Másnap reggel összetörten és kábán ébredek. Idegennek tűnik az ágy, amiben fekszem, és ez még az előtt visszahozza a tegnapi nap emlékeit, hogy kinyitnám a szemem. Végül felnézek, és máris Perselust keresem, de nincs mellettem. Körülnézek a szobában, és az ablaknál találom meg.
- Perselus!
- Itt vagyok - lép vissza hozzám, és leül az ágy szélére. - Lassan elő kellene kerülnünk és segíteni Alstonnak reggelit készíteni.
- Nem vagyok éhes.
- Ettől még ő jó néven venné, ha segítenénk.
- Rendben - ülök fel az ágyban, aztán zavarba is jövök. Perselus felöltözött, amíg én aludtam, de nekem is fel kéne.
- Előre megyek - néz rám elfojtva egy halvány mosolyt.
- Köszönöm - mosolygok rá, aztán visszahúzom egy puszira, és kedvtelve nézem, ahogy kisétál a szobából. Egy kicsit nyugodtabb vagyok már, mint tegnap este, hisz belátom, sok igazság van azokban a dolgokban, amit Perselus mondott. Sok mindent elveszítettünk, sok minden megváltozik az életünkben, de ettől még nem dől össze a világ. Képesek vagyunk talpon maradni a Roxfort nélkül is. Már csak azt kell kitalálnunk, hogy hogyan.
Gyorsan felöltözöm, megmosakszom, aztán lesétálok a földszintre.A konyhában találom a többieket, de ahogy Perselust elnézem, neki sincs nagy étvágya, csak egy csésze tea gőzölög előtte.
- Jó reggelt, Granger kisasszony! - mosolyog rám Mr. Coward. - Jó, hogy jön. Reggeli után segíthetne nekem egy kicsit az üzletben.
- De ma karácsony van - nézek rá értetlenül. Biztos nem akar ma kinyitni.
- Igen, de a romlandó árut nem igazán érdekli, hogy hányadikát mutat a naptár - néz rám egy kifürkészhetetlen pillantással. - Ami ma dönt úgy, hogy meg akar romolni, azonnali hatállyal ki kell dobni, mert a többi holminak is ronthatja a minőségét. Számíthatok önre?
- Persze - sóhajtok, miközben átveszek Perselustól egy bögre teát. - És te?
- Vissza kell mennem a kastélyba.
- Minek?
- Hermione! Igaz, hogy griffendélesen fafejű módon elrohantunk, de ettől még hivatalosan is le kell zárnunk a dolgokat. És a holminkat is el kell hozni.
- Veled megyek.
- Nem - utasít vissza határozottan. - Ezt bízd rám!
- Eddig is épp eléggé elszúrtam, igaz? - teszem le a csészémet csüggedten.
- Jobb, ha én indulok is - vet egy pillantást a mesterére, és feláll.
- Várj, nem hisztizek tovább! - fogom meg a kezét. - Megígérem!
- Akkor is ideje indulnom.
- Beszélsz Harryvel is?
- Nem igazán van választásom - keményedik meg a hangja. - Hacsak nem szeretnéd, hogy Weasley pakolja össze a holmidat.
- Nem, azt nem szeretném - sóhajtok. - De... mondd meg Harrynek, hogy... hogy sajnálom, hogy nem tudtam tőle elköszönni... és, hogy majd... találkozunk.
- Még valami? - kérdezi fintorogva.
- Add vissza a mérges könyvet Madam Cvikkernek! Úgyis elköszönsz tőle...
- Rendben - bólint rá, aztán a megszokott dinamikus lépteivel kisétál a konyhából, majd mikor hallom a hátsó ajtót csukódni, csak belekortyolok a teámba.Mr. Coward belém imádkozik egy szelet pirítóst egy kis lekvárral, aztán átsétálunk az üzletbe. A szigorú felügyelete alatt nekilátunk az ellenőrzésnek, és néhány dolgot kidobásra, néhányat pedig minél előbbi felhasználásra ítélünk, de közben nem beszélünk semmi másról, csak a munkáról. Ezzel el is megy a délelőttünk, és nekem egy kicsit elterelődnek a gondolataim. Felmerül bennem, hogy ennek az egész akciónak úgyis ez volt a célja, de mikor az öreg felveti az ebéd lehetőségét, megállapítom, hogy még mindig nem igazán van étvágyam.
- Talán, ha elmondaná, ami a szívét nyomja... az étvágya is megjönne - néz rám Coward, miközben a nappaliban letelepszünk, jobb híján két bögre tea társaságában.
- Hülye voltam - húzom el a számat. - Forrófejű, felelőtlen, meggondolatlan csitri, ahogy Perselus mondaná.
- Igen, ezt szinte hallom - neveti el magát az öreg. - De biztos, hogy ez akkora baj?
- Ne jöjjön már maga is ezzel! - kapom fel a vizet.
- Hát, pedig ha már ketten is ezt mondjuk, akkor abban lehet valami! - figyelmeztet.
- Persze - fintorgok.
- Elgondolkodott korábban azon, kisasszony, hogy hogyan tovább, miután letette a RAVASZ-t?
- Először a vizsgákkal szerettem volna szembenézni. Most már ezt is fújhatom.
- Nem válaszolt a kérdésemre.
- Nem.
- Akkor esetleg most végiggondolhatná. Képzeljük csak el... mondjuk tegnap letette az utolsó vizsgáját. Hogyan tovább?
- El kell hagynom a kastélyt - vonok vállat.
- Pontosan. El kell hagynia a kastélyt. És el kell szakadnia Perselustól. Mi a megoldás?
- Gondolja, hogy eljött volna velem? - nézek fel rá kérdőn.
- Ahogy most állnak a dolgok, azt kell mondjam, valószínűleg igen. Ami történt... csupán egy kicsit felgyorsította a dolgokat. Talán jobb is... nem volt idejük gondolkodni rajta. Megspóroltak néhány vitát...
- Igen, ez igaz, de a vizsgáim...
- Nem hinném, hogy az ön nevével bármi szüksége lenne a RAVASZ-ra.
- A nevem nem garantálja a bájitaltan tudásomat - ellenkezem. - A háborút nem azzal nyertük meg. SVK-val esetleg.
- A tudását egy dolog bizonyítja, kisasszony. A munkája.
- De RAVASZ nélkül ki ad nekem esélyt a bizonyításra?
- Mondjuk én? - néz rám mosolyogva. - Mondjuk Perselus? Ez kezdetnek elég?
- Igen - mosolyodom el én is, talán először őszintén azóta, hogy eljöttünk a kastélyból.
- Helyes. Nos, akkor ideje valami ebédet készítenünk. Perselus bizonyára farkaséhes lesz, mikor hazajön.Haza... igen, ő hazajön. Mindig is otthonának érezte ezt a házat. De vajon meddig maradhatunk itt? Meddig élhetünk vissza Mr. Coward vendégszeretetével? Egy kis időre mindenképp szükségünk van, hogy összeszedjük magunkat, és kitaláljuk, hogyan tovább. Végül ebbe belenyugodva valóban kimegyünk a konyhába, és nekiállunk ebédet főzni.
Perselus késő délután tér vissza, mi éppen a nappaliban ülünk és beszélgetünk. Odalép hozzám, és egy összetekert pergament nyújt felém.
- Ez a tiéd. A holmid már odafent van. Madam Cvikker pedig azt üzeni, hogy majd visszaküldöd neki a könyvet, ha kiolvastad.
- Köszönöm, Perselus! - veszem át tőle a tekercset. - Nem baj, ha én most...
- Menj! - int a fejével az emelet felé, mire lassan felsétálok a szobánkba. A ládám ott van az ágy mellett, csak végigsimítom a tetejét, aztán leülök az ágyra, és farkasszemet nézek a kezemben tartott tekerccsel. Harry nagyon kiakadhatott, mikor megtudta, mi történt. Remélem, nem Perselusra volt dühös, mert akkor tuti miszlikbe átkozták egymást. Végül veszek egy nagy levegőt, és kinyitom.
YOU ARE READING
Én, mint bájitalmester? [Befejezett]
FanfictionMinden egy viharos éjszakán kezdődött a főhadiszálláson... egy beszélgetéssel, ami elinditja Hermionét a bájitalmesteri vizsga felé. És szinte észrevétlenül kerülnek fokozatosan kerülnek közelebb egymáshoz a bájitalok utolérhetetlen mesterével. AU...