Hoofdstuk 49: Dankbaarheid
Nog steeds pijn lijdend zit ik op een emmer. Ik heb het allang al geaccepteerd dat ik hier heel de avond zal zijn. Met pijn. Als iemand me de volgende morgen zou vinden, dan ben ik allang al doodgebloed. Ik sla mijn handen voor mijn ogen en probeer de pijn te negeren. Maar dan hoor ik de deur weer open gaan. Meteen kijk ik op, om te zien dat het Hazeal is. 'Hazeal,' zucht ik dan doodvermoeiend. Maar hij reikt me al een pakje maandverband aan. Verbaasd kijk ik hem aan. 'Hoe...?' vraag ik. 'Van Vanessa gepakt...ik heb ook wat water bij me en wat pijnstillers...en wat doekjes...oh en kleren!' legt hij kalm uit. Ik weet niet door wat het komt, misschien doordat ik nu extra gevoelig ben, maar door de opluchting begin ik gewoon te huilen. 'Bedankt,' snik ik. Hazeal glimlacht. 'Graag gedaan...' Ik veeg snel mijn tranen weer weg. 'Oke, ik moet me even snel opfrissen!' Hazeal knikt begrijpend en loopt weer naar buiten.
Na een uur voel ik me pas echt fris en beter. Opgelucht loop ik het schoonmaakhok uit. Hazeal heeft al die tijd op me gewacht. 'En?' vraagt hij bezorgd. Ik glimlach. 'Dank je, echt waar!' Hazeal grinnikt. 'Ik liet je daar echt niet alleen, hoor, wat voor persoon zou ik dan zijn?' Ik knik dankbaar. 'Je hebt me al voor de derde keer gered deze week...ben je niet stiekem een superheld?' Hazeal barst in lachen uit. 'Ja, eentje die anderen antwoorden geeft, die mensen bevrijd uit krappe situaties en die maandverband uitdeelt.' Ik barst in lachen uit. 'Maar echt, ik kan je niet genoeg bedanken.' Hazeal knikt. 'Het is al goed.' Er valt even een ongemakkelijke stilte. 'Kom eens,' zegt hij dan. 'Wat?' vraag ik verward, maar hij loopt al zelf naar me toe. Ik vergroot meteen mijn ogen als hij onverwachts zijn armen over me heen slaat. Knuffelt hij mij!? Ik slaak even een diepe zucht en dan ontspan ik me. Langzaam sla ik ook mijn armen om hem heen en geniet ik van zijn geur en aanraking. Fijne kriebels vliegen door mijn buik en ik besef dat ik nog steeds verliefd ben. Ik leg mijn hoofd op zijn schouders en snuif zijn geur dieper in. Zo staan we even. Minutenlang in elkaars armen. Uiteindelijk laten we elkaar langzaam los. 'Waarom?' fluister ik zacht. 'Omdat je het verdient,' fluistert Hazeal ook. Zijn donkere ogen lijken wel te glinsteren in het halfdonker. Ik moet onbewust giechelen van zijn woorden. 'Geef me geen valse hoop,' zeg ik dan zacht. Hazeal strijkt voorzichtig met zijn vingers op mijn wang. 'Sorry...' Ik schuif mijn hoofd een stukje en sluit even kort mijn ogen door zijn aanraking. Zijn vingers stoppen bij mijn lippen en ik open mijn ogen.
Ik weet zeker dat mijn ogen hem nu smeken om me te kussen. Even lijkt hij dichterbijer te komen, maar ik lees zijn ogen. Twijfels. Hij was duidelijk in een tweestrijd met zichzelf. Misschien...misschien is hij toch gay. Misschien voelt hij zich gedwongen door me. Zuchtend sla ik mijn ogen neer en haal ik zachtjes zijn hand van mijn wang vandaan. 'Het hoeft niet, dit is genoeg,' zeg ik zachtjes. Ik kijk weer naar hem op, naar zijn prachtige donkere ogen. 'Bedankt,' glimlach ik weer en dan loop ik weg. Terug naar het feest.
-
'Daar ben je!' roept Cat woest uit. Ze loopt naar me toe en kijkt dan verbaasd naar de zak in mijn handen. 'Waar is je kostuum en wat zit er in deze tas?' Ze grist de tas uit mijn handen en bekijk de inhoud. Dan kijkt ze me lachend aan. 'Je was dus wel ongesteld!' Ik hou meteen mijn hand voor haar mond. 'Iedereen kan je horen, idioot!' Cat lacht. 'Gaat het nu wel of wil je je koude thee nog?' Ik barst in lachen uit. 'Nee, ik wil nu gewoon even doorfeesten.' Cat knikt goedkeurend. 'Jammer dat je niet verkleed was gegaan als een bloederige tampon, de jongens vinden dat doodeng!' Terwijl Cat helemaal doodgaat van het lachen, lach ik zwakjes mee. Hazeal vond het niet eng, maar hij is ook geen normale jongen. 'Kom!' zegt ze dan. 'Laten we dansen! Met je knalroze joggingsoutfit!' Ik glimlach en laat me door haar meesleuren. Via mijn ooghoeken zie ik Hazeal weer bij zijn vrienden staan. Dan richt ik mijn ogen naar links, waar ik Bella en Joey op de bank zie zitten. Ik tik Cat snel aan en wijs hun richting op. Cat knikt en loopt meteen hun kant op. 'Hallo? Ik neem aan dat jij een vampier bent?' begint Cat vrolijk het gesprek. Bella glimlacht haar scherpe hoektanden bloot. 'Goed geraden!' Joey bromt vermoeid. 'Dit is verschrikkelijk! Ik moet van de dokter mijn enkel vijf dagen niet belasten! Dus ik mag af en toe rond lopen, maar niet dansen!' Cat gaat lachend naast hem zitten. 'Even geduld, wees blij, je hoeft tenminste niet meer mee te doen met gym!' Joey knikt langzaam en kijk dan mij aan. 'Wat is er nou uiteindelijk gebeurd, Valentina, je raakte helemaal in paniek toen ik je complimenteerde over je bebloede jurk?' Cat kijkt hem even wezenloos aan en barst dan hard in lachen uit. 'Oh God, Joey!' Joey kijkt haar verward aan. 'Ja?' 'Joey, ik was gelekt,' leg ik de arme ziel uit. Joey kijkt even nog verwarder, maar dan vergroten zijn groene ogen. 'Oh hemel! Wat verschrikkelijk!' roept hij dan uit. Ook Bella kijkt even geschokt. 'Maar ja, het zou geen Halloween zijn zonder bloed,' hikt Cat lachend. 'Nou, dat was nog niet eens het ergste, willen jullie de genadeklap ontvangen?' grinnik ik. Alle drie knikken ze gretig. 'Hazeal heeft me per ongeluk gevonden toen ik helemaal gepanikeerd in de schoonmaakhok stond. Hij heeft me uiteindelijk maandverband en schone kleren gegeven...'
'Oh my god, wat vernederend!' roept Cat uit. 'Hoe leef jij nog na zo'n gênante vertoning?' schreeuwt Bella uit. 'Wat romantisch,' gilt Joey vertederd. 'Wat?!' roepen we alle drie verbaasd uit naar Joey. Joey kijkt ons even geschokt aan. 'Kom op, het is toch lief als een jongen voor je zorgt? Vooral als je het zelf niet kan...' Cat schudt ongelovig haar hoofd. 'Bepaalde dingen hoeven jongens echt niet te doen,' knikt Bella. 'Misschien heeft Joey wel gelijk, ik bedoel, dankzij Hazeal sta ik schoon en fris voor jullie.' Joey knikt goedkeurend. 'Voor mij is hij echt geen klootzak meer. Het is een lieve jongen!'
'Goh, waarom vraag je hem niet op date,' mompel ik dan zuur. 'Ja! Hij is gay, toch?' roept Bella opgewonden uit. 'Wat?!' roept Cat geschokt uit. 'Ja, hij is gay, heeft Valentina je dat niet vertelt,' reageert Joey. Cat kijkt me met grote ogen aan. 'Nee, we denken dat hij gay is omdat hij nooit een relatie heeft gehad met een meisje en ook niet verliefd wordt op meisjes. Dus we denken dat hij moeite heeft om uit de kast te komen, maar volgens Scott kan het niet kloppen omdat hij wel one night stands heeft gehad met meisjes. Dus het zijn maar geruchten,' leg ik snel uit. Cat knijpt even bedenkelijk haar ogen samen. 'Kan kloppen,' zucht ze dan...
JE LEEST
CHANGE
RomanceValentina Sofia Gomes (17) heeft in het verleden iets traumatisch meegemaakt. Het heeft haar gevormd tot de persoon die ze nu is. Maar toch merk je er niks van. Ze gedraagt zich als een echte tienermeisje met veel te veel hormonen in haar lijf. Maar...