zamanlar çok rahatlatıcı olan ekmeğin kokusu hâlâ havada kalıyor gibiydi.

“Ne tür bir mağaza inşa edeceksiniz?”

“Ratchata Fırını.”

Zagnac özlem dolu bir gülümsemeyle ve aziz ismi seslenerek güldü.

"Buradan başlayarak imparatorluğun her yerinde Ratchata Fırınları açacağım."

"Zagnac."

“Böylece İmparatorluktaki hiç kimse bu ekmeğe yabancı kalmasın. Ratchata Bakery'yi bilmeyen kalmasın diye bunu yapmak istiyorum…. Eğer bu benim kefaretim olabilirse.”

"Bu iyi bir fikir. Benjamin kesinlikle buna bayılırdı.”

Zagnac ve Azela el ele tutuşarak kapalı dükkanın tabelasına baktılar.

O zaman.

"Anne, hanımefendi?"

Tanıdık bir ses onlara ulaştı ama bu yerde duyulmaması gereken bir sesti. Şaşıran Azela başını çevirdiğinde tanıdık bir kızın orada elinde bir sepetle durduğunu gördü.

“Lina mı?”

"Siz, siz gerçekten hanımefendisiniz!"

"Neden buradasın?"

Kesinlikle, Todd'un malikanesinden ayrılmadan önce Lina başka bir yere gönderilmişti, dolayısıyla Lina'nın bu kenar mahallelerde bulunmasının hiçbir nedeni yoktu. Azela şaşkın bir ifadeyle başını eğdi ve Lina neşeli bir yüzle ona doğru koştu.

“Mas, Usta beni aradı ve geri döndüm! İnanamıyorum! Burada Madam'ı tekrar göreceğim!"

“… O artık sizin Hanımınız değil. Artık o Düşes.”

“ Ah! Ben, özür dilerim."

Zagnac'ın yorumu üzerine Lina şaşırmış bir yüzle kendi ağzını kapatarak hemen özür diledi. Hala biraz olgunlaşmamıştı. Boyu biraz uzadı mı? Öyle görünüyordu. Belki de büyümenin zirvesindeki yaşı yüzündendi ama yüzü de biraz değişmiş görünüyordu.

Hikaye Henüz BitmediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin