Hoofdstuk 162: Cat's verjaardag
'Gefeliciteerd hoor!' roept Joey lachend uit. In zijn handen houdt hij een enorme cadeau vast. Cat straalt alleen maar. 'Wat leuk!' gilt ze dan uit. 'Verrassing!' gilt Bella opeens, die blijkbaar achter Joey stond. 'Oh mijn God, Rapunzel is er!' roept Cat weer uit en ze geeft haar een knuffel. Daarna stort ze zich op Joey. 'Lang niet meer gezien, beer,' lacht Joey. En hij overhandigt haar zijn cadeau. Meteen rent Cat de woonkamer weer binnen, waar het een drukte van jewelste is. Veel mensen zijn gekomen voor Cat's 'kleine' huisfeestje. Joey en Bella volgen haar lachend. Ik moet dus noodgedwongen de voordeur dicht gooien. 'Wat is het?' vraagt Cat terwijl ze het cadeau uitpakt. 'Zie je zo wel,' knikt Joey. Cat zucht even, maar scheurt dan razendsnel het cadeaupapier eraf. 'Oh mijn God....' En ze houdt een enorme doos Oreokoekjes omhoog. 'Twintig verschillende smaken! Joey, je bent een kanjer!' gilt ze uit. Joey kan alleen maar glimlachen. 'Valentina, moet je eens zien wat deze man voor me heeft gedaan...trouwens...' En ze kijkt Joey even bestuderend aan. 'Waar is je leuke handtasje?' Joey kijkt even mijn kant op. 'Ik zit nu in een nieuwe fase in mijn leven. Wat vind je ervan?' Cat knikt goedkeurend. 'Je ziet er verschrikkelijk knap uit. Wauw, ik heb je eigenlijk nog nooit op zo'n manier bekeken...' En ik zie hoe haar donkere ogen even ondeugend beginnen te stralen.
'Oke, oke, Cat, kom op. Kappen,' glimlach ik dan snel en ik trek snel bij hem weg. Is deze meid serieus? 'Wat? Nee...wat doe ik?' sputtert ze verward. 'Niks, laten we kijken naar de taart,' zeg ik snel en gelukkig trapt ze erin. 'Oh mijn God, de taart! Gelijk heb je!' En ze sprint naar de keuken toe, waar het ook aardig druk is. Haar appartament is namelijk niet zo ruim.
'Hey Valentina, meid, hoe is het?!' hoor ik plots iemand roepen. Ik draai me even om en zie een bruinharige meisje mijn kant oplopen. In haar handen houdt ze twee drankjes vast. 'Macy, wat leuk om je weer te zien!' Macy glimlacht en overhandigt me een van haar drankjes. 'Hoe is het met je?' vraagt ze dan. Ik haal diep adem. 'Wat moet ik zeggen. Het nieuwe jaar gaat nu al fantastisch,' mompel ik sarcastisch. Macy kijkt me meteen zorgelijker aan. 'Hoe bedoel je? Wat is er gebeurd?' Ik haal mijn schouders op. 'Het is namelijk uitgegaan met mijn ex...'
'Die knappe Mexicaan?' vraagt Macy verbaasd. 'Ja, hij...' Macy schudt afkeurend met haar hoofd. 'Hoe?' Ik neem snel een slokje van mijn drankje. 'Vreemd gegaan met een bitch die ik niet mocht.' Macy kan me alleen maar medelevend aankijken. Iets waar ik niet tegen kan. 'Sorry, ik moet even gaan,' excuseer ik me snel en ik loop door de menigte weg.
-
Met betraande ogen kom ik eindelijk in de hal terecht. Hier is het wat minder druk. En even denk ik rust te hebben, als de bel gaat. Ik haal diep adem en probeer opgewekt te blijven voor Cat. Dus met een geforceerde lachje open ik de deur. 'Verrassing!' roept Scott blij uit en hij houdt een cadeau omhoog. 'Cat is jarig, toch?' Ik glimlach. 'Kom binnen, Scott, ze zal erg blij zijn.' Snel loopt Scott naar binnen.
Dan staart hij me even aan. 'Gaat het?' vraagt hij dan voorzichtig. Ik kijk verrast op. 'Wat?' Scott pakt zuchtend mijn hand vast. 'Hazeal heeft me alles verteld. En ik bied mijn excuses aan voor zijn stomme gedrag!' 'Waarom? Hij is degene die alles verpest heeft!'
'Ja, maar ik voel me mede-verantwoordelijk. Ik vind het gewoon zo rot voor je. En ik ben zo kwaad en teleurgesteld op hem. Ik heb hem al sinds gisteren niet meer gesproken. Ik weet niet of ik nog beste vrienden kan blijven met iemand die anderen alleen maar weet te kwetsen...' Zijn wooren verrassen me. 'Sta je aan mijn kant?' fluister ik voorzichtig. 'Natuurlijk! Geen enkel meisje verdient het om zo vies aan de kant gegooid te worden. Het is al erg genoeg hoe fucked up de wereld is geworden. Maar dat mijn eigen beste vriend, die ik als een broer beschouw, meedoet met de wereld...daar kan ik niet meer tegen.' Meteen voel ik mijn ogen weer waterig worden. 'Bedankt Scott.' En ik geef hem een knuffel. 'Je bent erg lief,' snik ik zacht tegen zijn borst. 'Ik beschouw je als mijn kleine zusje, Valentina, en ik wilde je echt beschermen. Ik dacht dat je gelukkiger kon zijn met Hazeal. Ik dacht echt dat hij veranderd was door jou. Maar we zijn allebei misleid.' Ik knik. 'Het ergste is nog dat ik om hem geef, Scott. Maar hij heeft nooit om me gegeven! Ik voel me zo gebruikt!' Scott kan alleen maar mijn haren strelen. 'Stil maar. Het doet even pijn. Maar je zal hem vergeten. Vroeg of laat zal hij erachter komen wat hij verloren heeft...'
-
'Erg smakelijk, Scott,' glimlacht Cat als ze zijn cadeau heeft uitgepakt. 'Voor jou, Catherine,' knipoogt Scott, waardoor Cat moet blozen. 'Oke, oke, ik wil een toast brengen!' roept dan de beste vriendin van Cat, een leukuitziende meisje met rode krullen. Meteen houdt iedereen zijn glas omhoog. 'Aan Cat, de gekste meid van heel Queens!'
'Aan Cat, de raarste trol van de familie,' glimlach ik ook, waardoor Cat me even hoofschuddend aankijkt.
'Aan Cat, met haar fantastische humor!' roepen Joey en Bella.
'Aan Cat, het mooiste meisje die ik ooit gekend heb!' roept Scott. En veel jongens joelen even goedkeurend. Cat kan alleen maar beschaamd naar haar voeten kijken, maar aan haar ogen te zien houdt ze er wel van.
'Proost!' roepen we dan allemaal tegelijkertijd.Er wordt even geklapt en gejoeld totdat Cat op staat.
'Jullie zijn geweldig. Allemaal. Ik ben super blij met de cadeaus en uiteraard met jullie aanwezigheid. Meer heb ik nooit durven wensen voor mijn verjaardag. Wat ik nu probeer te zeggen is...wie heeft namelijk 100 dollars? Ik moet namelijk mijn zorgverzekering nu betalen!'
Meteen barst iedereen in lachen uit. 'Typisch jij, he?' lach ik nog naar haar.
JE LEEST
CHANGE
RomantizmValentina Sofia Gomes (17) heeft in het verleden iets traumatisch meegemaakt. Het heeft haar gevormd tot de persoon die ze nu is. Maar toch merk je er niks van. Ze gedraagt zich als een echte tienermeisje met veel te veel hormonen in haar lijf. Maar...