Hoofdstuk 13: Verwarde date
Met grote ogen kijken Vanessa en mijn moeder me aan. 'We zijn klaar,' knikt Vanessa met tranen in haar ogen. Ik mompel iets over dat ze niet spoort. Dan kijk ik snel naar de spiegel, meteen hap ik naar adem. Dit kan ikecht niet zijn...
Mijn lange zwarte haren waren in een mooie vlecht gevlogen, mijn dikke lippen waren zachtroze en mijn zomerjurk was zalmroze. Kortom; ik zag er mooi uit. Ik kijk met grote ogen naar Vanessa, die mij trots aanstaart. 'Lachen.' hoor ik mijn moeder zeggen terwijl ik ergens een flits hoor. Ik schud lachend mijn hoofd. 'Het is maar één date?' Vanessa pakt mijn armen vast. 'Het is je eerste date!' roept ze uit. Ik glimlach zwakjes. 'Ja...' Mijn moeder geeft me een spontane knuffel. 'Wat wordt mijn meisje groot!' Ik lach zacht. 'Mam, alsjeblieft!' Ik wil me net uit haar greep ontsnappen, als de bel gaat. Geschrokken kijken we allemaal naar mijn wekker. 'Het is acht uur!' roept Vanessa uit. Meteen ontploft mijn buik van de zenuwen. 'Ik moet naar de wc,' kreun ik meteen, maar Vanessa en mijn moeder sleuren me al naar de voordeur toe. 'Open!' sist Vanessa nog tegen mij voordat ze met mijn moeder weer naar de woonkamer vlucht. Ik haal langzaam adem en probeer een glimlach op mijn gezicht te toveren. Wat niet heel erg slaagt door de zenuwen. Toch doe ik de deur open.
'Hey Valentina...' Met grote ogen kijkt Oscar mij top tot teen aan. 'Wauw, je ziet er geweldig uit!' roept hij dan na twee minuten stilte. Ik glimlach en bestudeer hem ook. 'Volgens mij hoef ik jou niet te vertellen dat jij er goed uit ziet...' Oscar glimlacht zijn perfecte tanden bloot. 'Laten we dan gaan, dame...' En hij steekt zijn arm naar mij uit. Ik bloos en pak snel mijn tasje die Vanessa op een bijzettafel heeft gezet. 'Natuurlijk,' knik ik dan en ik pak zijn arm aan. Tot nu toe gaat alles goed. En ik sluit de voordeur achter me dicht.
-
Het restaurant die Oscar heeft uitgekozen was voor mijn smaak veel te chique. Iets waar ik niet tegen kan. Nerveus glimlach ik naar Oscar, die zich uitstekend thuis voelde. 'Wat wil je? Rode wijn? Witte wijn?' Ik slik en leg mijn trillende handen op mijn schoot. 'Doe maar gewoon water,' zeg ik snel. Eigenlijk had ik gewoon een sterke cocktail gewild, maar na een blik op de menu, zie ik nergens een lekkere sterke cocktail. 'Nee, doe maar rode wijn,' zeg ik dan snel tegen Oscar voordat hij nog maar een ober erbij kan halen. Hij knikt goedkeurend. Ik zucht. Ik moet even wat alcohol binnenkrijgen en aangezien wijn alcohol bevat....
Terwijl Oscar mijn wijn bestelt, kijk ik wat om me heen. De tent was druk en ik zag alleen maar volwassen in deftige kleding. Ik bijt op mijn lip en probeer niet rare dingen te doen. Om eerlijk te zijn wil ik eigenlijk naar huis toe, comfortabele kleding aandoen en met een lekkere vettige pizza voor de tv parkeren. Maar in plaats daarvan neem ik glimlachend mijn glas wijn aan. Meteen neem ik een paar grote slokken. 'Zo, vertel eens wat over jezelf,' knikt Oscar terwijl hij zijn glas wijn onaangeroerd op de tafel laat staan. Ik neem snel nog een slok, voordat ik begin te praten. 'Eh, zoals wat precies?' Ik voel mezelf warm worden.
Dit lijkt wel op een sollicitatie gesprek en ik haat dat soort gesprekken. Het maakt me alleen nerveus. Dit is geen enkele verschil!
'Geen idee, je familie, waar je vandaan komt enzo...' Ik schraap mijn keel en leg mijn lege wijnglas neer. 'Eh, ik woon met mijn moeder. Logisch, ik ben nog zeventien.' Ik slik de brok in mijn keel weg. 'Ik kom uit Venezuela en ik woon in Brooklyn...' Er heerst meteen een diepe stilte. Langzaam glijden mijn ogen naar zijn wijnglas. 'Wil je nog een glas?' vraagt Oscar, die blijkbaar mijn ogen gevolgd is. Ik knik gretig en pak zijn glas aan. In een keer drink ik hem op. 'Is dit je eerste keer?' vraagt hij dan. Geschrokken leg ik met een harde klap de wijnglas weer neer, die meteen breekt. 'Oh shit!' vloek ik hard door het restaurant. Ik sta meteen op, om de scherven op te ruimen, maar ik strijk als een idioot over een scherpe scherf en snij mijn hand open. 'Verdomme!' roep ik nu gestrest uit. Oscar schiet me meteen te hulp. 'Rustig, je bent veel te heftig bezig,' lacht hij terwijl hij met een servetje mijn wond probeert te stelpen. Twee obers komen meteen naar onze tafel toe gerend. De een ruimt professioneel de scherven op en de ander helpt mij met mijn arm. 'Voorzichtig zijn, jongedame,' adviseert de ober vriendelijk. Ik glimlach, maar het liefst was ik gaan huilen.
-
'Dat was een interessante avond,' zucht Oscar als we weer voor mijn deur staan. Ik mompel wat en hoop dat hij snel weg gaat. Want ik schaam me dood. Deze avond was een ramp. Zo zie je maar dat daten sowieso voor mij is weggelegd. Ik zoek snel naar mijn sleutels in mijn tasje. 'Dus wanneer wordt de volgende date?' vraagt Oscar dan plotseling. Ik kijk hem verrast aan. 'Wat?' Oscar grijnst. 'Ik vond het leuk. Wat anders, ik hou er wel van.' Ik glimlach blozend. 'Dus wanneer?' Hij gaat wat dichterbijer staan. Weer beginnen mijn zenuwen om aandacht te vragen. 'Geen idee, wanneer jij kan,' zeg ik hees. Oscar strijkt een verdwaalde lok haar achter mijn oor. 'Voor jou ben ik altijd beschikbaar...' Ik bijt lachend op mijn lip.
Hij is goed. Mijn hormonen raken helemaal in de war.
Zijn gezicht komt ondertussen steeds dichterbijer. Even voel ik paniek opkomen. Ik heb nog nooit gezoend en ik heb geen idee hoe dat precies....Zijn lippen op de mijne onderbreken mijn paniekerige gedachtes. Zijn handen glijden langzaam naar mijn onderrug en hij kust me zacht en teder. Ik blijf even verstijfd staan, niet wetend wat mijn volgende stap is. Maar uiteindelijk geef ik mezelf over aan het geweldige gevoel.
Kijk mij nou, ik zoen voor het eerst met een jongen en nog wel voor mijn huis!
JE LEEST
CHANGE
Lãng mạnValentina Sofia Gomes (17) heeft in het verleden iets traumatisch meegemaakt. Het heeft haar gevormd tot de persoon die ze nu is. Maar toch merk je er niks van. Ze gedraagt zich als een echte tienermeisje met veel te veel hormonen in haar lijf. Maar...