Hoofdstuk 38: Gay playboy-theorie
Bella grijpt naar haar telefoon. 'Ik laat jou een foto zien, broeder...' Met haar vettige vingers tikt ze als een malloot op haar beeldscherm. 'Kijk!' Bella houdt de telefoon in de lucht. Beck komt haar kamer binnengelopen en staart even naar haar telefoon. 'Precies wat ik dacht.' En hij kijkt mij aan. 'De jongen ziet eruit als playboy. Die heeft vast honderden meisjes voor de gek gehouden. Geloof mij nou maar... hij doet het ook met jou!' Bella duwt hem geïrriteerd weg. 'Geef haar geen wanhoop!' Beck gaat zuchtend naast me zitten. 'Het kan ook zijn dat hij je gewoon als vriend wilt en daarom die dingen met je doet.' Ik kijk naar mijn halve pizza. 'Hij houdt me dus gewoon aan het lijntje...' Beck neemt een grote hap van zijn pizza. 'Eigenlijk wel. Als je het zo bekijkt...' Ik zucht diep, meteen is mijn honger ver te zoeken. Stel je voor dat Beck inderdaad gelijk heeft en dat Hazeal me gewoon aan het lijntje heeft gehouden. Het was precies wat ik zelf ook vermoedde. 'Valentina, het kan gewoon een theorie zijn,' probeert Bella me weer op te fleuren. 'Zal ik het aan Scott vragen?' Vanessa houdt haar telefoon omhoog. 'Voor wat?' vraagt Beck verward. 'Hij kent Hazeal als de beste, gewoon een paar vragen stellen kan geen kwaad.' Ze kijken me alle drie afwachtend aan. Ik zucht diep en haal mijn schouders op. 'Je doet maar...' Maar stiekem ben ik wel benieuwd.
Vanessa knikt en belt Scott. Bella en Beck gaan naast me zitten met hun pizza-dozen en kijken benieuwd naar Vanessa. "Hallo?" horen we een krakerige stem zeggen, als Scott blijkbaar heeft opgenomen. 'Scotty!' groet Vanessa hem uitbundig. Heel subtiel leidt ze het gesprek naar Hazeal. 'Maar wat voor jongen was hij eigenlijk in LA?' stelt ze eindelijk, na een halfuur praten, de grote vraag. "Hazeal?...nou, gewoon. Hij was normaal..." Vanessa kijkt me even aan. Snel gebaar ik haar dat ze door moet drammen. Ik moet meer weten dan alleen "normaal"
'Beschrijf normaal,' zucht ze. Het blijft even stil aan de andere kant. "Hij was gewoon een normale student..." Aan zijn stem te horen had hij moeite om iets achter te houden. 'Scotty, je bent toch niet aan het liegen, hé?' gaat Vanessa vals door. "Vanessa, ik ben zijn beste vriend en we praten nooit over elkaar." Bella slaat ondertussen agressief op haar vuist en gebaart ruw naar Vanessa om dieper te drammen. Vanessa rolt met haar ogen. 'Scott, ik ga heus niks vertellen, was hij zo erg vroeger?' Scott slaakt een diepe zucht. "Nee maar...als je maar niks tegen Valentina zegt. Ik wil haar niet op de verkeerde gedachtes brengen..." Vanessa vergroot even haar ogen en kijkt me aan. Ik gebaar dat ze ja moet zeggen. 'Ja...ja, dat is goed.' Scott slaakt weer een diepe zucht. "Hij stond bekend om zijn koele manier van zijn met meisjes. Hij heeft nooit een echte relatie gehad met een meisje..."
'Hij is gay!' sist Beck in mijn oor. "Maar toch waren er wel meisjes in zijn leven. Het bleef altijd bij een one night stand. Meer niet. Voor zover ik weet is hij nog nooit echt verliefd geweest. Er was wel een periode dat ik dacht dat hij gay was." gaat Scott gewoon onverstoorbaar verder. 'Conclusie?' vraagt Vanessa een tikkeltje verward. "Dat weet ik zelfs niet en ik ben zijn beste vriend. Volgens mij kan hij gay zijn, maar dat kan niet kloppen want hij heeft wel met meisjes gedaan. Ik denk dat hij gewoon niet zo snel verliefd wordt...daarom ben ik bezorgd om Valentina. Ze is stapel op hem, maar hij niet op haar. Het komt niet door haar, maar hij is nooit verliefd geweest." Vanessa kijkt voorzichtig mijn kant op.
Bij het horen van Scott's woorden ervaar ik iets zwaars op mijn maag. Liefdesverdriet, misschien? Ik voel mijn ogen vochtig worden. 'Hey Scotty, ik bel je zo terug, mijn ma roept me,' hoor ik Vanessa snel zeggen, voordat ze ophangt. 'Gaat het?' Bella legt haar hand op mijn schouder. Ik snuif snel mijn neus op en forceer een glimlach. 'Hey, we hebben dit allemaal deels zien aankomen. Ik anders wel...' Beck houdt zijn pizza stuk voor mijn neus. 'Hier, je mag een stukje van mij.' Glimlachend pak ik zijn pizza aan. 'Dank je, Beck.' 'Volgens mij zijn wij allemaal blind geweest,' zucht Vanessa verslagen. 'Hey, nu kan ik het afsluiten en van mijn gevoelens afkomen,' knik ik zacht naar haar. Beck knikt goedkeurend naar me. 'Kijk, dat is al een vooruitgang! Positief doorgaan!' Bella streelt troostend mijn arm. 'Wij zijn er voor je. Je verdient iemand die jouw liefde wel waardeert...'
-
Terwijl iedereen slaapt, kijk ik wezenloos voor me uit, naar het plafond van Bella's kamer. Al die tijd. Ik had al mijn vermoedens dat hij alles deed uit schuld. Hij kon me niet leuk vinden omdat hij nooit een meisje leuk heeft gevonden. Hij moet dan inderdaad op jongens vallen. Moet wel. Ik voel weer een steek in mijn hart. Ben ik voor het eerst in mijn leven verliefd, ben ik ook nog een verliefd op een jongen die niet uit de kast is gekomen. Verbaasd me niks als hij op een dag hand in hand met Joey aan komt lopen. Ik sluit mijn ogen en probeer Hazeal te vergeten. Ik probeer niet aan onze eerste knuffel te denken, aan zijn heerlijke geur in mijn neus. Ik zucht geluidloos. Dit gaat inderdaad moeilijk worden...
JE LEEST
CHANGE
RomanceValentina Sofia Gomes (17) heeft in het verleden iets traumatisch meegemaakt. Het heeft haar gevormd tot de persoon die ze nu is. Maar toch merk je er niks van. Ze gedraagt zich als een echte tienermeisje met veel te veel hormonen in haar lijf. Maar...