Birlikte dışarı çıktık ve yürümeye başladık.Hava karardığı için hava epey serindi montumun fermuarını kapatıp iyice sokuldum montuma.Tedirginliğini hissediyordum.Aklıma neyden bahsedebileceği geliyordu ama umarım o değildir.Ona verebilecek bir cevabım yoktu.Yani onun hoşuna gidicek bir cevap değildi.Bir süre yürüdüğümüzde gülümsedi ve "Eskişehirde ne güzel kar yağıyordu değil mi?" diye sorduğunda gülümsedim ve "Evet.Çok güzeldi.Burdada yağmış aslında ama çok az hatta tutmamış bile" dediğimde güldü."Hatırlıyor musun?Düzgün kar topu bile yapamıyordun" dediğinde güldüm ve "Evet o konuda biraz gerizekalıydım" dediğimde gülümsedi ve durup sıcak bakışlarını bana çevirdi.Bende durdum ve ona döndüm.Elini ensesine götürüp saçlarını dağıttı ve yutkunup "Aslında oldukça tatlıydın" dediğinde gülümsemem söndü.Tamda düşündüğüm yere gidiyorduk.Boğazını temizledi ve yerdeki bakışlarını bana çevirip "İrem..." dedi.Hayır Duman.Yapma Duman."Zaten bildiğini biliyorum yani en azından tahmin ettiğini.Ne düşündüysen ne tahmin ettiysen doğru.Onun sana iyi gelmediğini biliyorsun ama ondan başkasına bir fırsat tanımıyorsun.Eğer..." dedi ve bana yaklaştı aramızda bir nefeslik mesafe bırakıp ellerimi tuttu.Kalbim hızlanmıştı ama bu Arda'yı gördüğümde olan hızlanma değlildi.Tedirgin olduğum için hızlanıyordu kalbim.Ne desem bilemediğim için."...eğer bana bir şans verirsen emin ol onun yaptığını yapmam.Ben seni severim.Bunu söylemeye cesaretimde var hem.Bir şans ver bana" dediğinde gözlerimi ona çevirdim.Arda 'seni seviyorum' demeye korkuyordu,evet.Ama geçerli bir bahanesi vardı.Kim sevdiği kız tarafından defalarca aldatılsa 'seni seviyorum' demeye korkmazdı ki?Hemde içlerinden biri en iyi arkadaşıysa.Yutkundum ve bir adım gerileyip ellerimi nazikçe ondan çektim.Gözlerimi yere indirdim,üzüldüğünü görmek istemiyordum."Sen çok iyi birisin Duman ama ben sana şimdi şans versem bile ne aklım ne kalbim sende olucak.O şansı versem bile seni değil Arda'yı gördüğümde kalbim hızlanıcak.Sana bunu yapamam.Üzgünüm..." dedim ve zar zor gözlerimi gözlerine çevirdim.Buruk bir gülümsemeyle "Önemli değil böyle bir cevap vereceğini biliyordum.Hazırlıklıydım yani" diyip gülümsemesini genişletti ama gülümsemesinde bir kırıklık vardı.Bende gülümsedim ve "Hala arkadaşız değil mi?" diye sordum.Başını salladı ve "Tabiki" dedi ona sarıldığımda kollarını belime sardı.
Eve yürürken "Yinede fikrin değişirse burdayım" dedi alayla gülüp karnına yumuşak bir yumruk attığımda güldü.
Efe,Duman ve annemle birlikte film izledikten sonra yatma vaktimin geldiğini düşünüp."Haydi bu kız kaçar!İyi geceleer!" dediğimde hepsi annem ve Duman "İyi geceler" dedikten sonra Efe'de "İnşallah karabasanlar gelir tepene" dedi.Gözlerimi kısıp ona baktım ve önümdeki yastığı ona fırlattım.İçeri doğru ilerlemeye başladım.Gelirler miydi gerçekten?Yok yok sen iyi bir kızsın İrem.Evet çok iyi daha geçen gün sarhoş olup eski sevgiline öp beni dedin.Yutkundum ve korkuyla odama girdim.Bugün kapım açık kalsa iyi olurdu.Yatakta binlerce kez dönmeme rağmen aklıma Efe'nin bedduası geldiği için bir türlü uyuyamıyordum.Masamda gözüme takılan kulaklıkla durdum.Bir insana kulaklık neden Arda'yı hatırlatır ki?Belki o aldığı içindir diyen iç sesimi geçiştirdim.Yerimden kalkıp kulaklığı kulağıma taktım ve rastgele bir şarkı açıp uyumaya çalıştım.
Okula girdiğimde müzik hocası telaşlı adımlarla yanıma gelip durdu ve omuzlarımdan tutup "İrem!" dedi heycanla "Hocam?" dedim bende anlamadığımı belli eder bir şekilde."İrem bugün festivali düzenleyen şirket gelicek ve sizi izleyecek diğerlerini bulamadım ama tek birinizi görsede yeter.Müdür Bey küçük bir koridor konseri gibi bir şey yapmanızı istiyor.Mervan gitar çalıcak sende söyleyeceksin anladın mı?Şarkıyı istediğin şarkı seçebilirsin sana bırakıyordum ama bu dersin sonunda hemen bana bildirmen gerek tamam mı?" diye sorduğunda kaşlarım çatık dediklerini anlamaya çalışıyordum.İdrak ettiğimde başımla onayladım ve "Tamam" dedim."Afferim" dedi ve kollarımı bırakıp yine telaşlı adımlarla yanımdan ayrıldı.Gülüp sınıfa doğru ilerlemeye başladım.
Bütün ders hangi şarkıyı söyleyebilirim diye düşündüm.Aklıma binlerce şarkı geldi ama nedense hiçbiri içime sinmiyordu.Arda derse gelmemişti.Acaba okula gelicek miydi?Sana ne İrem?İster gelir ister gelmez!
Hocaya istediğim şarkıyı verdiğimde birlikte dinledik.Başıyla onaylayıp "İlk defa duyuyorum ama güzel.Sesinede gider.Mervanıda alıyım notaları biraz çalışsın ne olur ne olmaz" dediğinde gülümseyip başımla onayladım sonra durup "Mervan kim?" diye sorduğumda döner sandalyesiyle bana döndü ve "Sz nasıl grupsunuz böyle?" dedi ve "Gitarcı olan" dediğinde "He tamam.Şey..." dedim ve bir yalan düşündüm "Bir an için unuttumda yoksa biliyordum" dediğinde pek inanmış gibi değildi ama başıyla onayladı.Müzik odasında işim bitince çıkıp Emrelerin yanına gittim.Emre her zamanki gibi pizzacı kızı anlatıyordu."Sonra kız patronuna beni şikayet ettiği için almadılar beni abi işe ya" dediğinde hep birlikte güldük."Ah be Emre!Ekmek paranı pizzacıda kazanıcağını hiç düşünmezdim be kardeşim" dedi Giray alayla Emre "Ha ha!Çok komik" dediğinde hep birlikte güldük.Giray'ın gözleri bir yere takıldığında nereye baktığına baktım.Yine o kızdı.Dirseğimle onu dürttüğümde bana baktı."Sana bakıyor,gülümsüyor.Olmuş bu iş" diye fısıldadığımda heycanla "Harbi mi diyorsun?" diye sorduğunda gülüp başımla onayladım."Git yanına hadi" dediğimde yutkundu ve "Kızım son gittiğimde hortumla dövücekti yemin ederim" dediğinde güldüm."Hep nazdan nazdan" dediğimde bakışlarını kıza yöneltti ve dudaklarını yalayıp "Umarım öyledir" dedi ve heycanla oturduğu sıradan kalkıp o yöne ilerledi."Nereye gidiyor lan bu?" diye sordu Akın şaşkınca ona bakarken."Kız tavlamaya" dediğimde "Aha yine yiycek hortumu" dedi Bahar.Gülüşüp onları izlemeye başladık."Ben bu sefer hortumuda aşıcağına 10 lira yatırırım" dedi Emre."10 lira ne lan?Sen artık pizzacıdada çalı-Ah pardon almamışlardı değil mi?" diye dalga geçti Akın.Güldüğümüzde Emre Akın'ın taklidini yaptı ve "Tamam lan 50" dediğinde Akın "Lan dur ama bende aynı fikirdeyim" dedi ve Bahar'a döndü.Bahar ellerini havaya kaldırdı ve "Hiç öyle bakmayın bu sefer size para kaybetmeyeceğim!" dediğinde gözler bana döndü.Giray'a kısa bir bakış attım ve "Ben Giray'a güveniyorum" dedim.Emre ve Akın el çakıştılar.Emre "Bugünde beleş pizza yiyoruz desene" dediğinde Akın öğürme sesleri çıkarttı.Bu hallerine güldüm.Dikkatlice onları izlemey başladığımızda Giray gidip kızın önündeki sıranın üstüne oturdu ve kıza selam verdi.Kız saçlarını kulaklarının arkasına atıp gülümseyerek selamına karşılık verdi.Emrelere bir bakış atıp "Umarım paralarım hazırdır" dedim."Ayarladın mı ne yaptın?" dedi Akın hala şaşkınca onlara bakarken gülmekle yetindim.Zil çaldığında kız ve Giray hala konuşuyordu.Oturduğum sıradan zıplayarak kalktım ve Emre ve Akın'a kısa bir bakış atıp bana verdikleri paraları çeneme sürtüp "Allah bereket versin" dediğimde ikisindende homurtular çıktı.Gülüp sınıfa gittim.Bundan sonra konser vardı.
Ders bittiğinde heycanla sıramdan kalktım.Ellerimi birbirine sürttüm oldukça heycanlanmıştım açıkçası.Konserin yapılacağı yere ilerledim.Müzik hocası ve Mervan hoperlörleri ve mikrafonu ayarlamaya çalışıyordu.Etraf kalabalıklaşmaya başlamıştı bile.Meraklı gözler ne olduğuna bakıyordu.Yutkundum ve alt dudağımı dişledim.
Konserin başlamasına yakın Mervan note sehpahasını oturacağı yüksek koltuğa göre ayarladı ve "Hocam tuvalete gidebilir miyim?" diye sordu hoca "Evladım sırası mı şimdi?" diye kızdı "Hocam acil!" dedi Mervan."Tamam tamam.Hızlı ol!" dedi hızlı olu bastırarak.
Kendi yüksek bar taburesine benzeyen tabureme oturup Mervanı beklemeye başladım.Üzerimde hissettiğim o kadar göz vardı ki çok heycanlıydım.Terlemiş ellerimi ovuşturdum.Gözlerim Emrelerde takıldığınsa hepsi birlikte baş parmaklarını gösterediğinde gülümsedim.Sakin ol İrem sadece nerdeyse bütün okul burda.Arkamda ve hoperlörde duyduğum gitarın sesiyle arkama döndüm.Beni karşılayan sıcak,derin bakışlı kahverengi gözler heycanımın artmasını sağladı.Gitar ona ne kadar yakışmıştı öyle...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
OYUNBOZAN #Wattys2021 (Tamamlandı)
Romance"Ben istediğin beyaz atlı prens olamam ama arabası olan bir ayı olabilirim" -- İrem en yakın arkadaşlarından birinin ona ve çocukluk arkadaşı Bahar'a attığı iftira yüzünden zorluklarla girdiği okulundan atılır ve okulunu değiştirmek zorunda kalır.Ye...