Hoofdstuk 138: Nieuws
Na school loop ik snel naar huis toe. Sinds ik Hem heb gezien, voel ik me niet meer echt veilig op straat, al helemaal niet als ik alleen ben. In plaats van tien minuten ben ik al binnen vijf minuten thuis. Snel gooi ik de voordeur achter me dicht. Ik ben thuis, hier ben ik veilig. 'Mija?' hoor ik mijn moeder roepen. 'Ja?' vraag ik. 'Oh, jij bent. Ik dacht al...' Ondertussen trek ik mijn schoenen en jas uit. 'Ben je vandaag niet gaan werken?' vraagt mijn moeder. 'Jawel, alleen ik dacht eerder thuis te komen.' Ik loop de woonkamer binnen en zie haar zitten op de bank met haar laptop. 'Oh, dat is goed. Dan ben ik niet zo alleen.' Mijn moeder knikt. 'Er is eten in de pan als je honger hebt.' Ik knik. 'Trouwens mam, heb je nog wat gehoord over de rechtszaak?' Mijn moeder schudt haar hoofd. 'Nog niks, mija.' Ik zucht. 'Oke.' En ik loop naar mijn kamer toe.
-
De volgende dag ben ik wel op tijd op school. Maar helaas valt de les uit en zit iedereen mokkend in de kantine. 'Verschrikkelijk,' zucht Joey. 'We hadden gewoon langer kunnen slapen,' gaapt Bella. 'Inderdaad,' knik ik met haar eens. 'Ach ja...we hebben tenminste geen les. Wat willen we eigenlijk nog meer?' Net als een van ons wilt reageren, trekt iemand onze aandacht. Een blond meisje met een bruine jongen naast haar gaan uit het niets op een lange tafel staan. 'Dames en heren, mag ik jullie aandacht even?' Langzaam wordt het stil. 'Ik en Gendry zijn van het feestcommissie en we willen graag doorgeven dat er over dertien dagen een Valentijnsbal georganiseerd wordt!' De meiden beginnen meteen met juichen, maar de jongens zuchten even verveeld. 'Dus wees dapper en vraag je crush mee voor het Valentijnsfeestje!' roept Gendry ook. Weer wordt er gejuicht en gezucht. Ik kijk mijn vrienden weer aan. 'Jeetje, een bal? Ik haat het. Zoals elke jaar had ik niemand kunnen vragen,' moppert Joey. Ik streel medelevend zijn hand. 'Jij hebt al een date,' zucht Bella ook. 'Ik?' wijs ik verrast naar mezelf. 'Ja, jij stommerd. Jij hebt Hazeal!' moppert Joey. 'Nou ja, alsof ik deze laatste vijf jaren een date heb gehad!' verdedig ik mezelf. 'Nou, jij hebt er nu een. Voor mij ziet het er slecht uit!' Ik rol met je ogen. 'Vraag gewoon een meisje. Eerst was het moeilijk omdat er niet zoveel jongens waren. Maar nu je toch bi bent, probeer eens een leuke meisje uit te vragen. Je hebt de look en de humor, waarom niet?' stelt Vanessa voor. Joey zucht. 'Je hebt gelijk.' Vanessa knikt goedkeurend. 'En jij Bella? Neem jij Daniel mee?' vraag ik aan haar. 'Geen idee, ik zie wel,' zucht ze. Ik knik begrijpend. 'Ja, waarom niet? Dan kan ik hem eindelijk ontmoeten!' roept Vanessa uit. Joey slaat zijn blik neer. 'Misschien, maar jouw enthousiasme bevalt me voor geen meter,' grinnikt Bella. Vanessa rolt lachend met haar ogen. 'Ik moet naar de toilet, wie gaat er met mij mee!?' Bella staat meteen op. 'Valentina?' vraagt Vanessa aan mij. 'Ik pas,' zeg ik snel. Vanessa knikt en loopt dan met Bella naar de toiletten toe. Zo blijven ik en Joey achter.
'Hey Joey...' Joey kijkt zuchtend op. 'Gaat alles goed?' Hij haalt zijn schouders op. 'Wat moet ik zeggen? Mijn gevoelens voor haar zijn niet echt verdwenen en dan komt Vanessa weer met een geniale plan...' Ik zie even een gebroken jongen voor me. 'Het spijt me, Joey.' Joey masseert even zijn slapen. 'Ach, ik moet het gewoon accepteren, niet? Ik ga gewoon een leuk meisje vragen en Bella vergeten!' Ik knik. 'Ik begrijp dat het lastig kan zijn, maar ik ben trots op je. Je bent sterker dan mij, dat heb je al bewezen.' Joey glimlacht. 'Ik ben sowieso sterker dan jou, wat dacht jij dan?' Ik rol met mijn ogen. 'En hij is weer terug, mensen!' Joey barst in lachen uit. 'En wat deed je deze afgelopen dagen opeens in Queens, jongedame?' verandert Joey heel subtiel het onderwerp. 'Gewoon, Cat bezoeken...' Joey knikt. 'Wanneer komt deze gekkerd weer naar Brooklyn?' Ik haal mijn schouders op. 'Voorlopig niet. Ik heb gehoord dat ze hele lage cijfers heeft gehaald en als ze haar examens wilt halen moet ze knokken!' Joey knikt begrijpend. 'Jammer, ik kan haar humor wel gebruiken.'
'Humor? Welke?' reageer ik droogjes. 'Niet zo jaloers, Valentina, niks voor jou,' grapt Joey. Ik kijk hem even dodelijk aan. 'Hou toch op, joh! Kijk nou maar alvast naar meisjes, voordat ik er een spontaan uitkies!' Joey wordt meteen lijkbleek. 'Durf je niet!' Ik kijk hem meteen uitdagend aan. 'Oh nee?' Joey schudt hard met zijn hoofd. 'Prima!' En ik wil net opstaan als Joey me snel tegenhoudt. 'Geef me een week op z'n minst!' Ik barst in lachen uit. 'Ja, ja, oke. Alleen voor deze ene keer!' Joey slaakt een neppe zucht van opluchting. 'Maar wie zou je uitkiezen voor mij dan?' vraagt hij dan nieuwsgierig. Ik kijk even de kantine rond. 'Misschien Teddy,' zeg ik dan vals. Joey trekt even een walgend gezicht.
'Ze is mooi, dat zeker. Maar een blok aan mijn been. Nee, dan ga ik liever met Ashley!' Mijn mond zakt open van verbazing. 'Zij! Oh nee, he?! roep ik geschrokken uit. Hier en daar kijken sommige mensen mij aan. 'Hou je toon laag!' sist Joey meteen. 'Je haat Ashley!' fluister ik ontzet. 'Ja, ik zei niet dat ik haar zou kiezen, maar als ik moest kiezen tussen Teddy en haar...'
'Oh!' Ik knik begrijpend. 'Zo dus! Ja, dat is wel een logische keuze,' zeg ik dan. Joey knikt. 'Jeetje, je roept bijna heel de wereld bij elkaar, man!' Ik moet weer lachen. 'Sorry Joey, maar ik schrok gewoon even.' Joey wuift het snel weg. 'En nu ophouden. Vanessa en Bella komen weer terug.' Ik kijk even op, om te zien dat ze inderdaad de kantine weer binnenlopen. 'Je krijgt een week,' waarschuw ik hem nog snel. Joey knikt snel. 'Ja, ja.'
JE LEEST
CHANGE
RomanceValentina Sofia Gomes (17) heeft in het verleden iets traumatisch meegemaakt. Het heeft haar gevormd tot de persoon die ze nu is. Maar toch merk je er niks van. Ze gedraagt zich als een echte tienermeisje met veel te veel hormonen in haar lijf. Maar...