Tidligere: Skæbnen bevæger sig hastigt tættere på Amelia, og snart har den indhentet den unge menneskegudinde. Men hvad vil den hende? Kan hun i det hele taget selv kontrollere sin skæbne, eller er hun bare et brik i universets spil? Det er Nytårsaften i landsbyen – selvom året kun har rundet juni måned – og det fejres med en hengiven ceremoni dedikeret til deres redningskvinde, Betira Lynnia Fiorenza, den sidste Oprindelige Engel af Serib.
Jeg kunne ikke lade være med at bide mærke i, at de to stykker stof, der var hæftet fast på kjolens stropper, svævede let bag mig mens jeg gik. Næsten som et par englevinger.
13.7
Jeg var blevet tildelt et lys, ligesom enhver anden kvinde, og som et godt, sandt luciaoptog, gik vi nu på en lang, tavs række, med vores ansigter glødende i vores egen flammes lys.
Jeg vidste, at var Ophelie, der ledte optoget i front, men hun var så langt fremme i rækken, at jeg ikke kunne se hende, mens vi snoede os imellem husene mod landsbyens centrale plads.
Mændene ventede tavse på, at deres kvinder skulle komme til dem i den cirkel, de udgjorde omkring diamantstatuen af Betira i midten. Stemningen var ærefrygtig med et snert af dysterhed, mens vi, en efter én fandt en plads til vores lys ved foden af den Oprindelige Engel. Himmelen over bjergene var prydet af en farverig solnedgang, og selvom landsbyen nu var lagt hen i skyggerne, forstærkede diamantstatuen de mange små flammer, og det så nærmest ud til, at Englen glødede. Jeg kunne høre kvinderne før mig hviske et par ord, da de overgav deres lys til helgeninden, men da det blev min tur, havde jeg kun den skæbnesvangre profeti i hovedet. Da jeg bukkede mig ned, stirrede sætningen mig i ansigtet fra granitsoklen. Jeg gøs, da jeg vendte ryggen til den og gik videre for at tilslutte mig cirklen ligesom alle de andre.
På min ene side havde jeg Adar, som hold Lynn i sin anden hånd, og på min anden side, havde jeg Silicia, der havde sine fingre flettet sammen med Edams. Her stod vi, et helt samfund, forenet i en cirkel af sammensluttede hænder. Den sidste i rækken var lille Alba, der småløb efter sin mor væk fra statuen. Hovederne bøjede sig enstemmigt i stille bøn. Jeg vidste, de bad til Lux. Jeg kunne høre deres bønner som en summende sværm af bier, der fløj forvirret rundt om mig, selvom ingen læber bevægede sig.
Giv os håb gennem de mørke nætter–
–styrk lyset
Sig til min mor i himmelen–
Velsign den mad, vi gror–
Jeg beder til at Lulu giver mig min bamse tilbage
De stykvise sætninger fangede min opmærksomhed i flæng, som sommerfugle, der blafrede omkring i et væld af farver. De fleste bad om velsignelse til dem selv eller andre, og Albas uskyldige stemme, der bad om sin bamse, fik mig til at smile.
Snart adskilte en stemme sig klart fra de summende bønner, da en mand begyndte at synge højt. Bønnerne tonede ud for at for at stemme i, og summen blev erstattet med en melodi.
Nej, nej, nej, nej. Det kunne ikke være – jeg kendte den melodi. Panikken bredte sig i mig, og selvom adrenalinen pumpede, kunne jeg mærke min bevidsthed løsne sig, og stjernerne bredte sig for mit blik. Jeg ville være afsløret. Men så slog det mig. Hvis jeg skulle afsløres, skulle jeg gøre det selv.
Jeg brød kæden og slap Adar og Silicia for at træde ind mod cirklens centrum, men Adar var hurtig og fik fat i mit ærme.
"Am, hvad laver du?" hviskede han til mig og forsøgte at trække mig tilbage. Jeg vendte ham om mod ham og sendte ham et beroligende blik.
ESTÁS LEYENDO
√ | Som Natten, så Dagen
FantasíaMenneske med en blodsforbandelse, eller Gudinde med en mission? Som syttenårig burde man være bebyrdet med overvejelser om uddannelse og karriere såvel som kærester og venner. Men da Amelia bliver kidnappet og bragt til en verden parallel med hendes...