1. "Yetenek Okulu"

18.8K 488 155
                                    

1. BÖLÜM
"Yetenek Okulu"

Bu yaz başında aldığı bir e-postayla tüm hayatı değişti Victoria'nın. Yalnızca yetenek yarışmalarını kazanabilen kişilerin girebildiği Mr. McGregor Yetenek Okulu'na davet edilmişti. Hayalleri gerçek oluyordu! Bu okulda her alanda yetenek yarışmaları düzenleniyordu. Hiç umudu yoktu ancak, yıl sonunda atletizm yarışmasını kazandığından beri bu haberi bekliyordu.

Sonunda o gün gelmişti ve okulun kocaman bahçesinde toplanmıştı tüm öğrenciler. Buradaki ilk günüydü Victoria'nın, diğerleri gibi. Yani çok fazla kişi tanımıyordu. Ama büyük bir merakla Mr. McGregor yetenek yarışmaları kazananlarını takip eden birinin birileriyle tanışmakta zorlanmayacağı gerçekti. Yüz yeni yetenek vardı. On ayrı sınıfta on farklı yetenek.

Burada bilinen matematiğin, edebiyatın ya da coğrafyanın yanı sıra enteresan yetenek dersleri veriliyordu. Yeni yetenekler keşfetmeyi ve var olanı geliştirmeyi amaçlayan yetenek okullarından biriydi bu. Bir farkı vardı; McGregor Yetenek Okulu en iyisiydi! Bu yüzden buradaki herkes için çok büyük bir adımdı bu. Okulun şimdiki sahibi Carl McGregor, konuşmaya başladığı anda tüm dikkatleri üzerine çekti.

"Bayanlar ve baylar, McGregor Yetenek Okuluna hoş geldiniz. Heyecanınızı görebiliyorum. Zor olanı başardınız ve işte buradasınız! Binlerce yetenek arasından siz seçildiniz. Size burada yeteneklerinizi geliştirmenin yanı sıra galibiyet hissini de tattıracağım. Çok iyi zaman geçireceksiniz. Ancak önce size bazı konulardan bahsetmeliyim. Her sınıfın kendi ortak salonu var ve bu salonlar yatakhanelerinize de çıkıyor. Orada özgürsünüz. Haddi aşmamak şartıyla. Yemekhane tüm gün açık. İkinci hatta hiç derslik yok, bu yüzden orada gezinmenizi gerektiren fazla bir şey de yok. Ve şunu söylemeliyim, izinsiz bodrum katına inmek kesinlikle yasak. Ve beşinci kat, tamamen yasak. Hiçbir kazanan, beşinci kata çıkamaz. Söyleyeceklerim bu kadar. Öyleyse yeni yıl başlasın!"

Herkes dağılmaya başlamıştı. Birçok öğrenci öylece kalakalmıştı ortada. Dersini öğrenir öğrenmez sınıfı bulmak için dışarı çıktı Victoria. Ortalık biraz sakinleşince beş kişilik bir grubun içinden bir kız sesi işitti. Ses çok tanıdık geliyordu, hatta fazlasıyla! Bu kız, yarışmalardan tanıdığı Jessie Hughes'du.

"Evet, onlarca kamera beni çekmeye çalışıyordu. Harika bir his, herkes etrafınızda pervane oluyor. Şu saçma sapan soruları olmasa daha iyi olurdu ama bunun bir önemi kalmıyor."

Jessie, Mr. McGregor Yetenek Okulu güzelliği en iyi şekilde zekice kullanarak güzellik ve zeka kategorisinde birinci olmuştu. Okula davet edildiği öğrenilince tüm basın etrafında dört döndü. En ilgi çekici yarışmalardan birini kazanmıştı ve sınıftaki en popüler isim oydu.

"Blake? Sen de bu yarışmada birinci oldun. Şöhreti tatmış olmasın!" diye sordu kızlardan biri.

"Kameralar karşısında olmak güzeldi ancak bu okul tamamen aptallık."

"Peki öyleyse neden yarışmaya katıldın?" diyerek araya girdi Victoria.

"Arkadaşlarımın ısrarı üzerine katıldım. Bu harika çocuğun harcanmasını istemiyorlardı. Anlıyor musun?"

"Evet, çok iyi anlıyorum."

"Güzel. Dikkatli ol kızım, buralar tehlikeli."

Tüm grup arkadan gelen hoş bir sesle kendine geldi. Onu tanıyordu Victoria. Ve o da Victoria'yı tanıyordu. Yazarlık kategorisinin kazananı, Melissa Davis'di bu. Onunla yarışmaları aynı gündü. Victoria onun neden güzellik kategorisinden katılmadığına akıl sır erdiremiyordu ancak onu ilgilendirmediğini de biliyordu. Melissa'nın romanı o kadar beğenilmişti ki, sadece bu yaz altı baskı yapılmıştı.

YETENEK OKULU (1 & 2)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin