Bölüm 18

296 23 0
                                    

Zagnac, Azela'nın çenesini hafifçe tuttu ve başını kaldırdı.

Çok hafif ama sakin bir sesle sessizce konuşmadan önce gururla başını kaldırmasını ve kendine bakmasını sağladı.

“Senin sebebin bu olsa bile, sebepsiz seçim diye bir şey yoktur.”

Onun sözleri üzerine elinde damgaladığı kağıtlara baktı. Aslında pek fazla düşünmedi çünkü zaten tekrar kontrol edeceğini düşünüyordu. Etrafına baktı ve oldukça güzel görünen bir yer önerdi.

…İntikam.

Ondan intikamını almaya kararlıydı. Ancak Daniel'in sözlerini duyunca 'İntikamımı alabilir miyim?' diye düşündü. Azela, başından beri hayatını mahvedenin kendisi olabileceği düşüncesinden kurtulamıyordu.

Sonunda hayatını mahvetti, işte bu yüzden Daniel değişti.

Irene'in bu şekilde ölmesine neden olanın kendisi olduğu düşüncesi her geçen saat daha da büyüyordu. Ya Irene'in ölümünün intikamını almak zorunda olan Daniel değil de o olsaydı…?

Zagnac sakince gülümsedi ve masanın karşısına oturup ona baktı. Azela onun bakışında çaresizce ellerini indirdi.

"Başarı duygusuna sahip değilim. Hayatımda hiçbir zaman pişmanlık duymayacaksın."

Güvenle söyledi.

Azela kendi kendine tutarsız sözlerine devam ederken Zagnac onu yalnızca kollarını kavuşturarak dinledi.

'Belki de bu yüzdendir?'

Kalbinde tuttuğu kelimeler patlamaya başladı.

“…O beni hiç sevmedi.”

Ona baktı. Mavi gözlerinden şeffaf gözyaşları akıyordu. Zagnac, sanki aşağı doğru akan saf bir göldeki durgun suya bakarmış gibi gözlerini ondan alamıyordu.

“Baştan sona... Haklıydı. O değişmedi. O başından beri böyleydi. Daniel kendini benim standartlarıma uymaya zorluyordu ve ben... ben onu kendi standartlarımla karşılaştırıyordum. Başından beri 'sorun değil' dediğinde ona inanmamalıydım. İyi olup olmadığını sormalıydım ve Daniel'a bakmalıydım."

Azela sanki dayanamıyormuş gibi elleriyle yüzünü kapattı. Tuttuğu gözyaşlarıydı ama tuhaf bir şekilde onun önünde gelişigüzel ağlayabiliyordu. Sanki Irene'in önünde duruyordu.

Mavi gözleri gizlenirken Zagnac üzgün hissetti. Hıçkırıkları parmaklarının arasındaki boşluklardan sızıyordu. Gerçi onu teselli etmedi ve teselli edici sözler söylemedi. Orada öylece durdu ve söyleyeceklerini dinledi.

Azela'yı böyle teselli ediyordu. Onu kapsamlı bir şekilde okumadı, ona hiçbir şey söylemedi.

Onun kederli çığlığı çalışma odasını doldururken Zagnac başını kaldırdı ve kayıtsız bir ifadeyle tavana baktı. Gözleri ve ağzı her zamanki gibi sert ve sertti.

Sıktığı yumruğundaki güç ellerine geçti.

'…Yemeğimi bozmaya nasıl cesaret edersin?'

Çenesini sıkıca sıktı.

Ağlaması uzun süre devam etse de o pozisyonunu korumaya devam etti.

Şu ana kadar hareketleri hareketsiz olduğundan uzun süre rahatça ağlayabildi. Azela bir süre ağladı ve sakinleşince burnunu kokladı. Irene'in ölümünden sonra ilk kez birinin önünde bu şekilde ağlarken görülüyordu.

Ağladıktan sonra utandı ve Zagnac'a bakmak zorlaştı. Sessizce başını indirdi.

"İyi o zaman."

Hikaye Henüz BitmediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin